007

279 11 1
                                    

'Zes frappuciones graag.' Ik leg het geld van Liam op de toonbank.

Het meisje knikt en loopt naar achter. Ik leun tegen de toonbank aan en kijk rond. Verschillende menssen zitten aan de tafeltjes.

Hun gezichten staan gespannen, sommige relaxt. Ze drinken, van hun koffie of eten hun broodje.

'Zes frappuciones,' zegt een stem die me laat opschrikken. Het meisje zet een dienblad op de toonbank met zes bekers erop. 'Mag ik het meenemen?', vraag ik. Het meisje zet de bekers in een soort houder en doet de houder in een plastic zakje.

'Dank je.'

***

'Koffie!' roep ik terwijl ik de voordeur dicht gooi.

De tv staat uit, de jongens hangen op de bank.  Ze praten ergens over en stoppen als ik binnenloop. 'Waar hadden jullie het over?' vraag ik. Ik zet de tas op het bijzettafeltje en ga naast Liam zitten. 'Nergens over,' zegt Zayn met een glimlach. Ik knik. 'Mag ik het wisselgeld?' vraagt Liam.
Ik peuter de briefjes en munten uit mijn broekzak en overhandig ze aan Liam.
'Harry?' zeg ik. Harry fronst zijn wenkbrauwen. 'Hm?'
'Ik weet zeker dat je de politie nog niet hebt gebeld.'
Harry kijkt me geschrokken aan. 'Wel,' zegt hij. Ik schudt mijn hoofd. 'Je liegt. Wanneer ben jij een keer alleen dat je de politie kan bellen? De jongens zijn altijd bij je. Harry vertel de waarheid,' zeg ik.
'Waarom moet ik bellen? Vroeg of laat komen ze me toch halen,' zegt Harry, terwijl hij een traan uit zijn ooghoek veegt. 'Harry,'begin ik terwijl ik naar de andere jongens kijk. Ze hebben alle vier hun aandacht gericht op ons, Harry en ik.
-----------------------------------------
Ik heb dit hoofdstuk in dé auto terug naar huis geschreven. We zijn vandaag bij mijn oma geweest en ik verveelde me dus schreef ik dit hoofdstuk.
Sorry dat het zó uber lang duurde!

You make me Strong... (1D) {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu