Aku tersenyum kecil apabila melihat wajah itu..wajah yang sering memberinya senyuman dalam diam..wajah yang sering dingin..dan wajah yang telah disukainya..
Setiap gerak gerinya aku perhatikan..aku bukalah stalker cuma itu sahaja yang mampu aku lakukan.. aku tidak berani..tidak berani untuk menegurnya..kerana aku sedar antara diri aku dan dirinya..
Mana mungkin aku menegur mahasiswa popular di university ini..mungkin aku akan diganggu oleh peminatnya..aihh..susah betul apabila hatiku telah mencintai seseorang yang begitu jauh berbeza dariku..
Sedang aku terus memandangnya dengan senyap..tiba-tiba chinguku terus mengambil tempat di depan mataku..aku merengus kasar..mengganggu saja..
"Sudah-sudah la my cutie pie..baik kau tegur dia..sekurang-kurangnya dia akan kenal dengan kau"
Kata sahabatku..aku hanya mampu mengeluh berat sebelum belakang badan disandarkan di kerusi..mataku masih setia melihat wajah pujaan hatiku yang sedang berbual dengan rakan-rakannya..
"That will never happens Gyu..aku dan dia jauh berbeza bagaikan bumi dan juga langit"
Mingyu yang mendengar kata-kataku ini terus mengeluh..aku yakin dia sudah bosan mendengar jawapan yang sama berulang kali..dia kemudian aku lihat terus menyedut minumanku..dasar sheep anak Kim..
"Aku dah bosan asyik dengar jawapan yang sama..my cutie pie, kau tak pernah tegur dia lansung..macam mana kau tahu yang dia tak akan pandang kau"
"Kau lupa Gyu..dia dingin..dia tak pernah memandang gadis-gadis di university ini..dan dia juga tak suka dengan yeoja"
"Jadi kau anggap yang dia memang tak suka yeoja? Kau agak dia gay?"
Terus membuntang mataku apabila mendengar kata-kata Mingyu..dengan cepat tanganku memukul tangannya yang berada di atas meja..aku lihat dia sudah berkerut dahi menahan kesakitan..
"Aku tak fikir pun yang dia gay..cuma aku rasa dia sudah mencintai seorang yeoja..maksud aku dia sudah mempunyai seorang yeoja.."
Mingyu sekali lagi mengeluh..aku tahu yang dia tidak boleh berkata apa-apa lagi..mata aku masih lagi ralit memerhati jejaka yang berjaya mencuri hatiku..
-see you from far already makes me happy because I realize we're so different-
Song Jihyo
-you never know how much i love you-
Park Jimin-how come you're not realize it?-
YOU ARE READING
Happiness [Park Jimin]
Fanfiction+ apabila kau tidak menyedari bahawa seseorang itu memiliki hati kau Status: on going Start: 28/03/2019 End: - 🍀song jihyo 🍀park jimin