-Chapter 5-

96 6 0
                                    

****Media-Marrissa Gold****

"Sebagai???"

"Sebagai tu-tu-tunang aku."

Sudu yang dipegang olehnya Muvie jatuh ke bawah. Matanya tidak bekelip langsung. Lidah terkelu seperti batu. Dia tidak menyangkakan ini yang akan berlaku. Dia seperti masih lagi sedang proses dengam perkataan ' tunang ' .

"Tunang? Saya tak pernah terfikir untuk mempunyai ikatan mana-mana lelaki. Saya seperti saya pun sendiri tidak tahu bagaimana untuk proses perkara ni. Kalau boleh tuan tolong beri saya masa untuk berfikir dengan tenang tanpa sebarang gangguan dan tuan terima kasih beritahu saya perkara ni."

"Sama-sama , Muvie. Aku harap kau fikirkan pekara ini."

"Muvie , sebelum kau pergi. Apa yang kau belajar tentang hari ni? Maksudnya perasaan kau."

Muvie cuba mengingati semua perkara yang dibuatnya.

"Hari ni saya seperti dihargai!!"

Dan dikhianati.

Sudah  seminggu perkara tersebut berlaku, Lucian dan Muvie tidak bercakap antara satu sama lain. Mereka menghabiskan masa mereka sendirian. Lucian berasa menyesal memberitahu perkara ini kepada Muvie.

"Jika aku beritahu perkara ini kepada dia dan keadaan semakin teruk . Muvie... Lamanya kau berfikir"

Pada hari kelapan , Lucian bangun dari sinaran matahari yang menembusi tirai di bilik utamanya. Lucian bermimpi sesuatu yang indah. Kenapa? Dia bermimpi tentang orang yang dia sayangi.

"Lulu bangun dari mimpi . Jangan lupa Marissa di dunia luar sana."

"Marissa!!!"

"Lulu bangun lah dari mimpi ini . Realiti ada dihadapan kamu sayang  ."

"Tuan Lucian bangun dah pagi!!!!!"

"MARISSSAAAA!!!!!"

"Saya bukan Marissa lah.... Saya Muvie."

Lucian melihat tepat pada mata hijau dihadapannya.

"Muvie?"

"Betul tuu saya!!! Muvie saya bukan Marissa!!!"

"Bukan tu maksud aku!!"

"Habis tu?? Tuan panggil saya Marissa."

"Itu... Kau abaikan apa yang kau dengar. Tapi Muvie kenapa kau ada atas ni?"

Lucian baru tersedar yang Muvie berada diatas badannya. Muvie bergerak ke tepi katil.

"Masa saya dengar tuan menjerit mama dan Marissa. Tangan tuan seperti ingin mencapai sesuatu semasa saya sampai disini. Jadi orang gaji itu panggil saya untuk kejutkan tuan. Semasa saya cuba memegang kaki tuan. Tuan sudah tarik saya ke arah tuan. "

"Sorry , aku mengalami mimpi indah."

"Bagi saya seperti mimpi buruk? Tentang apa?"

"Mama dan Marissa"

Marissa lagi? Siapa Marissa ni bagi dia?

"Ouh , tuan saya ada perkara yang hendak beritahu tuan!"

"Saya terima untuk jadi tunang tuan."

"Kau terima?"

"Ya saya terima!!"

Lucian membalas dengan senyuman. Dia memandang keluar jendela. Bila dia memikirkan kembali tentang Marissa , dia perlu menjalani tugasannya seperti biasa .

Lucian bersarapan dengan Muvie.
Sunyi....

"Muvie..."

Lucian memulakan perbualan.

||Book 2||The Artificial Daughter [Ongoing]Where stories live. Discover now