Bab 8

464 17 2
                                    

Hai, saya nak buat iklan sikit. Nak cakap, jemput baca karya terbaru saya, Kekasih Hati Mr Bodyguard ya. Saya ada letak bab awal dekat wattpad. Baru keluar, dijual di pesta buku sekarang ni dan bakal masuk kedai buku bulan Mei ni, InshaAllah. Muah.

Enjoy reading

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Enjoy reading.

****

"Aku rasa apa yang kau buat sekarang ni sia-sia... membuang masa. Kenapalah aku tak ikut aje Rizwan balik tadi? Hish..." bebel Nabila sendirian namun masih mampu membolosi pendengaran Khadeeja.

"Jangan la membebel... rimas tau tak? Kalau kau tak nak ikut pun aku akan paksa kau jugak. Sekurang-kurangnya kau boleh jadi penghibur aku..." balas Khadeeja tanpa memandang wajah Nabila. Anak matanya hanya tertumpu pada pintu masuk bangunan di hadapannya.

"Apasal kau tak masuk ke dalam bangunan tu? Yang duduk tercongok di depan ni dah kenapa? Dah lama tau. Enjin kereta pun tak matikan, buat rugi minyak kereta je... cubalah belajar berjimat sikit dalam ekonomi yang tak berapa nak stabil ni..."

Nafas dihela perlahan. Kini, Khadeeja menghalakan pandangannya ke arah Nabila.  Membebel aje kerja si Nabila ni...

"Kalau aku boleh masuk, ingat senang ke nak cari Izham? Lagipun aku tak tau dia tinggal di tingkat berapa, kalau aku tanya guard, nanti habislah dia tau... jadi..." Khadeeja mengalihkan pandangannya kembali pada pintu masuk bangunan itu. "Kita tunggu ja di sini, lagipun aku tau dia naik kereta apa, kau tak ingat ke, kita kan dah intip dia hari tu... masa dekat tempat parking mall, kau takkan tak nampak dia naik kereta apa..."

Hish, nekad betul perempuan ni! "Aku nampak. Tapi tak ada pasal aku nak ingat. Kau tunggu kat sini, kalau dia dah keluar, macam mana?"

Bahu Nabila ditampar kuat. "Eiii, kau ni, asyik nak argue je kan? Cuba fikir positif sikit. Po-si-tif!" Apa kau dapat kalau asyik fikir negative je?"

"Eh, kau tu pulak apa yang kau dapat kalau kau fikir positif pasal benda ni semua? Semua benda ni memang tak ada faedah la..." bidas Nabila kembali.

Khadeeja mencebik.

Nabila kembali menyambung ayatnya apabila Khadeeja mendiamkan diri. "Masalahnya dah dekat sejam kita tunggu ni Deeja, macam mana aku nak fikir positif? Dari kenyang, sampai lapar balik dah! Rasa menyesal betul aku sebab ikut kau... kalau aku tau... tak hingin aku..." kata-kata Nabila terhenti apabila mendengar jeritan Khadeeja.

"Tu! Nissan warna hitam..." Khadeeja mengecilkan matanya, nombor plat kereta diteliti,  "Sah!" katanya bernada teruja. Rambut disikat dengan menggunakan jari sebelum dia masukkan gear dan mula menekan pedal minyak, mengekori kereta di hadapannya. Senyuman lebar terukir di bibirnya.

"Ish. Seram pulak aku tengok kau ni... dah macam perempuan psiko..." gumam Nabila sendirian sambil menggeleng kepala berkali-kali.

"Psiko?" Khadeeja mendengus. "Aku bukan psiko lah. Aku cuma nak pastikan, apa yang aku nak... aku akan dapatkan! Cuma kena usaha..." balas Khadeeja tanpa memandang wajah Nabila.

Alamak, Tersuka La Pulak!Where stories live. Discover now