-Chapter 10-

79 4 0
                                    

*****Media-Baju yang Lucian dan Muvie pakai for outing*****

Seperti yang dijanjikan oleh Lucian kepada Muvie. Hari ini dia akan meluangkan masa berdua dengan Muvie. Jadi Lucian sudah bersiap untuk ke luar bandar bersama dengan Muvie. Tetapi bila dia masuk ke bilik tidur Muvie.....

"Muvie!!!!!! Kenapa tak bangun lagi!!!!!!"

"Huh!!!" Muvie dengan mamai bangun daripada katilnya. Dia melihat Lucian yang segak bergaya berada dihadapannya.

"Kau nak pergi mana? Handsome-handsome macam ni?"

"Nak pergi bandarlah! Yang kau tak siap lagi kenapa! "

"Manalah aku tahu yang kau nak ajak keluar...."

Lucian menolak Muvie masuk ke dalam bilik mandi tanpa mendengar apa yang Muvie. "Sekarang.... Pergi mandi dan pakai baju yang aku letak dekat katil ni.... Pergi-pergi..."

"Ok...ok aku nak mandilah....." Muvie menghempas pintu bilik mandi itu dengan kuat.
Di dalam bilik mandi , dia membebel seorang diri.

"Aku tahulah bila nak bangun. Tak perlulah nak paksa.... Bising betul macam orang tua."

Selepas dia siap mandi , dia lihat pakai yang berada di atas katilnya. Dia membelek baju. Bila dia mengingati kembali baju Lucian sedondon dengan baju miliknya. Jadi dia memaksa dirinya memakai baju itu. Dia sekali lagi mengikat rambutnya high ponytail.

"Dah siap? Bagus. Jom kita pergi ke bandar. Memandangkan hari ni pun aku free."

"Untuk apa kita pergi ke bandar...?"

"Spend time.... Kenapa???"

Actually , it a date Muvie.... Sorry.
"Macam mana yang lain? Ouh dia orang ada hal masing-masing dengan Marrissa."

"Ok , kalau macam tu cepat sikit. Jangan lambat sangat" Muvie menarik tangan Lucian berlari pantas keluar istana. Lucian dapat lihat betapa gembiranya Muvie.

"So kita pergi nak pergi mana!!" Muvie sudah tidak sabar untuk pergi taman tema yang baru dibuka di bandar.

Lucian mahu makan dahulu memandangkan mereka belum sarapan. "Kita sarapan dahulu. Baru kita main permainan yang ada disini. Secara kebetulan taman tema di bertemakan kekasih sekarang jadi acting like a couple .. Ok Muvie."

Muvie sudah memandang ke arah kedai berbumbung merah jambu. Lucian dapar meneka yang Muvie mahu makan disitu. Tetapi malangnya..... Briana , Hilda , Dahlien dan Marrissa berada disitu juga. Marrissa dapat melihat kelibat abangnya bersama Muvie. Dia terus berlari kearah abangnya sambil menjerit dan melambai.

"Abang!!Mumu!!"

"Adik!?"

"Jadi abang dengan Mumu?"

"Yes!!! Why???"

"Sorry , ganggu. Boleh kami join abang?"

"Boleh...."

Lucian memandang Muvie yang masih lagi melihat kedai berbumbung merah jambu. Lucian menarik sedikit tangan Muvie. Muvie memandang Lucian.

"Kau nak pergi ke kedai tu ke? "

"Nak tapi...."

"Jom tak apa aku belanjaaaa....." Muvie menarik tangan Lucian.

Briana , Hilda dan Dahlien hanya melihat mereka pergi ke kedai itu.

"Wow!! Muvie memang jenis yang suka tarik orang"Briana menggeleng kepalanya.

||Book 2||The Artificial Daughter [Ongoing]Where stories live. Discover now