Fang:Rasakan ni! Harimau bayang! Hiyargghhh! Hahaha! Serang dia!
Gopal:heh,harimau bayang je? Kacang..... Tukaran biskut tiger!
Dalam sekelip mata,harimau bayang tersebut bertukar menjadi sarapan Author... ehh...
Gopal:Yeah! Aku menang!
Fang: Ceh,aku saja je bagi engkau menang.
Ying:Yeke? Habis tu yang mulut ternganga tadi tu siapa?
Gopal:Mengaku jelah aku lebih hebat daripada kau.
Fang:Mana boleh! Kau baru menang dua kali. Tak semestinya kau lebih popular daripada aku!
Gopal:Eh,sejak bila pulak bab popular termasuk pulak ni?
Yaya yang dari tadi berdiri menangkap sesuatu dari ekor matanya. Dia menolehkan kepalanya ke arah kanan. Kelihatan susuk tubuh seorang budak sedang berjalan ke arah mereka.
Yaya:ehh...tu kan.....
Gopal dan Fang berhenti bertengkar dan menoleh ke arah Yaya. Begitu juga dengan Ying. Mereka menoleh ke arah dimana Yaya sedang memandang.
Mereka semua membeliakkan mata apabila susuk tubuh semakin menghampiri mereka. Topi dinasour jingga yang diorang kenal sangat-sangat.
All kec. Fang:BBB!
BBB:Hai! Dari tadi aku cari korang!
Yaya dan Ying kelihatan teragak-agak untuk menjawab sapaannya apabila Fang hanya mendiamkan diri. Tapi tidak bagi Gopal.
Gopal:BBB! Kawan baik terbaik aku! Lama tak jumpa! Bila masa pulak kau pulang? Tok Abah tak bagitau apa-apa pun. *peluk BBB*
BBB:*betulkan topi* Hehehe,baru je tadi. Aku saja je bagi surprise untuk korang. Sebab aku rasa bersalah tak dapat tunaikan janji aku untuk...
Yaya:Takpe. Kau dah balik pun kitorang dah rasa gembira.
Ying:Betul tu.
Fang:ceh...
Gopal:Ohh....cakap pasal tu.... Kenapa kau tak balik awal-awal lagi?
BBB:Ehh,Tok Abah tak bagitau apa-apa ke?
All:*angkat bahu*
BBB:Sebenarnya.........aku ada kemalangan keretapi... Tulang belakang aku patah. Mak taknak aku pulang,ayah aku pulak risau aku cedera balik.
All:*gasp*
Ying: Habis tu,kau ok ke?
BBB:Hmm...OK...Tapi aku koma 3 bulan.
Ying:Hah,baguslah tu kau dah balik! Boleh ikut kitorang jalankan misi balik! Betul tak!
Yaya:Hmm.. betul tu!
Gopal:Lagipun,kitorang dah naik pangkat..... hehehe...
BBB:Betul ke? Best nya!
Fang mendiamkan diri sahaja. Entah apa yang dia sedang fikirkan.
BBB:*Sedar Fang senyap je* Fang,dari tadi kau senyap je. Kau ok ke?
Fang menjeling tajam ke arahnya dan berlalu pergi tanpa berkata apa-apa.
Gopal:Jangan layanlah dia tu.
Ying:Yalah. Dia sebenarnya marah kau tak pulang macam yang kau janjikan. DIa ingatkan kau dah lupakan kitorang.
Yaya:Mula-mula kitorang pun layan je dia tu dan ikut dia putuskan komunikasi dengan kau.
BBB:Oh... hmm..takpelah. Aku faham....
YOU ARE READING
Reverse, Sahabat Baru Aku!
Fanfiction"Aku dah tak tahan.... Kawan-kawan aku dah lupakan aku... Komander dah tak hargai aku...Begitu juga dengan Laksamana Tarung dan Kapten Kaizo..... Aku berseorangan.... Ketakutan melanda diriku..... Hanya seorang yang masih bersamaku.... Memperkenalka...