Hemlig förälske

141 1 0
                                    

23:19
Jag går med högmusik i mina hörlurar mot Dantes lägenhet. Jag är glad över det jag ska berätta för honom och jag hoppas att han känner samma sak som jag känner. Jag är 10 minuter ifrån Dantes lägenhet och månen lyser starkt på himmelen. Jag känner dem varma vindarna som blåser mig i nacken och i mitt hår. Jag är så trött och jag hoppas att Dante sover.

Dem 10 minuterna gick snabbt. Jag är framme vid Dantes lägenhetsport nu och jag går in. Jag går trappan upp och låser upp dörren med nyckeln. Jag öppnar försiktigt och märker direkt att han sover. Jag stänger dörren tyst och tar av mig mina skor ennu tystare. Jag går in till köket och tar ett glas och fyller det med vatten. Jag sätter mig på köks bänken och kollar på min telefon. Jag ser hur många sms jag har fått och hur mycket kommentarer jag har fått på Instagram. Jag går in där och ser att det är Felix som har taggat mig i en bild. Han har tagit en bild på Dante,Noel och mig och skrivit såhär:
"Stjärnorna i Hov1 dejtar samma tjej! Är det sant? Skriver Felix. Jag är så sur! Jag blockar Felix direkt jag vill inte ha något med honom att göra. Sen kollar jag upp om det har spridit det han la ut och såklart att det har spridit sig.
"Två i Hov1 dejtar samma!" Skriver Aftonbladet och andra stora skvaller tidningar. Vad har jag gjort?
- Är du vaken nu?
- Oj shit vad du skräms! Säger jag och kollar upp på Dante.
- Vad gör du? Du ser helt förstörd ut.
- Jag såg nyss att Felix har lagt ut något om oss säger jag till Dante och ger honom telefonen.
- Är det här på riktigt?
- Ja! Hur fan kan han göra så mot mig?
- Ella det här är ju helt sjukt! Vi får fixa det här i morgon asså.
- Ja absolut jag vill inte ha massa folk runt mig som tror det här om mig.
- Nej samma här säger Dante.
- Jag är så ledsen det är mitt fel att jag drog in dig i allt det här, jag vill inte förstöra ditt liv på det här sättet.
- Ella det är inte ditt fel och du har absolut inte förstört mitt liv du har förbättrat det.
- På riktigt?
- Såklart du har du är min ängel här i livet säger Dante.
- Jag gick mot Dante och han gav mig en mjuk kram. Jag kollar upp på Dante och ler mot honom.
- Ella jag vill bara att du ska veta att första gången jag träffa dig så tyckte jag att du var en jätte snäll tjej och ville bara lära känna dig mer.
- Samma här, jag älskar dig.
- Och jag dig.

Jag gjorde ett misstagOnde histórias criam vida. Descubra agora