Aisyah:BBB,BBB jangan nakal² tau? Jangan susahkan atok!
BBB:Yalah...BBB dah lama tinggal dengan atoklah. BBB tau....
Zul:heleh,budak ni. Orang nak tegur dia menjawab pulak.
BBB:Erk... hehehe....sorry,ma.
Tiga beranak itu sedang menunggu di platform untuk menunggu keretapi yang akan dinaiki oleh BBB. Kawan-kawan nya semua tak boleh datang. Khan kena ikut Amma dia pergi pasar. Chan dan Shan pulak tiba-tiba demam berjangkit. Shasha pulak tak boleh keluar rumah sebab dia kena jaga adik dia sementara mak dan ayahnya keluar.
Tapi,semalam diorang dah berbual sepuas hatinya. Siap ambik selfie lagi untuk kenang- kenangan.
BBB:Mama Dan papa taknak ikut ke?
Aisyah:Tak boleh.... Mama dan papa kena kerja....
BBB:Hmm...Yelah......
Zu:Ting tong Ting tong.... Keretapi yang akan menuju ke Pulau Rintis akan tiba sebentar lagi. Sila berdiri dibelakang garisan kuning untuk mengelakkan kemalangan berlaku. Dan,tolong jangan buat drama air mata kat sini. Sekian dan terima kasih kerana memilih- (*ketuk Kepala Author* panjang pulak cakap kau ni) Ting tong Ting tong.....
BBB:Ha...BBB dah nak pergi ni. *Hulurkan tangan*
Aisyah,Zul:*peluk BBB* nanti BBB datang lagi tau.
BBB: insyaallah...
Keretapi kemudiannya sampai dan mereka meleraikan pelukan. Tanpa disedari,air mata Puan Aisyah sudahpun mengalir di pipinya. Dia sebenarnya tidak puas lagi duduk dengan anak lelakinya itu. Tambahan lagi,dia takut kejadian yang berlaku 5 bulan lalu akan terjadi lagi.
Keretapi:*buka pintu*
BBB:*masuk* *lambai tangan*
Aisyah,Zul:*lambai tangan*
The end----
(Readers:Sepak Author)
Beberapa jam kemudian.....
Zu:Ting tong Ting tong....Keretapi akan tiba sebentar lagi. Sila berdiri di belakang garisan kuning untuk mengelakkan sebarang kemalangan berlaku. Sekian dan terima kasih. Ting tong tong tong....
Susuk tubuh yang berumur 70-an itu membetulkan cermin matanya dan di sebelah nya terdapat sebuah robot berkunjung hitam yang jelas kelihatan gembira hanya dengan melihat matanya walaupun dia tidak mempunyai hidung atau mulut.
Tidak selepas itu,sebuah keretapi berhenti dihadapan mereka dan pintunya terbuka. Seorang budak lelaki kelihatan sebaik sahaja pintu itu dibuka.
BBB:Tok Abah!!!! Ochobot!!! *Lari ke arah Tok abah dan Ochobot*
Di antara mereka bertiga,robot kuning itulah yang paling gembira. Dia segera memeluk BBB dengan tangan robotnya.
Ochobot:Woooo..BBB...sampai hati kau tinggalkan aku sampai 5 bulan! Ingatkan dah lupa....
BBB:Alah,aku takkan lupa punyalah. *Dia kemudian membolehkan kepalanya ke arah atok yang tercegat di situ sambil membuat muka derp*
Tok Abah:Habis tu,orang yang kat sini ni...taknak peluk ke?
BBB:Hehehehe,sorry! Tok Abah!!! *Peluk tok abah* rindu atok....
Tok abah:Hmm...*senyum* macam mana mak dan ayah kau? Sihat?
BBB: Alhamdulillah. Diorang sihat. Tapi tak dapat ikut sebab sibuk.
Tok abah:Takpe. Jom kita balik rumah. Hari ni Atok ada masak Nasi goreng special!
YOU ARE READING
Reverse, Sahabat Baru Aku!
Fanfiction"Aku dah tak tahan.... Kawan-kawan aku dah lupakan aku... Komander dah tak hargai aku...Begitu juga dengan Laksamana Tarung dan Kapten Kaizo..... Aku berseorangan.... Ketakutan melanda diriku..... Hanya seorang yang masih bersamaku.... Memperkenalka...