Episod 5

2.5K 183 48
                                    

Previously..

Chan:Aku bukan apa...Tapi kenapa vest kau jadi warna hitam dan merah?

BoBoiBoy memandang vest yang dipakainya.

"WUARGGHHH,HABISLAH AKU!!!!"

~~~~~~~~~~

BoBoiBoy:Oh,aku saja je try vest baru... Hehehe..

Tiba-tiba beberapa murid masuk ke dalam perbualan mereka.

Murid 1:Oh ye? Tadi pagi kitorang nampak kau pakai vest warna jingga.

BoBoiBoy tidak dapat bercakap apa-apa lagi.

BoBoiBoy:aku masuk kelas dulu,ye? Kejap lagi perhimpunan dah nak mula. aku nak simpan beg ni. Hehehe...Jumpa nanti! *Lari*

Chan:Kan aku dah kata,dia tu nampak pelik!

Shasha:Ish,kita belum tau kebenaran lagi!

Shan:Ya lorh,tak baik tuduh orang suka hati.

Chan:Bukan tuduh...Cuma setiap kali kita tanya dia,mesti dia elak. Cuba fikir....Kelmarin dia pergi tandas selama 30 minit! Takkan dia berak sampai begitu lama?

Shasha:Ish kotorlah kau ni.

Khan:Hmm,aku paling lama pun 20 minit je.

Chan:Kalau kita fikir secara logik. Pagi tadi,korang mesti dah dengar berita pagi tadi kan? Kes tu berlaku pada kira-kira 3:45 petang. Dia mula menghilangkan diri pada 3:15 petang. Lepas tu dia kata,dia pergi tandas selama 30 minit. Takkan ni kebetulan?

Shan:Hmm... logik juga.....

Chan:Lepas tu,cuba korang perhatikan dia. First,Jam tangan dia nampak rare. Second,Kenapa dia mesti pakai topi sedangkan kita dilarang memakai sebarang perhiasan ke sekolah. Third,dia kata dia terlibat dalam kemalangan keretapi dan mengalami keretakan tulang belakang. Dan telah koma selama 3 bulan selepas dibedah. Tapi dia masih boleh berdiri dengan elok!

Murid 2:Keretakan tulang belakang? Kuatnya dia!

Chan:Kan? Lagi satu,korang kata vest dia tadi warna jingga, tapi kenapa tiba-tiba jadi warna hitam dan merah?(Ini Blaze,ye. Bukan Hali)

Mereka semua terdiam selepas mendengar kata-kata Chan.

Baru sahaja Shasha hendak membuka mulut,Chan Sudah memotong ayatnya.

Chan:Kalau masih tak percaya,aku ada lagi bukti yang kukuh. Cuba tengok ni. *Keluarkan Henfon yang disorok*

Henfon itu memaparkan rakaman berita tadi pagi. Tapi dia 'mempausekan' video tersebut sebaik sahaja rakaman slow-mo di siarkan.

Chan:Tengok betul-betul! Kan muka,baju,jam tangan dan topi dia sama!!!!!!!

Semua murid yang berada di situ:Takkanlah......

BoBoiBoy's POV

Ok,bertenang dulu....Blaze....Please Jangan keluar sekarang...Ais,tolong aku tenangkan diri..... Perlahan-lahan aku mula bertenang....Vest ku hampir berubah menjadi warna biru biru langit. Eh,eh...Janganlah tenangkan sampai keluar kuasa pulak. Vest ku berubah menjadi normal.

Patut ke aku bagitau diorang? Tak boleh percayakan sangat lah.....Nanti aku kena tangkap, macam mana? Aku sayanglah jam kuasa ni! Elemental-elemental Ni dah macam adik-beradik ku.

Dalam jam kuasa BBb...

Thorn:Wahh,dia sayang kitalah!!!

Solar:*Ketuk kepala Thorn* Mestilah dia sayangkan kita!

Reverse, Sahabat Baru Aku!Where stories live. Discover now