"Wie was het?!" vraagt Calum nog een keer maar dit keer iets aandringender. Luke kijkt nog steeds naar Ashton die net zo benieuwd is als wij, wie Luke net gesproken heeft. "Wie was het, Luke?" vraagt Ashton nu. Luke zucht; "De manager." We kijken elkaar allemaal aan. "Hij vertelde dat we aankomende week een concert hebben, misschien wel de grootste en belangrijkste van dit jaar voor ons." voegt Luke er aan toe. "Maar dat is geweldig!!" roept Michael. Iedereen kijkt blij naar Luke, maar ik kijk naar Ashton die rustig naar de lamp aan het plafond staart. "En Ashton dan?" vraag ik. Iedereen is opeens een stuk minder enthousiast en er valt een stilte. "Dat is het probleem.. Ashton kan dan waarschijnlijk niet drummen, dus we kunnen dat concert dan echt niet geven.." zegt Luke. Ashton kijkt Luke aan en probeert een glimlach op z'n gezicht te brengen. "Tuurlijk wel, man." zegt Ashton. Hij probeert overeind te komen, maar hij kreunt van de pijn en gaat snel weer liggen. "Meneer Irwin, het lijkt me inderdaad verstandig om gewoon rustig op uw rug te blijven liggen." horen we Katie zeggen. Iedereen kijkt in de richting van de deur waar ze met een klembord met gegevens van Ashton in haar handen staat. Stond ze daar al lang? "De dokter heeft uw röntgenfoto's gebustudeerd en heeft twee breuken in uw ruggenwervel aangetroffen. U moet de komende tijd blijven liggen en revalideren" zegt ze. Ze loopt in onze richting en tikt met een pen op twee plaatsen op een zwart-witfoto waar een zwarte lijn door een wit stukje wervel loopt. "Een concert zit er voorlopig niet in." voegt ze er aan toe. Whut?! Ze heeft ons gewoon af lopen luisteren! Ze noteert iets op het klembordje met gegevens en loopt dan weer weg. Iedereen slaakt een zucht. "We kunnen het drumstel op je bed zetten, dan kun je gewoon blijven liggen en drummen tegelijk!!" zegt Michael enthousiast en hij gebaard iets met zijn handen wat een drumstel moet voorstellen. "Óf we bouwen een Ashton robot." zegt Calum melig. We moeten allemaal lachen om Michaels idee en Calums blije hoofd. Behalve Luke. Hij lijkt het allemaal een stuk minder grappig te vinden. "Jongens, even serieus.. We kunnen dat concert echt niet geven.. Ik heb iniedergeval geen andere oplossing." zegt Luke. Hij pakt zijn mobiel. "Wat ga je doen?" vraagt Calum geschrokken. "De manager bellen en zeggen dat we dat concert niet kunnen doen." zegt Luke terwijl hij iets intoetst en zijn mobiel naar z'n oor brengt. "Ik heb een idee" zegt Ashton en hij wuift naar Luke dat hij het gesprek moet beëindigen. We kijken allemaal afwachtend naar Ashton. "Liv.." zegt Ashton dan opeens. Ik kijk Ashton aan. "Jij moet dit doen.." zegt hij. Ik schrik me rot en er vormt zich een knoop in m'n maag. Dit is een grapje zeker?! Ik kijk voor me uit en voel dat iedereen naar me kijkt, maar ik negeer het. Ik schud onzichtbaar m'n hoofd. "Ik weet dat je het kan, Liv." zegt Ashton serieus en hij probeert m'n hand te pakken, maar kreunend van de pijn gaat hij weer liggen. Ik denk aan gisteren. Ashton pakte m'n handen en we gingen samen drummen op z'n kamer. Hij had me alles uitgelegd en ook een deel van 'She Looks So Perfect' geleerd. 'Als 5SOS een keer iemand nodig heeft, denk ik aan jou.' had hij gezegd. Anne Marie en de andere jongens zijn enthousiast. "Joah, doe Liv!!" roept Calum. "Liv.. Je kan het. Echt waar." zegt Ashton. Ik kijk om me heen en zie vijf gezichten die mijn kant op staan. "Doe je het Liv?" vraagt Ashton en hij kijkt me smekend aan.
JE LEEST
Liefde overwint 'alles' - Dutch Ashton Irwin Fanfiction (Finished)
FanfictionDe 18 jarige Liv heeft een rustig leventje in Amerika. Ze woont in een appartement in de buurt van Miami Beach. Haar vader Dann runt in zijn eentje een ijszaakje aan het strand, sinds dat zijn vrouw Alice 1 jaar geleden is overleden aan kanker. De p...