De volgende ochtend werd Demi wakker op Sams bank. Ze draaide zich op haar buik in een poging nog heel even in slaap te vallen, maar net voordat ze weer in slaap viel werd het op nare manier verstoord door Sam die op haar sprong.
"Goeiemorgen doornroosje." Demi zuchtte diep.
"Ooit ga ik je nog wat aan doen Lammers." Hij grinnikte, maar bleef gewoon liggen. "Dreigen helpt niet meer dus..." Zo lang als ze Sam al beter kende bedreigde ze hem soms om geen vrienden meer te zijn, hem wat aan te doen, of de volgende wedstrijd voor iedereen, behalve zijn team te zijn en er honderduit over praten. Dat laatste gebeurde ook nog regelmatig. "Kun je op zijn minst me de kans gunnen om ook lekker te liggen als je niet van plan bent om op te staan?"
"Nou vooruit." Zei Sam. "Als ik mijn telefoon terug mag."
"Prima, ik zal hem zo pakken." Sam haalde zijn gewicht heel even van Demi af zodat ze anders kon gaan liggen voordat hij weer op haar plofte. Ze was op haar rug gaan liggen en Sams hoofd lag nu op haar schouder, de rest van zijn lichaam half op haar en half op de bank. Demi sloot haar ogen even en genoot van de rust. Het gevoel van Sam zo dicht bij haar was toch ook best wel rustgevend. Ze doezelde even weg, totdat ze allemaal geroezemoes hoorde. Hoe was dat nou weer mogelijk dan? Ze opende haar ogen en voor hoeverre ze zich kon bewegen probeerde ze te kijken wie er binnen waren gekomen. Ze herkende een deel van Sams familie, zijn moeder Jeanette en zijn zusje Loes.
"Goeiemorgen." Grijnsde de laatste. "Goed geslapen?" Sam bewoog nog steeds niet en zijn rustige en stabiele ademhaling verraadde dat hij nog sliep.
"Ik heb prima geslapen ja, totdat Sam bovenop me sprong vanochtend." Probeerde ze duidelijk te maken dat ze niet de hele nacht zo bij elkaar hadden gelegen, maar Loes wilde er in ieder geval helemaal niets van horen.
"Ja ja, dat zal wel. Het zal me niets verbazen als hij het gewoon gisteravond al heeft gedaan." Jeanette porde haar dochter in haar zij.
"Laat die arme meid eens met rust! Je weet zelf dat Sam het in zich heeft de wekker extra vroeg te zetten om haar nachtrust eens goed te verstoren. Hij heeft het vaak genoeg bij jou en je zus gedaan." Ondertussen probeerde Demi zich onder Sam uit te krijgen zonder hem wakker te maken, maar ze lag vast tussen de rugleuning en Sam - en half onder hem.
"Sam..." Fluisterde ze toen maar om hem niet hetzelfde lot te geven als hij haar. "Sam wakker worden, je moeder en zusje zijn hier." Hij kreunde in verzet en het enige wat hij deed was zijn gezicht verstoppen in Demi's nek en zijn arm nog strakker om haar middel leggen. "Sam kom op..." Dit keer zei ze het iets harder. Ze ging een keer met haar handen door zijn haar en eindelijk kwam hij overeind en kon Demi ook opstaan. Ze had een shirt van Sam aan samen met een van zijn sportbroekjes.
"Zo zo, toch maar voor PSV?" Demi fronste, ze had een shirt van Heerenveen aan, dus dat kon het niet zijn." Toen keek ze naar het broekje, waar het logo van PSV op pronkte.
"Sam, jij vuile..." Ze kon nog net het woord wat ze wou zeggen inslikken. Hij begon te lachen. "Jij kan je telefoon wel weer vergeten." Gelijk was hij stil.
"Je klinkt nu net als mam die zijn telefoon af pakte als hij er te veel op zat..." Zei Loes, met een combinatie van een grijns en een frons op haar gezicht.
"Hij vertrouwde mij gisteren zijn telefoon toe en ging toen vervelend doen, dus heb ik hem niet teruggegeven. Elke keer als ik op het punt stond hem terug te geven deed hij weer iets doms en deed ik het niet. Net had hij me zelfs zo ver dat ik hem echt terug zou geven, maar dit verprutst alles weer voor je Lammers."
"Ik kan hem ook gewoon gaan zoeken nu." Zei Sam die wist dat Demi hem ergens neer had gelegd omdat er geen zakken in de kleding zaten die ze aan had.
"Dan ga je hem gewoon niet vinden. Nu ik ga me omkleden, want ik wil uit dit broekje." Ze liep naar Sams kamer en deed daar snel haar spijkerbroek aan. Het Heerenveen-shirt stopte ze in haar broek, ze had geen zin in het aantrekken van haar eigen shirt en dit shirt zat toch best wel prima.
