17:55
- Hejdå! säger Lisa till mig och stänger dörren.
Jag är tvungen att stänga i dag för att det är min tur. Jag är tvungen att städa också men inte så mycket för Lisa har hjälpt mig lite. Jag hämtar sopkvasten och sätter på lite musik och börjar städa. Jag lyssnar på lite olika artister men jag sätter på Hov1 helt plötsligt och ska se om dem är så bra som Noel har sagt.18:24
Jag sitter på en liten bänk på söder och kollar över vattnet. Jag ser några båtar som åker förbi och jag ser Grönlunds attraktioner som blinkar. När jag sitter där på bänken så börjar jag tänka på Ludwig och Noel. Det känns som att det går väldigt snabbt med Ludwig att han bara kysste mig sådär. Jag är inte riktigt säker på hur jag ska tänka. Är vi ihop eller är vi typ bara vänner jag fattar inte.
Jag sitter där ganska länge och bara tänker men jag kollar också på mina armar och ska se om såren har blivit bättre. Jag ser dem inte så bra för jag har ju plåster över men jag ser hur några sticker ut.
- Hej är det du igen! Säger en basisk röst.
Jag kollar upp och ser att det är Noel. Jag drar snabbt ner tröjärmen.
- Hej! Vad gör du här? Säger jag lite förvånat
- Jag har varit och tränat och nu när jag skulle gå hem så såg jag dig sitta här själv och jag tänkte säga hej.
- Jaha! Säger jag och ler mot honom.
- Vad gör du här då helt själv?
- Jag slutade jobbet för inte så länge sen och det var ju fint väder så jag tänkte bara gå hit och bara chilla.
- Fan vad najs, vad jobbar du med?
- Jag jobbar på ett Café säger jag och pekar där det låg.
- Jaha vad kul säger Noel och ler.
- Vad ska du göra ikväll då? Frågar jag.
- Nej inget speciellt jag ska väll typ bara laga lite mat och kolla på någon film.
- Jaha vad kul, ja jag ska väll typ bara åka hem.
- Om du vill så kan vi göra något tillsammans om du inte ska göra något speciellt såklart säger Noel och blir lite generad.
- Ja det låter kul!
- Vi kan åka hem till mig för jag måste ändå duscha och då kan jag bjuda på middag.
- Ja tack! Säger jag och reser mig upp från bänken.19:11
Jag och Noel går på trottoaren på väg hem till Noels lägenhet. Vi går ganska nära varandra och vi kollar typ ner i marken och säger ingenting. Efter en stund så kom vi fram till lägenheten. Vi går 4 trappor upp och Noel tar upp nyckeln och låset upp dörren. När vi kom in i lägenheten så tar jag av mig mina skor och Noel sina.
- Vad vill du äta till middag?
- Det spelar ingen roll jag är inte så hungrig
- Nähä säger Noel och kollar ner lite stressad i golvet.
- Men jag kan ta lite säger jag bara för att göra Noel glad.
Noel sken upp direkt när jag sa det, men jag känner mig inte taggad hur ska jag säga att jag inte vill ha mat.Och där var ett till kapitel slut. Tack så mycket för att ni läser och bryr er för det hör händer mycket i verkligheten och jag vill verkligen att ni ska förstå det❤️! Om ni tycker den är bra så dela,rösta,kommentera och gilla min berättelse så blir jag så glad!❤️
ESTÁS LEYENDO
Jag gjorde ett misstag
Novela JuvenilElla är en vanlig 21 åring som bor i Stockholm med sin mamma. Ella har väldiga problem med sin familj och med sig själv. I somras så gjorde hon slut med sin gamla kille Felix. Kommer Ella hitta kärleken eller kommer det bara bli ett helvete? •Rösta...