Bab 25

6.1K 218 6
                                    

"Cinta.." Suara kasar itu lembut memanggil. Ainul berpaling.

"Kenapa panggil Ain cinta?"

"Sebab Cinta tu maksud bahasa melayu bagi Love.."

"Abang..Main-Main la.." Ainul merengek. Rafael ketawa.

"Cinta..Love..."

"Iyaaa.."

"I've called you that because you are my love..Ainul Iftitah ni Cinta hati Abang.." Jemari Ainul dicapai dan diusapnya lembut. Senyuman manis dilemparkan pada isteri tercinta. Sempat lagi hidung Ainul dicuitnya.

"Oooo.." Ainul dah malu-malu kucing. Tertunduk-tunduk kepalanya menutup wajahnya yang mula merah.

"Blushing ke isteri Abang ni? Hurm?" Mata tunak menatap wajah isterinya yang malu-malu. Aishhhh buat Kita geram je tengok anak Pakcik Azhan ni! Aummm!!

"Love..ada nak pergi mana-mana ke malam ni?" Soal Rafael menukar topik. Kesian pula tengok isteri sendiri makan tunduk-tunduk.. HAHAHAH. Maklumlah mereka dekat restoran. Makan tengah hari pada pukul 4 petang. Late lunch katakan.. HAHAHAHA

"Ermmm..." Ainul mula berfikir.

"Apa kata..." Tak sempat habis ayat Ainul menyampuk.

"Haaaa abanggg..abanggg.."

"Iyaa... iyaaa... Cinta.." Rafael menjawab dengan sama intonasi bersama Ainul. Ainul terkebil melihat Rafael. Kemudian,mereka sama-sama ketawa.

"Abang ni.."

"Dah Love yang kabut..Dah tadi Love nak cakap apa?"

"Haa..Ain ada satu tempat nak pergi.." Ainul mula sengih-sengih.

"Apa dia Cinta?"

"Ermm..."

💘💘💘💘

"Love.."

"Iya abang?" Ainul berpaling. Wajah Rafael berkerut seribu.

"Kenapa?"

"Why nightmarket?"

"Kenapa?"

"Love..I'm asking you first.."

"Laa pasar malam la seronok! Banyak barang dan makanan! Andddd the important thing is...MURAH!"

"Cinta..memang la murah tapi makanan dekat sini tak sihat cinta.." Ainul mula juling mata ke atas. Mulalah watak Doktor Rafa Mikael dia mai..

"Abang..selama ni saya makan makanan pasar malam Okay aje.."

"Memang Okay sekarang..tapi akan datang? Benda ni jangka masa lama tau!"

"Abang..."

"Dah-dah Jom pergi tempat lain..." Lengan Ainul dicapainya. Ainul berdiri statik dan mengeraskan diri. Kaki dipaku ke tanah.

"Cinta.."

"Alaaa abang..pleaseee Ain nak pergi.."

"Love.." Suara Rafael mula bertukar keras. Tanda amaran.

"Abang..ramai kata dekat sini barang-barang dia best! Makanan dia pun best.."

"Tempat lain ada..jom.." Sekali lagi dia cuba menarik Ainul. Namun Ainul tidak bergerak.

"Abang.." Senjata terakhir. Mata pussy cat! Mata memang dah berair tinggal nak jatuh je air mata tu.

"Ainul Iftitah.." Sekali lagi suaranya dikeraskan.

"Fine!" Tangan Rafael yang memegang lengannya direntap. Terus Ainul berjalan menghampiri motor besar Rafael.

Rafael terkedu. Kepala digarunya. Alamak..marah ke tu?

RAFAINUL💘 [COMPLETED]Where stories live. Discover now