"En die van Heerenveen wil ze wel aan houden hoor..." Zeurde Sam toen ze terug de woonkamer in kwam. Demi haalde haar schouders op. "Ik moet toch ook iets hebben om dit weekend aan te trekken?" Sam had haar gezegd dat ze in het familievak zou komen te zitten samen met zijn zussen en ouders, wat zou betekenen dat ze tussen de Friezen zou zitten. "Ik kan zo moeilijk mijn Ajax shirt aantrekken als ik daar zit."
"Daar heb je een punt." Demi schudde haar hoofd en woelde even door Sams haren voordat ze naar de keuken liep en een bakje met kwark pakte en er een lading kaneel erdoorheen gooide. Ze ging bij Sam, Jeanette en Loes aan de eettafel zitten en begon met ze te kletsen.
xxx
Er werd geklopt op de voordeur. Sam was net weg voor de training en Demi was gezellig met Jeanette en Loes aan het praten. Ook hun had ze al een poosje niet gezien. De laatste keer was toen Sam bezig was met zijn verhuizing van het zuiden van het land naar het noorden. Jeanette stond op om de deur open te doen terwijl Demi en Loes foto's aan het kijken waren van hun favoriete vakantiebestemmingen.
"Ik hoop zo dat we van't winter ergens heen gaan waar het sneeuwt. Gewoon een typische witte kerst." Droomde Demi. "Die hebben we in Nederland al zo lang niet meer gehad."
"Demi, je zusje is hier." Demi fronste. Ze zou Daniek pas aan het einde van de middag ophalen bij een vriend van haar die onlangs verhuisd was van Lemmer naar Heerenveen. Demi stond op en liep naar Daniek toe die met rode ogen en opgepofte wangen achter Jeanette binnen liep.
"Niek, wat is er aan de hand?!" Ze sloeg haar armen om haar heen en haar kleine zusje begon weer te huilen.
"Hij kuste me." Gelijk liet Demi haar los om haar met grote ogen aan te kijken. "Hij zei dat hij me leuk vond en toen ik zei dat ik hem niet leuk vond zei hij dat hij het niet aan kon om mij elke keer te zien zonder meer te zijn dan vrienden. Toen ik zei dat ik het hem ook niet aan kon doen om hem voor te liegen en te doen alsof ik ook meer voor hem voelde dan gewoon vrienden te zijn trapte hij me het huis uit, nog best letterlijk."
"Oh lieverd..." Demi's hart brak voor haar kleine zusje. Haar vriend betekende veel voor haar. Ze had in een lastige periode gezeten toen ze elkaar ontmoetten en hij had haar geholpen langzaam er uit te komen en haar bullies te laten zien dat ze niet gaf om wat ze allemaal zeiden. "Hij gaat wel inzien dat dit alleen maar erger is dan jou zien en niet met jou kunnen zijn. Als hij echt om je geeft zal hij inzien dat hij jou hier ook nog eens hard mee raakt." Demi had eigenlijk geen idee van wat ze tegen Daniek kon zeggen om haar iets beter te laten voelen.
Jeanette gaf Daniek een glas water die ze met een waterige glimlach aannam.
"Dank je." Demi leidde haar naar de bank en liet haar daar op zitten. "Ik wil naar huis Deem..." Mompelde Daniek zachtjes zodat alleen haar zus het hoorde. Die knikte.
"Zouden jullie tegen Sam willen zeggen dat het gezellig was maar dat ik echt naar huis moest en dat ik hem nog wel app?"
"Natuurlijk!" Loes stond op om Demi een knuffel te geven en gaf Daniek toen ook één. "Hou je sterk hè meid, je kan dit wel. Die jongen is gewoon een sufferd." Door haar tranen heen grinnikte Daniek.
"Ik zou alleen al iets met Sam willen omdat ik dan een top schoonfamilie zou hebben." Ze lachten allemaal. De Lammertjes waren een aantal keer in contact gekomen met de familie van Demi en Daniek en het klikte gelijk.
"Weetje, ik denk dat wij maar even moeten gaan voordat ik zo meteen nog uitgehuwelijkt wordt door mijn bloedeigen zusje aan een van mijn beste vrienden." Weer lachten ze en Demi trok Daniek gelijk maar naar de deur. "Ik zie jullie wel weer een keer. We moeten gewoon een keer de stad in of zo. Doei!" Ze trok de deur achter zich dicht en liep naar haar auto die voor de deur van het appartement stond.
"Ik meen het Sam is zelf ook niet verkeerd te zien."
"Ik weet het Niek. Ik heb vaak genoeg gezien dat meiden hem aan de lip hangen en staan te slijmen, maar wat ik ook weet is dat ze hem vaak genoeg alleen voor zijn looks aankijken en zijn carrière."
"Maar dat zou jij niet doen. Misschien..."
"Ik wil het niet horen Niek." Ze stapten in de auto en Demi startte de motor. "Ik en Sam zijn goede vrienden en daar gaat het bij blijven."
JE LEEST
Gebroken Geloof
FanfictionDemi is een door en door Ajax fan en gaat ook met alle liefde naar de wedstrijden van alle elftallen, zo ook Jong Ajax. Samen met haar beste vriendin rijdt ze heel Nederland door om de spelers aan te moedigen en doet het met alle liefde. Ook haar c...