Hoofdstuk 14- Scheiding?

71 5 1
                                    

{2028} 'Mam?' 'Ja, lieverd?' 'Ik kreeg dit van papa toegestuurd.' Noor haar telefoon aan mij zien. 'Wat is dat?' vraag ik verbaasd. 'Lees maar,' zegt Noor terwijl ze haar telefoon geeft. Het scherm staat open op het Whatsapp gesprek met haar vader. "Hey lieverd," staat er. "Ik vind het super jammer dat ik je niet meer zo vaak zie, maar mama en ik hebben een beetje ruzie. Het kwam omdat ik iets stoms deed. Heb je zin om snel iets leuks te doen samen? Xx papa". 'Dat is wel lief.' Ik geef de telefoon terug. 'Ik weet niet wat ik moet antwoorden,' zegt Noor zacht. 'Zeg maar dat je het erg leuk vind en dat het van mij mag,' glimlach ik, de bladzijde van de krant omslaand. 'Okay.' Noor typt het bericht en laat het daarna aan mij zien: "Hey, pap. Ik zou graag een keertje met je iets leuks doen. Mama vindt het okay. Wanneer komt jou uit? Gaan we dan iets met Jan, Niles en Eloi doen??". Ik knik glimlachend: 'Verstuur maar.' Noor klikt op een knopje en zegt: 'Verstuurd.' 'Top.' Ik sla weer een bladzijde om van de krant.  Op dat moment krijg ik een berichtje binnen. Ik kijk wie het is, maar open het niet. 'Moet je m niet beantwoorden?' vraagt Noor lichtelijk verbaasd. Ik schud mijn hoofd. 'Neuh. Kan wel even wachten.' 'Hm.' Alex komt binnen en vraagt aan Noor, 'Heb jij ook een berichtje van papa gekregen.' Noor knikt. 'Ja. Wat zei hij bij jou?' 'Hij vroeg of ik iets leuks met hem wilde doen. Ik heb geantwoord dat ik het wel leuk vond.' 'Heeft hij jullie beiden nou een berichtje gestuurd?' vraag ik, niet opkijkend van de krant. 'Ja blijkbaar,' knikken Noor en Alex. 'Hm,' knik ik.

Alex en Noor zijn even later een beetje met elkaar aan het geiten (dat is dus dat je met elkaar aan het klooien bent zeg maar, doen mijn zusje en ik ook vaak. Zo waren we gisteravond nog een lege (plastic) fles San Pellegrino aan het overgooien). Ik sla de krant dicht en open het berichtje, die trouwens van Casper is.

        Casper Starreveld
CS: Ik heb aan de kinderen gevraagd of ze het leuk vinden om iets leuks te doen samen. Hoop niet dat je het erg vindt.
F: Neuh. Vind t best.
CS: Mooi. Ik zou je ook even graag willen spreken, face-to-face, zeg maar.
F: Okay. Is goed. Wanneer?
CS: Wanneer jou uitkomt.
F: Morgenavond komt wel uit. Alex heeft training van 1800-1930 en Noor moet om 1830 bij pianoles zijn.
CS: Afgesproken.

Ik leg mijn telefoon weer weg. Top. Meneer wil met me praten. Ik heb hier geen goed gevoel over.

Maandagavond, 18:45 uur. De deurbel gaat. Ik sta op en loop naar de deur, om die vervolgens open te doen. Casper staat voor de deur. Ik laat hem binnen. 'Thanks,'glimlacht hij. Die even leuke lach van hem had ie twintig jaar geleden ook al, damn, denk ik. 'Wil je wat drinken?' vraag ik terwijl hij zijn jas uittrekt. 'Uhm, water graag,' zegt Casper. 'Komt eraan.' Ik loop naar de keuken en pak een glas en vult het met water. Ik zet het voor Casper neer, die aan het eiland is gaan zitten. Ik pak voor mezelf ook een glas water, voordat ik aan Casper vraag, 'Je wilde me spreken?' 'Uhm, ja.' Casper neemt een slok van zijn water voordat hij begint. 'Ik denk dat we een scheiding moeten aanvragen.'

Better (boy)friendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu