Hoofdstuk 3- Vreemd..

70 6 0
                                    

{2028} Ik besluit Jan even te appen, om te checken of hij vindt of Casper de hele tijd op zijn telefoon zit of zo. Hij reageert wel redelijk snel, wat fijn is.

         Jan 😚
F: Yooo, vind jij ook dat Casper zich ook wat vreemd gedraagt of zo?
J: Valt heel erg mee. Hij zit wel vaak op zijn telefoon moet ik zeggen.
F: En heb jij of Eloi/Niles er wat van gezegd?
J: Jup.. Hij luistert er niet echt naar om heel eerlijk te zeggen
J: Echt heel irritant
F: Hmm strange.. Thanks ❤️
J: Graag gedaan 💓

Ik leg mijn telefoon weer weg en laat het even bezinken. Misschien heeft Arie toch gelijk. Ik kijk het nog even aan, voordat ik het echt geloof.

Als ik die namiddag, rond half 6, thuis kom, vind ik een briefje op de keukentafel. 'Alex is bij Jay en komt rond 18u thuis, Noor is bij Janne en is rond 1745u thuis. Ben zelf in studio met de band, rond 1830u thuis. Jullie mogen vast gaan eten. X.

'Top.' Ik zet mijn tas tegen de piano, die naast de keukentafel staat, verfrommel het papiertje en loop naar de keuken, waar ik het briefje weggooi. Ondertussen bedenk ik wat we gaan eten vanavond. 'Misschien iets van aardappelen of zo, met sperziebonen..' mompel ik. Ik loop naar boven om te kijken of de wasmachine klaar is, wat het geval is. Ik gooi wat in de droger moet, in de droger en hang de rest op aan de waslijn, na de droger aangezet te hebben. Als ik weer naar beneden loop, hoor ik gemorrel aan het slot. Ik loop op het zelfde tempo door. Noor komt de gang binnen als ik net een stap in de gang zet. 'Hey, schat. Hoe was het op school en bij Janne?' vraag ik en ik druk een zoen op haar voorhoofd. 'Ja was wel leuk. Op school gingen we met procenten rekenen en hadden we iets van spelling of zo,' vertelt Noor. 'En bij Janne gingen we buiten spelen. We gingen touwtje springen en verstoppertje spelen.' Ze zit ondertussen op een van de barkrukken die aan het eiland staan. Ik moet glimlachen om het feit dat ze niet de hele tijd op een mobiel en/of iPad gingen, maar gewoon ouderwets naar buiten. 'Wat wil je eten?' vraag ik dan. 'Uhmm... Aardappeltjes. Met.... iets van boontjes,' zegt Noor vastbesloten. 'Er moet nog iets bij,' zeg ik. 'Uhhhh... Hebben we van die rundervinken?' Noor haar ogen lichten op. 'Als het goed is wel. Wil je die erbij hebben?' 'Jaaa! Die zijn lekker!' 'Dan doen we dat.' Ik glimlach naar Noor, terwijl ik denk hoe erg ze op mij en op Casper lijkt.

'Mam, heb jij mijn oplader gezien?' vraagt Alex. 'Oplader van wat?' Ik kijk op van een stuk dat ik in de NOS app op mijn telefoon aan het lezen was. 'Van mijn telefoon, natuurlijk, duh,' zegt Alex met zijn ogen rollend. 'Oh, ja, had ook van je tandenborstel kunnen zijn. Maar nee, ik heb hem niet gezien. Vraag maar aan je vader.' Ik wijs naar Casper, die net de bladzijde van de krant omslaat. 'Pap, jij hebt vast wel mijn telefoon lader gezien.' 'Je telefoon lader?' Casper trekt een bedenkelijk gezicht. 'Moet je voor bij je moeder wezen, die weet meestal wel waar dat ding van je ligt.' 'Ja, maar zij zei dat ik naar jou moest omdat jij wel wist waar die lag,' zegt Alex. 'Oh, echt?' Casper trekt een verbaasd gezicht. 'Niet gehoord. Heb je in de keuken gekeken?' 'Ja, maar daar ligt hij niet.' 'Ik heb hem er net nog zien liggen, ga maar kijken.' 'Oké,' zegt Alex en hij loopt naar de keuken. 'Hey, hier ligt hij!' horen we vanuit de woonkamer. 'Zie je wel, ik zei toch dat hij daar lag,' grijnst Casper, en hij geeft mij een knipoog. Ik weet niet of hij het meent, maar ik voel toch een vlaag van verliefdheid door me heen gaan. Wat doet Casper toch met me?

Better (boy)friendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu