Episod 7

2.4K 187 177
                                    

Sementara itu,di Pulau Rintis.....

Gopal sedang menuju ke arah Kedai Tok Aba selepas pulang dari sekolah dalam keadaan yang berpeluh. Kalau kumpul mungkin boleh buat mandi. Eii,kotorlah.

Gopal:Tok Aba,Ais Coklat tiga!

Tok Aba:Banyaknya. Kenapa sampai tiga?

Gopal:Heh...heh....*Bernafas dengan kuat* Saya...Saya dikejar Anjing gila tadi.

Tok Aba:Kalau ye pun, takkan lah order sampai tiga?

Gopal:Hehehe...

Tok Aba:Nah,siap.

Gopal:Wah,dah siap! Cepatnya!

Tok Aba:Atok memang buat cepat. Hutang kau je tu yang lambat.

Gopal:Erh...Hehehe.....

Ying,Yaya:Hai,Gopal!

Gopal:OPOCOTBBBTAKGUNA!*Melatah*

Yaya:Kau sebut nama BBB ke tadi?

Ying:Ish,budak yang tak sedar diri tu. Boleh pulak kau sebut nama dia lagi.

Gopal:Dey,aku sebut dia tak gunalah tadi.

Fang:*Tiba² muncul* Tak kisahlah kau carut dia ke,cakap dia tak guna ke, JANGAN SEBUT NAMA DIA LAGI.

Gopal:Yelah....

Yaya hanya mendiamkan diri. Ya,dia berasa marah. Tapi perbuatan kawan-kawannya terhadap BBB sangat kejam.

Rupa-rupanya,ada sebab kenapa panggilan  BBB Tak pernah dijawab.

Flashback on

Sebulan selepas mereka menunggu BBB untuk menghubungi mereka telah berlalu.

Fang:Tengok tu,sampai sekarang dia tak hubungi kita pun!

Gopal:Memang betul jangkaan aku! Dia ni dah lupa kawan!

Ying:Ya lorh, mentang-mentang dah berjauhan dengan kita,dah jumpa kawan baru agaknya dia ni.

Fang: Haah' ingat lagi apa aku cakap hari tu? Selagi dia tak hubungi kita,selagi tu aku marahkan dia. Yaya? What do you say?

Yaya:Tak sangka.....dia macam ni....Hmm...

Gopal: Sekarang,apa kita buat?

Ying:Apa kata kita putuskan je hubungan kita dengan dia. Kalau kita ada hubungan pun,apa guna nya kalau tak diguna?

Fang:Ok,kalau begitu. Kamu semua buang talian dan putuskan hubungan communication Kita. Lagi satu,jangan sesekali sebut nama dia,faham?

Flashback off

Kembali ke Kuala Lumpur.

Jam sudah menunjukkan pukul 4:20 petang. Chan dan Shan sedang bersiap sedia untuk ke taman seperti yang dijanjikan.

Shan:Mama,kami pergi dulu!

Mama:ok!

S
K
I
P

T
I
M
E

B
E
R
J
A
L
A
N

Chan dan Shan sudah tiba di taman. Begitu juga dengan yang lain.

Shan:Hmm? Mana BBB?

Khan:Tah,dia belum datang.

Murid 33:Betul ke dia ada kuasa...

Shasha:Dia tak bohonglah. Dia memang ada kuasa.

Chan:Oh ye? Macam mana kau tau?

Shasha:Dia tunjuk kat aku haritu.

Reverse, Sahabat Baru Aku!Where stories live. Discover now