-Chapter 12-

67 5 0
                                    

******Media-Dorian******

Dorian berjalan berpusing keseluruh istana. Hari ini dia bangun awal kerana dia perlu mengingati semula jalan istana. Memandangkan dia jarang meluangkan masa bersama-sama dengan Lucian , jadi dia ingat-ingat lupa jalan diistana. Semasa dia berada dihadapan pintu dewan latihan. Dia dapat mendengar seseorang berlari dan suara kanak-kanak ketawa sambil menepuk tangan. Dia membuka pintu lalu terlihat dua figura. Seorang perempuan dan seorang budak. Gadis emas itu berhenti bermain pedang apabila dia terdengar pintu dikuak.

"Siapa tu?"

Dorian kenal suara itu.

"Maafkan saya.... Saya Dorian..."

"Mama!!!!"

Muvie mendukung Ian dan dia berjalan terus kearah Dorian. Dia melihat Dorian dari atas hingga bawah. Lelaki dihadapannya adalah sepupu kepada tunangnya. Muvie kemudian melihat tepat pada muka Dorian.

"Kenapa Muvie?? Ada masalah kepada muka saya?"

"Tak ada apa-apa. Selain daripada kau? Lucian ada ahli keluarga lain ke?"

"Ada...."

"Ok...."

"Jadi macam mana pertunangan Muvie dengan Lucian....?"

"Not bad... I look forward for this battle."

"Wow... High spirit."

Dorian duduk dibangku yang ada di dewan latihan itu. Muvie pula meletakkan Ian disebelah Dorian . Dia hanya berdiri sambil berbual dengan Dorian.

"Well... Kau berdua mempunyai beza umur yang jauh...gap 7 tahunkan?"

"Yah... Itu aku tahu... Sebab tu dia asyik serius... Je... Susah sangat nak senyum... Annoying.... Suka hati dia nak bagi arahan.... Macam mana rambut dia tak berumban."

"Papa!!!!"

Muvie terus berhenti daripada memerli Lucian selepas Ian memanggilnya. Muvie terus memandang dibelakangnya. Lucian memandang tajam dan tepat pada muka Muvie. Muvie berjalan ke tepi dan ke hadapan.

"Dorian tolong jaga Ian untuk aku. Bye Ian mama pergi dulu. "

Sebelum Muvie sempat melarikan diri , Lucian sudah menarik rambut Muvie yang panjang itu. Dia geram kerana Muvie berani memerlinya dihadapan sepupunya pula. Muvie kini berada dalam cengkaman Lucian. Dia berharap Lucian tidak terlampau mengambil hati dengan apa yang dia katakan.

"Muvie....you such an idiot."

"Mana ada? I'm clever... And pretty perfect. You know Lulu. But you are idiot and stop pulling my precious hair."

"Uncute."

"Stupid!!"

"Short"

"Annoying"

"Ugly."

"Old man."

"Hey...!!! White is my natural colour hair!!"

"Old man!!!!"

Muvie terus berlari ke arah Dorian. Dia berdiri di belakang Dorian. Lucian pula masih lagi geram dengan tindakan Muvie. Dia tidaklah tua dia hanya pertengahan umur.

"Lucian!!! Muvie!!! Berhenti bergaduh!!! Cuba matang sikit perangai tu. "

Lucian dan Muvie berhenti bergaduh. Mereka berdua saling berpandangan seperti ada kejutan elektrik pada pandangan mereka. Dorian hanya menggelengkan kepalanya sahaja melihat perangak tidak matang mereka berdua.

||Book 2||The Artificial Daughter [Ongoing]Where stories live. Discover now