Bab 1

110 5 0
                                    

  NUR Bella Aimin Safiq atau lebih dikenali sebagai Bella telah diterima bekerja di syarikat terkenal di Malaysia iaitu Syarikat Mornio Holdings kepunyaan rakan karib papanya, Dato' Liam sebagai PA kepada CEO company tersebut.

Dia berasa ragu-ragu untuk bekerja di syarikat itu. Perasaannya berbelah bahagi antara gembira dengan nervous. 'Biar betul ni?' Soalnya dalam hati.

 "Papa, betul ke papa nak Bella terima tawaran kerja kat company kawan papa tu? Dahlah Bella baru je graduate last week, pengalaman pun tak ada. How can I could possibly to be the company's assistant?"soalnya lembut. Kang ada juga yang kena lecture kalau membantah.

"I'm sure, Bella. Papa sungguh nak Bella kerja kat company Dato' Liam tu. Macam mana nak ada pengalaman kalau we don't try it right, Bells?" terang Dato' Safiq kepada Bella dan terselit usikan nama panggilannya. Itulah benda yang Bella tidak berkenan sungguh jika orang memanggilnya Bells.

"Isyh! Papa nak sakitkan hati Bella ke? Papa, mama dengan Abang Zafil tahukan Bella really hate that 'Bells' freaking nickname? Macam bunyi loceng tahu tak? I hate it," Bella merungut sambil mencebik.

Dato' Safiq hanya ketawa melihat telatah Bella yang sememangnya beraneka macam. Dia tahu mama Bella, Datin Irish yang mencadangkan nama panggilan itu kepada Bella kononnya sedap didengar.

"What's wrong with papa? I hate that name!' rungut Bella lagi lalu naik ke biliknya di tingkat atas. Bagaimana dia harus mengharungi alam pekerjaan yang sudah disediakan oleh rakan papanya itu?

Bella mengubungi sahabatnya, Melia atau Mel aka boyish kerana dia berperangai sedikit lelaki. Dia ingin mendapatkan pandangan dari sahabatnya. ''Haihhlah Bella... macam lah boleh tolong kau sekarang ni.' bisik hatinya yang terlebih kental itu.

  "Hello Mel, aku ni Bella. I want to ask you about something important ni. Jom keluar," ajak Bella. Sudah lama dia tak berjumpa dengan Melia sejak university graduate 2 bulan lepas.

  "Oh... kau rupanya. Nak keluar pergi mana Bella?" soal Melia agak kuat sehingga Bella terpaksa menjarakkan telefonnya sedikit.

  "Mana-mana jelah Mel. Boleh tak?" desaknya. Dia masih tidak pasti untuk bekerja di company itu.

  "Okaylah Bells. Kita pergi Chinese Restaurant pukul 11 nanti.. alang-alang boleh shopping and have lunch," cadang Melia.

"That's cool and I hate that name, Mel." marah Bella apabila dipanggil Bells. Dah macam loceng saja bunyinya.

I Love You My BossWhere stories live. Discover now