Achteraf was het een zeer geslaagde dag, Sam en Demi hadden de hele middag de opmerkingen van Daniek en Loes moeten aanhoren, maar op een gegeven moment waren ze de lol er wel van in gaan zien en bedachten ze dat het wel leuk zou zijn om de twee binnenkort een keer goed in de war te brengen door te doen alsof en heel klef te gaan doen.
Ze hadden afgesproken dat Demi weer een keer naar Heerenveen zou komen, ze daar een leuke foto zouden maken en zo eerst een paar geruchten door beide gezinnen zouden laten gaan voordat ze zouden aankondigen dat ze een "relatie" hadden. Dan zouden ze het een paar dagen volhouden en dan vol trots zeggen dat ze het toch echt niet hadden.
Ricky: En jij meent dat dat goed gaat komen?
Demi had Ricky op de hoogte gebracht van het plan, zodat ze haar zo niet een kop kleiner ging maken voor het daten van een PSV'er. Ook al zat ze aan de andere kant van de wereld.
U: Ja, waarom zou het niet goed gaan?
Ricky: Jij hebt nog zoveel te leren. Meestal gaat het hopeloos fout als mensen het doen. Ik kan genoeg redenen vinden waarom. Zeker bij jullie twee van wat ik allemaal gehoord heb van de afgelopen periode. Plus ik weet nog aardig wat dingen van toen ik nog mee ging naar de familie Lammers.
U: Alsjeblieft begin niet over het feit dat Sam mij 'leuk' vind want dat is niet zo. Ik weet niet waarom mensen dat blijven zeggen.
Ricky: Omdat jij blind bent en niet in de gaten hebt dat het zo is en andere mensen wel.
U: Het is echt niet zo. Ik ken die jongen beter dan jij.
Ricky: En ik ken jou beter dan jij jezelf en jij kan geen hints opvangen dus de kans is groot dat hij je wel leuk vind en je allemaal signalen geeft maar je ze gewoon niet door hebt.
Demi slikte. Wat als het zo was. Als Sam haar echt leuk vond. Ze dacht heel even terug aan het moment in de douche. Inmiddels had ze zichzelf overtuigd dat hij haar niet wilde kussen, maar nu was ze er niet meer zo zeker van. Wat nu als hij het wel wilde doen en ze gewoon de andere hints niet in de gaten had gehad en daarom zo dom had gereageerd.
Wilde zij het wel. Wilde ze überhaupt wel nadenken over een relatie met Sam. Hij betekende veel voor haar, zo ver was ze, maar dat kwam omdat hij een van haar beste vrienden was. Ze kreunde en gooide haar telefoon op bed. Ze moest zich klaarmaken voor werk omdat ze anders te laat kwam.
Er waren gelukkig geen kledingvoorschriften in het cafeetje waar ze werkte, behalve dan dat ze niet als een slet rond mocht lopen. Het was dan wel een uitgaansgelegenheid, maar de eigenaren wilden het net houden, wat het een leuke plek maakte voor jong en oud. De enige twee redenen waarom Demi er zelf nooit heen ging was omdat ze een hekel aan uitgaan had in de eerste plaats, maar ook niet de hele tijd op haar werk te moeten zijn, ook al zou ze dan geen dienst hebben.
"Mam, ik ga. Ik ben hopelijk voor tweeën terug." Ze keek heel even op van de vaat die over was gebleven van het avondeten.
"Is goed, misschien komen je vader en ik nog wel even langs. Ik ga misschien wel met een paar van de vrouwen er wat drinken terwijl de mannen er een potje darten gaan spelen. Jij pakt de auto lijkt me?" Demi knikte. Ze had geen zin om na middernacht nog een keer op de fiets te stappen, het zou dan al pikkedonker zijn en met de aangeschoten tot dronken mensen die er rond zouden lopen zouden haar niet op haar gemak doen voelen.
Ze zei snel gedag tegen Daniek die ze op de gang tegenkwam en stapte in haar schoenen op weg naar de voordeur. In de auto zong ze mee met de radio en met tien minuten stond ze haar jas op te hangen aan de kapstok en liep naar de bar om haar collega over te nemen.
"Ron, ik ben er." Zei ze tegen de jongen. Hij knikte en hielp zijn laatste klant aan een drankje terwijl ook Demi iemand helpte. "Wat kan ik voor u pakken?"
"Een bacardi cola en een Hertog-Jan." Demi glimlachte naar de vrouw en pakte het flesje bier, de fles cola en de bacardi. Het dopje van het biertje was er snel af en ook de bacardi werd snel gemaakt. Intussen kon Demi het aardig snel sinds ze er al een poosje werkte.
xxx
"Zou ik een..." Demi draaide zich om naar de klant en keek verbaast toen ze de kleine vleugelspeler voor zich zag staan. "Hey Demi, wat grappig jou hier te treffen."
"Hoor jij niet in Heerenveen te zitten." Ze keek snel op haar horloge. "Het is al na twaalven." Mitchell lachte.
"Dus, dat betekent toch niet dat ik hier niet mag zijn? We hebben morgen een dagje vrij, dus besloten ik en een paar vrienden een avondje uit te gaan. Plus dit is niet echt een heftige plek."
"Nee dat klopt. Maar wat brengt je in Lemmer?"
"Één van mijn vrienden komt hier vandaan. We blijven bij hem vannacht zodat we hier een keer wat konden doen. Ik wist niet dat jij hier ook woonde, maar dit is een leuke verrassing."
"Hoe moeilijk is het om een paar drankjes te halen Mitch?" Een jongen sloeg zijn arm om zijn schouders. "Ah, je hebt een meid aan de haak geslagen zie ik." Hij knipoogde naar Demi.
"Als ik haar aan de haak geslagen had zou ik ruzie hebben met iemand." Lachte Mitchell. "Nee, ze is een vriendin van Sam, je weet wel, die gast die boven me woont." De jongen knikte.
"Ik ben Jelmer trouwens." Demi lachte.
"Een rasechte Fries of niet." Nu begon ook hij te lachen.
"Is het zo duidelijk?" Jelmer was echt een van de meest typische Friese namen die je maar kon bedenken.
"Moment, ik ga even die mensen..." Er stonden een paar mensen bij de bar, maar toen Demi zag wie het waren kreunde ze. Vooral om de blikken in de ogen. "Ik ben zo terug." Ze liet de verwarde jongens achter om de drankjes te pakken die altijd besteld werden als haar ouders met vrienden er waren. Ze zette ze op de bar en tikte het in op de kassa.
"Wie zijn die jongens?" Vroeg haar moeder gelijk die wel nieuwsgierig was naar het verhaal achter het duo aan de bar.
"Mitchell en Jelmer. Mitch is de buurjongen en teamgenoot van Sam en Jelmer een vriend van Mitchell."
JE LEEST
Gebroken Geloof
FanfictionDemi is een door en door Ajax fan en gaat ook met alle liefde naar de wedstrijden van alle elftallen, zo ook Jong Ajax. Samen met haar beste vriendin rijdt ze heel Nederland door om de spelers aan te moedigen en doet het met alle liefde. Ook haar c...