Bab 4

48 2 1
                                    

"WAIT! Bukan aku tak nak percaya kau Mel. Tapi betul ke apa yang kau cakap ni? Aku bukan tak kenal Almi tu macam mana. Dia tunang aku... takkan dia sanggup nak buat hal pulak. Kalau betul dia tak ikhlas atau tak bersedia, he can tell me that himself, dan kitorang boleh tunggu setidaknya ditangguhkan. Tapi mungkin mustahil untuk jadi." Bella sedaya upaya membangkang kenyataan yang diucapkan oleh kawannya.

"That's right. Aku bukan nak tuduh tunang kau tu buat hal ke atau ape ape . But I've been saw Almi at a mall with another woman... so it's up to you to believe me or not Bella.." Melia berkata tenang. Bukan dia tak tahu sikap Bella itu. Terlalu percayakan orang sampai tidak tahu bezakan orang itu jujur atau menipu.

Bella termenung sendirian selepas Mel pergi kerana ada hal penting. Dia mendengus kuat.

"Hello Al.. I want to see you tomorrow night. I harap you free." luah Bella lalu meletakkan telefonnya. Setelah itu dia pulang ke rumah.

Di pejabat Edwin...

Edwin sedang meminda laporan yang diserahkan oleh secretarynya, Jessica. Begitu khusyuk terhadap kerja membuatkan Edwin tidak menyedari bahawa sudah 2 jam waktu tamat kerja.

"Izzaq, jom lepak Starbucks malam ni. Aku nak ajak Fashia dating ni cuma aku nak kau teman aku. Takpe aku belanja kau sekali." pelawa Edwin menelefon Izaq. Izzaq membalas setuju dan terus terus bersiap sebelum memandu keretanya pergi ke Starbucks apabila jam menunjukkan pukul 8.30 malam.

"Chill lah Ed. Aku baru sampai ni. Kebetulan pulak aku free malam ni. Kau kat mana?"soal Izzaq.

"Aku baru nak keluar offices ni. Tak perasan pulak dah malam. Setengah jam lagi aku sampai sana."

"Okaylah. Cepat sikit."

30 minit kemudian, Vios V64 hitam milik Edwin tiba di Starbucks. Dia tersengih apabila matanya berhenti di wajah Izzaq.

"So what's up, Ed? Mana Fashia kesayangan kau? Ni kau mesti tak mandi datang sini kan? Bau betul ek peluh kau?"soal Izzaq menyedut cappuccino lattenya. Dia tahu sahabatnya itu sedang dilanda masalah. Edwin juga seorang playboy yang agak famous. Namun dia malas hendak mengambil tahu.

"Tak ada ape lah Izzaq. As usual as I can be and some random things. Fashia call aku dia cakap tak boleh datang." balas Edwin. Dia mengeluarkan telefon Huawei Nova 4nya dan menghantar whatsapp kepada Fashia, girlfriend yang ditemuinya ketika di universiti.

"Suka hati kaulah, Ed. Susah tahu tak cakap dengan orang keras kepala dan hati batu macam kau. Tak habis-habis dengan perangainplayboy kau." ujar Izaq selamba. Edwin ini harus juga diberi nasihat dan teguran. Jika tidak, beginilah yang terjadi disebabkan kedegilan Edwin.

Namun, Edwin hanya memekakkan telinganya berdiam sahaja. Disebabkan itulah staffnya ramai yang tidak berani mahu membantah. Tidak dinafikan perangai playboynya sejak di tahun pertama di universiti melekat sampai sekarang. Namun hanya Fashia sahaja yang mampu menundukkan Edwin Qaimy sehingga CEO muda itu jatuh cinta kepada gadis kacukan itu. Bagi Edwin, hanya Fashia seorang pemilik hatinya, tidak akan ada orang lain.

"Enough, Izzaq. Aku tak ada moodlah nak dengar kau membebel macam mak nenek kat sini. Kusut aku tahu tak?" kata Edwin, suaranya kedengaran dingin dan kasar, wajahnya pula langsung tidak ada sebarang ekspresi dan matanya beku bagaikan ais.

"Kau ni langsung tak berubah kan Ed. Tak faham aku... sampai bila kau nak jadi macam ni?" bidas Izzaq bengang. Dasar 'cold playboy' desis hatinya.

I Love You My BossWhere stories live. Discover now