Bab 29

5K 223 2
                                    

"Kau buat apa ni?!"

"Adik buat macam yang Abang minta la.."

"Apa benda yang aku minta? Ha?! Satu habuk pun tak sama macam apa aku suruh kau buat!" Tengking Affan kuat sehingga semua staf di tingkat itu dengar. Masing-masing mula menjengah kepala. Nak tahu apa yang berlaku.

"Adik.."

"Kau apa?! Kau tahu tak benda ni dah lama aku suruh kau siap kan? Daripada apa yang kau tunjuk ni aku tahu kau baru buat semalam kan?! Betul tak?!" Merah-merah muka Affan memarahi adiknya.

"Sorry.." Mata Ainul sudah berkaca. Takut dan malu! Takut melihat wajah menyinga Abang nya dan malu dimarahi di khalayak ramai. Depan pekerja bawahan dia pula tu. Jatuh kredibilitinya sebagai seorang ketua .

"Aku tanya betul tak?! Bukan maaf yang aku nak dengar lah!!" Naik urat-urat di leher dan kepala Affan. Buat Ainul makin mengecilkan diri. Jemarinya berpeluh digenggam erat. Sungguh dia dalam ketakutan.

"Betul.." Perlahan Ainul jawab dengan suara yang mula serak. Tubuhnya mula terhinjut-hinjut.

"Aku dah agak! Aku tengok slide kau macam bodoh ni aku tahu kau baru buat semalam. Sekarang ni kau dah hilangkan client terbesar company tau! Apa aku nak jawab dengan Ayah? Ha?! Kerugian company kau nak tanggung semuanya ke hah?!"

Ainul hanya diam menikus. Tersedu sedan dia menahan tangis.

"Adik tak sengaja.."

"Tak sengaja kepala hotak kau! Kerja berkurun aku bagi pun tak boleh siap kan?! Tempoh masa lama aku bagi! Apa yang kau buat hah?!"

"Kau jangan maki hamun aku lah! Kau yang bagi projek kau dekat aku! Aku handle projek tu pun sebab kau bertungkus lumus settle kan family kau! Kau pikir masa aku cukup ke ha?! Aku outstation ke sana sini ganti kau tahu tak?! Yang kau tahu Adik tolong ganti aku.. Itu je kau tahu kan?! Aku gantikan kau pun sebab aku kesian tengok kau yang kelam kabut macam orang tak betul ingat anak bini dekat rumah! Aku tak ada masa nak settlekan projek aku sendiri tambah pula projek yang kau bagi aku! Tambah beban aku yang dah sedia terbeban! Bila aku kahwin kau sikit pun tak tolong handle aku punya kerja! Kerja aku semua tergendala sebab tak ada siapa yang handle! Sekarang kau nak marah aku sebab projek kau tak berjaya?! What the fuck!"

Merah-merah muka Ainul menjawab kata-kata Affan tadi. Puas hatinya apabila semua yang dia tidak puas hati terluah juga akhirnya.

Tanpa menunggu lama dia terus melangkah memasuki pejabatnya sendiri. Ditinggalkan Affan yang masih tercengang melihat adiknya berkata-kata lantang seperti itu.

"Better?" Soal Rafael apabila Ainul sudah diam daripada bercerita. Ainul angguk perlahan. Nafas ditarik dalam-dalam dan dilepasnya perlahan.

"Thanks Abang.." Air mata yang mengalir Rafael usap perlahan. Tidak sempat Ainul ingin menyapu air mata dia sudah berbuat dahulu.

"Most welcome Cinta.." Terus tubuh Rafael didakapnya erat. Sungguh inilah insan yang dapat menenangkannya setelah dia bergelar isteri. Hanya Rafael saja mampu menaturalkan kembali perasaannya.

"So now..Cinta nak buat apa?" Soal Rafael lembut. Bahu Ainul ditarik ke dadanya. Bahu itu diusap-usapnya lembut.

"Tak nak pergi office! I need some space. Ain penat. Ain nak rehat. Tak nak tengok kerja-kerja dekat Office dah. I'm stuck enough!" Jawab Ainul seperti melepaskan geram. Jemarinya bermain-main dengan jemari Rafael.

"Okay..Isteri Abang rehat aje lah dekat rumah. Nak MC tak?" Soal Rafael selamba. Mentang laa dia doktor plus ada klinik..ceittt!!

Ain jeling Rafael. Alaa jeling-jeling manja. Rafael tergelak.

RAFAINUL💘 [COMPLETED]Where stories live. Discover now