Bab 10

40 2 0
                                    

  Setelah selesai menyiapkan semua kerja, Bella bersedia untuk pulang. Semasa dia menuju ke lif, seseorang melanggarnya secara tidak sengaja.

Bella memandang gerangan yang melanggarnya itu. Alangkah terkejutnya apabila dia melihat wajah orang tersebut. 'Bos?!' getusnya. Marahnya mula meluap-luap.

  "Kau ni tak ada mata ke hah?! Suka hati nak langgar orang!" Edwin melepaskan kemarahannya. Makin lama menghadap sesama mereka, semakin naik kebencian.

  "Excuse me bos? Untuk pengetahuan bos, bos sendiri yang langgar saya. So why you want to blame me Encik Edwin?!"

  "Kau jangan nak kurang ajar dengan aku Bella Aimin! Aku memang malang dapat PA macam kau ni. I wonder how could my dad hire you anyway?" sinis Edwin menyindir Bella. Sungguh dia benci melihat wajah PAnya.

  "Saya bukan perempuan lemah yang senang dibuli. Encik Edwin dengar sini. Jangan disebabkan encik bos saya, encik boleh sesuka hati buli saya. Saya pun tak hadaplah muka buruk bos ni! So just shut up and go to hell!" Bella memberikan jelingan maut kepada bosnya dan melepaskan sakit hatinya terhadap lelaki itu.

  Selesai menghamburkan kemarahannya, Bella terus berlalu ke keretanya dan memandu pulang.

Manakala Edwin terdiam dan kaku tidak bergerak. Dia seperti tidak percaya PAnya melawan cakapnya. Sedangkan semua staff lain tidak berani untuk bersuara.

  'What the fuck is that?! How can she's so brave and strong to talk back and screaming at me?! Kalau macam ni hancurlah plan aku! Ahh... damn you Bella Aimin! Just you wait!'

  Edwin memandu pulang ke rumahnya dan naik ke biliknya. Dia berdiri di balkoni dan merenung ke arah langit. Tiba-tiba telefonnya berdering. 'Fashia,' bisiknya.

  "Hello Fashy sayang. Kenapa you call I tengah malam ni baby?"

  "Hi Ed. Actually I dengar parents you nak kahwinkan you dengan perempuan lain. Betul ke?" soal Fashia perlahan. Benarkah apa yang didengarnya?

  "Umm... that's true, baby. But trust me I don't want to be pushing to this arrange wedding that I never want."

  "Tak apa Ed. I faham. Maybe it's the best for you. Your parents already have a future wife for you and might she more better than me." Edwin terdiam mendengar kekasihnya bersedih.

  "Listen to me first. I don't love that girl, Fashy. She's just my PA, I don't want to marry her. I love you. I've been trying to convice my mom to cancel the wedding but it is not working at all. I love you Fashy and I'm so really sorry my baby." Edwin cuba memujuk Fashia dan juga menerangkan perkara sebenar.

  "No it's fine. This is your life, Ed. You je yang boleh tentukan hidup you sendiri. We are over. Goodbye and congratulation." Fashia mematikan talian.

Edwin mengeluh. Hubungannya dengan Fashia sudah berakhir disebabkan Bella. Sejak dia bekerja segala macam masalah muncul. Dia benar-benar benci akan Bella.

  'This is your fucking fault, Bella! Sebab kau, aku dan Fashia putus! Aku benci kau!'

Datin Esma terdengar perbualan telefon Edwin dengan Fashia. Dia memang tidak berkenan dengan gadis campuran tersebut. Entah apa yang menyebabkan Edwin mencintai Fashia. Baginya Bella lebih layak untuk Edwin. Sudahlah cantik, sopan, lemah lembut, hormat orang tua, pandai berdikari, bertudung labuh, tenang dan pandai memasak/mengemas rumah. Itulah ciri-ciri menantu pilihannya dan Dato Liam.

  "Kenapa Ed macam marah je? Siapa yang call tadi?" soal Datin Esma bersahaja. Masak benar dengan perangai anak lelakinya itu.

  "Fashia. Dia call Ed tadi sebab dia tanya betul ke mama dah ada calon isteri untuk Ed. Ed tak tahu nak cakap macam mana jadi Ed beritahulah mama dah ada calon. Takkan Ed nak tipu dia pula?" panjang lebar Edwin menjelaskan. Dia benar-benar berharap agar mamanya membatalkan perkahwinan itu.

  "Tak habis lagi ke dengan dia? Mama tak nak Ed kahwin dengan perempuan mixed macam Fashia. Kita tak tahu agamanya. Yelah mixed America-Paris kan." selamba sahaja Datin Esma menjawab. Siapalah yang mahu bermenantukan gadis campuran.

  "Takkan mama tak faham lagi? Ed sayang Fashia. Bagi Ed, dia gadis yang sempurna dan sesuai dengan Ed. Not Bella."

  "Enough Ed. Mama tak nak dengar Ed membantah. Bella yang sesuai dengan Ed. Not Fashia. Got it? Mama akan masuk meminang Bella 2 hari lagi. So just listen to me, Ed." Datin Esma memberikan kata putus dan berlalu pergi.

  Makin meluap kebencian Edwin terhadap Bella.

  'Fine!' bisik hatinya. Dia sudah tidak boleh berbuat apa-apa melainkan menuruti kata mama dan papanya.

Edwin tersenyum sinis sambil memutuskan untuk menjalankan rancangannya untuk memusnahkan hidup Bella dan membuat gadis itu menderita.

  'Just you wait and see Bella Aimin! I will make your life in hell!' Edwin berbisik sambil tersenyum jahat sama seperti seorang physho.

 

I Love You My BossWhere stories live. Discover now