Episod 11

2.3K 177 51
                                    

Di Pulau Rintis....

Gopal,Ying dan Yaya sedang berjalan bersama-sama menuju ke arah kedai Tok Aba. Mereka baru sahaja tamat waktu persekolahan. Fang pula kena kembali ke TAPOPS buat sementara waktu sebab dia ada misi bersama Sai Dan Shielda.

Yaya:Uhm...korang...Kalau aku cakap ni....jangan marah,ea?

Ying:Apa dia?

Yaya:Korang tak rasa bersalah ke?

Gopal: Bersalah?

Yaya:Bersalah dengan BoBoiBoy?

Ying dan Gopal terdiam.

Ying:Kenapa kau cakap pasal dia!!

Yaya:Maaf tapi...betul ke apa yang kita buat ni? Mana tau kita ada perselisih fahaman? (Tak taulah kalau betul ayat ni -_-)

Gopal:Hmm..... Sebenarnya....aku pun rindu jugak dengan BoBoiboy.... Tapi Fang-

Yaya:Apa kata kalau kita pujuk Fang dan berbaik semula dengan BoBoiBoy?

Ying:Lu gila kah?

Gopal:Dey,kau nak si Fang tu bunuh kau ke?

Yaya:Tak mungkinlah pulak dia sampai nak bunuh orang.

Keadaan menjadi senyap seketika. Yang kedengaran hanyalah bunyi angin meniup daun,kicauan burung dan si Author yang meminta makanan.

Gopal:*tepuk kepala* aku baru teringatlah. Hari ini.....

Ying:Hari jadi BoBoiBoy!

Yaya:habis tu...kita nak buat apa?

~~~~~~~~~~

Di Kuala Lumpur

BoBoiBoy sedang menuju ke arah tempat Parkir basikal. Bapanya yang belikan. Kesian tengok BoBoiBoy jalan kaki pergi sekolah. Walaupun BoBoiBoy menolak sebab dia dah biasa,tetapi,dia dipaksa.

Selepas tiba di tempat parkir basikal,dia dapati yang tayar basikalnya telah pancit seolah-olah di cucuk oleh seseorang.

BBB:Aik? Macam mana pulak boleh pancit tiba tiba ni? Basikal ni masih baru.

???:BoBoiBoy?

BoBoiBoy tersentak apabila ditegur. Dia menoleh ke belakang dan dapati Khan berada di belakangnya.

BBB:Khan? Apa kau buat kat sini?

Khan:Aku nak ambil basikal aku lah. Apa lagi?

BBB:Hm? Sejak bila pulak kau naik basikal ni?

Khan:Sejak dahulu kala.

Krik..Krik... Encik Cengkerik tumpang lalu....

Khan:Hehehe,Gurau je. Appa aku yang belikan minggu lepas... Eh,Kenapa dengan basikal kau ni?

BBB:Entahlah....tayar dia pancit,sedangkan basikal ni masih baru. Seolah-olah ada orang yang cucuk.

Khan:Hmm...Takpe,aku boleh temankan kau balik rumah.

BBB:Eh,Tak payalah. Susahkan kau je.

Khan:Alah,tak susah pun. Lagipun,aku memang nak balik rumah lambat sikit hari ni. Amma aku nak ajak aku pergi spa... Taknaklah aku.

BBB:Hehehe,terbaik.

47 saat kemudian....

BBB Dan Khan sedang berjalan beriringan di sambil berbual-bual kosong. Tanpa mereka sedari,ada beberapa orang murid sedang mengekori mereka.

Firdaus:Well....geng,cuba kita tengok siapa ada kat depan kita ni...

BBB Dan Khan tersentak.

'Apakah.?'

Reverse, Sahabat Baru Aku!Where stories live. Discover now