{2028} Ik breng een laagje lippenstift op. Ik heb net Alex en Noor bij Casper (en zijn nieuwe Belgische vriendin Lara) afgezet. Ik heb weer afgesproken met Koen, die dus achter zijn vrouw Maria's rug om met mij gaat. Vind ik ook zoiets, maar alsnog.
We hebben besloten om dit keer naar The Seafood Bar te gaan. Deze zit op het Stationsplein, in Utrecht. Het kreeg goede recensies op Tripadvisor, het zag er leuk uit en Koen en ik houden beiden erg van vis. We gaan allebei op eigen houtje er naar toe, leek ons wel zo makkelijk.Er is om half 7 gereserveerd. Als ik zie dat het kwart over zes is, vind ik het wel tijd om te gaan. Ik pak mijn tassie en mijn jas en stap naar buiten. Ik trek de deur achter me dicht en draai m op slot. Ik trek mijn jas aan en loop naar het dichtstbijzijnde busstation. Om met de auto te gaan is zonde voor het milieu en ik kan m nergens kwijt. Met de fiets is ook geen optie, ik kan mijn fiets niet kwijt op het stationsplein. Lopen heb ik geen zin in, dus dan maar met de bus.
Het duurt een minuut of tien voordat ik op Utrecht CS-Jaarbeurszijde aankom. Ik loop omhoog naar Centraal, dan om het gebouw heen (Dat klinkt miss heel raar, maar in Utrecht heb je een trap zeg maar naar beneden, naar de ingang naar de Jaarbeurs, moet je maar eens opzoeken. De winkels op Utrecht CS zitten binnen en je kan er omheen naar het stationsplein zodat je niet hoeft in- en uit te checken) en ben dan op het stationsplein. Ik kijk even rond, zo van, waar zit die gekke Seafood Bar, maar al snel heb ik hem gevonden. Ik loop er heen en stap het restaurant binnen. Ik hang mijn jas op en loop het restaurant zelf in. Ik wordt vriendelijk begroet: 'Goedenavond, had u gereserveerd?' 'Ja, onder de naam De Waal,' antwoord ik. 'Mijn collega loopt met u mee,' zegt de vrouw achter de bar vriendelijk terwijl ze op een van haar collega's wijst. Ik glimlach naar haar en loop achter het meisje aan, ze lijkt een jaar of 16, 17. Ze wijst een tafel aan en zegt: 'U mag hier gaan zitten.' 'Dank je wel,' glimlach ik. Ze glimlacht terug.
Een paar minuten later, komt Koen aangewandeld. 'Hi beautiful,' begroet hij me. Ik glimlach en plaats mijn lippen kort op de zijne. Hij komt tegenover me zitten. 'Zullen we voor een wijntje gaan?' vraagt Koen. 'Ja, lekker. Fles of glas?' zeg ik. 'Doe maar fles,' antwoordt Koen. 'Is wel zo makkelijk.' Ik knik instemmend. We gaan, uiteindelijk, voor de Pinot Grigio. Er komt een serveerster, hetzelfde meisje dat me naar de tafel heeft geleid, aangelopen om onze bestelling op te nemen. 'Had u iets willen drinken?' 'Een fles Pinot Grigio, graag,' zegt Koen. 'Komt er aan. Had u ook een mandje brood erbij gewild?' Koen en ik kijken elkaar aan, en ik zeg: 'Graag.' De serveerster glimlacht en loopt weg. Koen richt zich tot mij en kijkt me aan. Hij legt zijn hand op de mijne. 'Je bent prachtig, weet je dat?' Ik moet blozen en mompel een 'dank je wel'.
Een paar uur later lopen we al pratend over van alles en nog wat, het restaurant uit. Op een gegeven moment zegt Koen: 'Ik had een vraagje hè.' 'Wat dan?' vraag ik gelijk, nieuwsgierig als ik ben. Koen kijkt om zich heen, slaat zijn arm om me heen en fluistert in mijn oor: 'Wil je de mijne zijn?'
Zoooooo eindelijk een hoofdstuk na iets van 3 weekjes. Het leuke is dat ik nu drie maanden de tijd heb om te schrijven want m'n examens zitten erop :). Soooo yeah.
JE LEEST
Better (boy)friend
FanficLees eerst 'Best (boy)friend' voordat je hieraan begint!! Dit is namelijk deel 2!! Het is tien jaar later. Femke is nog steeds samen met Casper, die nog steeds bij Kensington zit. De band heeft het heel druk en geeft veel shows. Maar wat als Casper...