Ik loop Ashton achterna de trap op. "Nou, dit is et dan.." zegt hij en hij doet de deur van z'n slaapkamer open. We lopen naar binnen en ik kijk rond. Er hangen allemaal posters van bands die ik niet ken en posters die hij waarschijnlijk gewoon mooi vindt. Links in de hoek staat een klein bureautje. Iets verder de kamer in staat Ashtons bed, waarvoor een matrasje ligt. "Jij mag wel in mijn bed, hoor!!" zegt Ashton snel als hij ziet dat ik daar naar kijk. Ik moet lachen en loop verder de kamer in. Ik zie achter de kast rechts achter in de hoek een drumstelletje staan. "Aaw, Ash.. Hierop heb je het allemaal geleerd?" zeg ik en Ashton knikt trots. "Ga zitten." zegt hij en hij wijst naar het krukje dat achter de drums staat. Ik aarzel, want ik heb namelijk nog nooit gedrumd en neem dan toch plaats. Ashton geeft me de drumstokjes aan en komt achter me op het krukgje zitten. Ik kijk naar achter, Ashton geeft me een zoen en slaat zijn armen om me heen. Wat ben ik blij dat Ashton en ik niets van m'n vader hebben aangetrokken. Ik zou voor geen goud zonder Ash kunnen leven. Ashton pakt m'n handen en laat ze drummen. Hij legt me uit wat alles is en hoe het moet. Volgens hem was ik een goede leerling. 'Als 5SOS een keer iemand nodig heeft, denk ik aan jou.' zei Ashton en hij postte een foto op Instagram; 'I think we have a new drummer, guys!!' Iemand klopt op de deur; het is Lauren. "Komen jullie thee drinken?" vraagt ze door de deur heen. "Ja." antwoordt Ashton en ik knik, ookal weet ik dat ze dat niet door de deur heen kan zien.
Als Ashton en ik de woonkamer inlopen, zet Harry een schaal met vers gebakken koekjes op tafel. Lauren komt met de theepot aanlopen en Anne Marie speurt rond in een grote kast met allemaal klappers en boeken. Ashton en ik nemen plaats op de bank. Anne Marie komt naast me zitten met een fotoboek en slaat hem open. Ashton zucht. Lauren schenkt thee in en Harry voorziet ons van een koekje. Lauren gaat op de leuning van de bank zitten en Harry klautert op de rugleuning om ook mee te kunnen kijken. 'Ashtons 1e verjaardag' staat er boven aan de bladzijde. Daaronder zit een foto geplakt, waarop een klein jongetje, Ashton, staat. Hij zwaait z'n handjes (naja zeg maar gerust 'handen') wild in de lucht. Voor hem staat een grote taart met één kaarsje. Wat waarschijnlijk voor zo'n klein jongetje een hele klus is om uit te blazen, dus op de volgende foto staat Anne Marie die het kaarsje uitblaast. "Het lukte Ashton niet om hem uit te krijgen, dus moest ik het maar doen." legt Anne Marie lachend uit en ze haalt een hand door Ashtons haar. We moeten allemaal lachen. Na nog meer foto's van verjaardagen gezien te hebben, komen we bij strandfoto's. "Mam.. Zo is het wel genoeg geweest." zegt Ashton. Ik kijk Ashton aan. Aan z'n gezicht te zien weet hij wat er gaat komen maar hij lijkt het niet bepaald geweldig te vinden. "Kom op, Ash.. We zijn bijna klaar." zegt Anne Marie en ze slaat de bladzijde om. Ashton zit in z'n nakie in het zand te spelen en weer barsten we in lachen uit. Ashton word rood en ik geef hem een zoen. "Hahaha Ashton waarom zit je in je nakie?!" roept Harry lachend. "Harry, dat deed jij ook toen je zo klein was." zegt Anne Marie. "Niet waar!!" reageert Harry. "Wel waar." zegt Anne Marie en Harry schud zijn hoofd. "Ik kan het zo wel laten zien. We hebben daar ook nog foto's van, maar dan in jouw fotoalbum." voegt Anne Marie er lachend aan toen. Harry is meteen stil.
JE LEEST
Liefde overwint 'alles' - Dutch Ashton Irwin Fanfiction (Finished)
FanfictionDe 18 jarige Liv heeft een rustig leventje in Amerika. Ze woont in een appartement in de buurt van Miami Beach. Haar vader Dann runt in zijn eentje een ijszaakje aan het strand, sinds dat zijn vrouw Alice 1 jaar geleden is overleden aan kanker. De p...