Pabaigai

115 27 10
                                    

"Viena mirtis – tai tragedija, milijonas mirčių – statistika"

Ir vis tik, Stalinas to niekada nepasakė. Nežinau, kodėl taip manoma, gal kur nors per aplinkui tokia frazė ir buvo nuskambėjusi. Gal jam tik tai pripaišyta? O jo sąskaitoje mirčių išties apstu.

Aš, prieš rašydama, jau jausdama kažkokį potraukį Ukrainai, ilgai domėjausi, kodėl tai atsitiko (kartojuosi). Nes kaip rašysi istoriją, kai nežinai, kas ten vyko, kodėl, kaip. Nors badas vyko ne tik Ukrainoje, baisiausia, kad Sovietų Sąjungos paveldėtoja Rusija taip niekada ir nepripažino, ką padarė. Ir vis tik, jie nenustojo priešintis. Nes nebūtų keista, jei tokia istorija būtų pasibaigusi maištu, sukeltu pykčio vedamų ukrainiečių. Tačiau tai buvo turbūt bene stipriausia priežastis, kodėl norėta jų atsikratyti tokiu baisiu metodu. Na, o kitos, kaip jau Bogdanas minėjo kūriny — didelis nederlius ir nenoras priimti kolektyvizaciją. Kaip patogiai susiklostė aplinkybės, ar ne?

Turbūt baisiausia visa ta beprasmybė. Tais metais eksportas iš Ukrainos buvo milžiniškas, atsargas laikydavo visai netoli kaimų, taip akivaizdžiai, kad valstiečiams teliko sprogti iš pykčio tokiai provokacijai. Dar protu nesuvokiama, kodėl niekas iš užsienio jiems nepadėjo? O atrodo vaikščiojo tiek žurnalistų, tyrinėjo, kas darosi, na... Bet visada smagu nekišti nosies, kai pačiam šikna gali nudegti.

Apie tai filmų irgi nėra daug. Žinau tik Sovietų Pasaką ir Bitter Harvest(tik kažkaip šitame daugiau apie pasipriešinimą, o ne apie bado vaizdus), pasigooglinus galima rast gal dar pora, bet reikia pripažinti, vaidybiniai filmai leidžia paprastiems žmonėms įsitraukt žymiai daugiau. Sunki dokumentika sueina ne visiems.

Nu va, tiek iš manęs. Gal vieną gražią dieną sugalvosiu kažką daugiau.

 Gal vieną gražią dieną sugalvosiu kažką daugiau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.







Sauja Vilties (BAIGTA)Where stories live. Discover now