Ett problem löst

150 1 0
                                    

14:23
- Hoppa då fegis skriker Ludwig och Dante till mig medans jag står på klippan och glor på dem.
- Akta er då! Säger jag och hoppar ner.
- Hahah kan du simma då Ludwig säger jag och skrattar.
- Såklart jag kan säger han och skrattar.

Dagarna går snabbt och sommaren är snart över. Jag har inte snackat med Noel på länge men jag har iallafall försökt prata med honom men han ignorerar mina sms. Men jag orkar inte bry mig om honom längre. Jag har faktiskt tänkt att i dag gå till honom och säga förlåt och typ ja det är det ända jag kan göra i nu läget iallafall.

15:11
- Hallå vill ni käka någonstans? Jag kan bjuda.
- Nej det är lugnt säger jag.
- Jag ska iallafall sticka och träna säger Dante och kollar på mig.
- Jag ska bara göra ett ärende med jobbet säger jag och ler mot Ludwig.
- Okej vi syns sen säger Dante och kramar om mig och Ludwig.
- Ja det gör vi säger jag och ler mot dem två.
När jag har gått därifrån så tänker jag nu är det dags för mig att ta tag i mina problem.

Jag står utanför en klinik där dem har specialister för ätstörningar. Jag går in genom porten och känner mig obekväm. Allt känns nytt och när jag kollar mig omkring så är det massor av folk som kollar på mig konstigt. Jag börjar gå mot en tjej som står i vit rock och håller i ett protokoll.
- Ursäkta, vart kan man boka tid någonstans?
- Du går till receptionen som ligger där borta säger damen och pekar mot ett stort väntrum. Jag går dit och när jag kommer närmare så ser jag receptionen.
- Hej och välkommen! Vad kan jag hjälpa dig med?
- Jag vill beställa en tid med en psykolog mot ätstörningar.
- Jaha ja det ska vi fixa säger damen och börjar fråga mig massa frågor.
16:00
Jag klivet ut från kliniken och känner en väldig lättnad som jag aldrig har känt. Det känns som att det iallafall är en bit som har fallit på plats. Jag fortsätter att gå på trottoaren och börjar tänka på Noel. Jag försöker få honom ur mina tankar och går mot T- centralen.
Jag är här nu! Jag klarar det här en gång för alla. Vill Noel Flike ha tillbaka mig eller inte?

Hej! Jag är tillbaka igen! Hoppas ni gillade det här kapitlet och jag hoppas att ni läser dem kommande. Jag kommer försöka lägga ut nytt varje dag. Rösta,dela,gilla och kommentera så blir jag glad❤️

Jag gjorde ett misstagWhere stories live. Discover now