Hoofdstuk 7- Advies, advies, advies...

74 4 0
                                    

{2028} Ik negeer Casper de rest van de avond volledig. De volgende ochtend knik ik hem wel gedag. Ook zeg ik tegen hem: 'Of jij even de kinderen naar school wil brengen. Ik heb zo vergadering.' Casper knikt en dan hangt er weer een kille stilte tussen ons. Het lijkt wel alsof Noor, die net de kamer binnen komt en naast me komt zitten, aanvoelt dat er iets tussen mij en Casper speelt. Ze kijkt van mij naar Casper en weer terug. 'Er is iets met jullie. Hebben jullie ruzie of zo?' vraagt ze terwijl ze haar hoofd vragend een beetje schuin houdt. Casper en ik kijken elkaar aan en schudden ons hoofd. 'Nee hoor, schat,' glimlacht Casper. 'Wat wil je op je brood?'

Na een dodelijk saaie vergadering word ik weer eens apart gehouden door Arie Groen. 'Heb je slecht geslapen vannacht?' vraagt hij. 'Je hebt bijna de hele tijd lopen gapen.' 'Moet ik eerlijk zijn? Ja, beetje wel ja,' geef ik toe. Arie zucht. 'Wat dan?' 'Ja, uhm, wat het is..' begin ik voorzichtig. 'Ik, uhm, heb Casper dus betrapt op vreemd gaan, en, uhm, ik heb geen idee wat nu zeg maar, en ja.' Ik kijk Arie aan terwijl ik mijn tranen kan bedwingen. 'Hmm, ja, ik snap je.' Arie knikt bedenkelijk. 'Ben je boos geworden?' 'Beetje wel ja,' zeg ik. 'Okay, wat je denk ik moet doen is, uhm, hem volledig zijn gang laten gaan, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik bedoel, het is zijn keuze om vreemd te gaan, snap je?' zegt Arie. 'Hmh, ik begrijp je,' knik ik. 'Dan kun je nu gaan.' Arie wuift me met een glimlach de vergaderruimte uit.

Als ik die middag net een gesprek met een nieuwe speler heb gehad, krijg ik een appje van mam.

Mama💓
M: Hey, schat, ik hoorde van Elle dat jij en Casper ruzie hadden?
F: Valt mee. Hij deed afstandelijk, ik vraag een paar keer wat er is, hij antwoordt dat het niks is. Paar dagen later heeft hij een berichtje van ene Lara- met een hartje erachter
F: In dat berichtje staat 'Goodnight'. Weer met een hartje erachter. Ik confronteer hem ermee, volgende dag. Hij biecht op en ik word wat boos en nu weet ik niet wat ik moet doen
M: Ik snap je volledig. Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt, maar wat ik denk dat je moet doen is zeggen dat het niet langer meer gaat, zo.
F: Weet je het zeker, mam?
M: Ja.
F: Okay ik zal het tegen hem zeggen. Thanks ❤️
M: 👍

Ik leg mijn telefoon weg en ga verder waar ik mee bezig was, de gegevens verwerken van de nieuwe speler. Ik hou het advies van mam en Arie in mijn achterhoofd. Ik ben eigenlijk wel blij dat ze hebben gezegd wat ik moet doen in deze situatie. Ik had het anders niet geweten. Moet ik ze een bosje bloemen sturen anders? denk ik bij mezelf. Komt wel een keertje.
Ik typ de laatste zin als Koen binnen komt. Hij wilt iets zeggen maar ik hou hem tegen. 'Heel ff. Ik moet mijn zin afmaken en als er iets tussendoor komt kan ik me niet concentreren en weet ik niet meer wat ik wilde typen.' 'Oh, okay. Ik wacht wel,' knikt Koen. 'Top.' Ik richt me weer op de computer en typ de zin af. 'Punt. Wat wilde je zeggen?' Ik richt me tot Koen. 'Ja, nou, kijk,' begint Koen, voordat ik hem onderbreek. 'Ga even zitten of zo,' zeg ik naar een stoel voor het bureau wijzend. 'Wat? Oh, is goed.' Koen gaat zitten. 'Wat ik dus wilde zeggen is dat je je geen zorgen hoeft te maken.' Ik trek een wenkbrauw op. 'Over?' 'Ik weet wat er speelt bij je thuis. Ga bij hem weg,' zegt Koen vastbesloten. 'Ik ga mijn best doen,' zucht ik, wetende dat ik dat binnen nu en een paar dagen, zo niet weken, ga doen.

Better (boy)friendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu