002

469 19 5
                                    

Niall p.o.v.

Verbaasd kijk ik naar mijn koffer als ik hem heb geopend. Dit zijn niet mijn kleren. Ik haal er een rood shirtje uit. Dit is níet mijn rode shirt, ookal lijkt ie er wel op. Ik leg het shirtje weer in de koffer en probeer iets van gegevens te vinden.

‘Niall, we willen naar het strand, ga je mee?’ vraagt Zayn, terwijl hij naar me toeloopt. ‘Gast, wat is dit?’

Hij kijkt naar de kleding in de koffer. Ik haal mijn schouders op.  ‘Niet mijn kleding,’ zeg ik. Zayn glimlacht. ‘Dat begrijp ik, maar wiens wél?’

Ik haal de stapels kleding er voorzichtig uit en leg ze op mijn bed. Zayn begint te lachen als hij de jurkjes en rokjes ziet. ‘Dat zal je vast goed staan, Nicole,’ lacht hij. Ik grijns. ‘Mij staat alles goed. Snap dat dan.’

Van beneden horen we Louis schreeuwen; ‘Zayn! Wil hij mee? We willen zo gaan!’

‘Even wachten!’ schreeuwt Zayn terug. Even later staat Louis naast Zayn. ‘Waarom? We will-,’ hij stopt als hij de kleding naast de koffer ziet. ‘Leuke kleding,’ grijnst hij. Ik glimlach en zie dan de portemonnee in het zijvakje. Hopelijk zit er een ID-kaart in.

Ik rits de portemonnee open. Het eerste wat me opvalt is de kleine foto achter een vakje. Er staan twee meisjes op, die sprekend op elkaar lijken. Ze zitten op hun knieën bij een nest katjes.

Zayn kijkt over mijn schouder mee. ‘Geen ID-kaart?’ vraagt hij. Ik haal mijn schouders op en kijk verder. Een bankpas, lidmaatschapkaart van een zwembad, seizoenskaart voor Duinrell. Een ID-kaart!

Ik pak de pas eruit. Bella Alicia McRonald. 19 jaar. Ik bekijk de foto. Dit is het meisje van het vliegveld!

‘Ik ken haar,’ zeg ik.  Zayn en Louis kijken me verbaasd aan. ‘Bella Alicia McRonald,’ leest Louis hardop. ‘Ik niet.’

‘Dit meisje,’ ik tik op de foto. ‘Stond naast mij bij band 3 op het vliegveld,’ ga ik verder. ‘Ze stuurde me een volgverzoek op Twitter. Ik heb haar terug gevolgd.’

Liam en Harry komen nu ook naar boven. ‘Guys, gaan we nog naar het strand of niet? Het is al vijf uur!’ zegt Harry. Liam schiet in de lach. ‘Ik denk het niet Hazz. Niall heeft geen zwembroek, of hij moet een leuke bloemetjesbikini aan.’

Hij haalt een beige bikini met roze en rode bloemetjes uit de stapel. Ik kijk er naar. ‘Zal me vast leuk staan,’ zeg ik. 

**
Ik kijk een poosje naar de ID-kaart. Jammer genoeg staat er geen telefoonnummer op. Zayn, Louis, Harry en Liam zijn naar het vliegveld om Perrie, Eleanor, Ivonne en Joanne op te halen. Op dat soort momenten voel ik  me zo alleen. De enige zonder vriendin.

De andere jongens pesten me er wel eens mee. Ze denken dat ik als eerste ga trouwen, met een Big Tasty.

Ik pak de portemonnee er weer bij en bekijk de foto’s als ik een klein opgevouwen papiertje zie.

Ik vouw het open en lees de tekst; Nieuw telefoonnummer; 06-88753219

Ik pak mijn mobiel en toets het nummer in. Nu hopen dat Bella opneemt.

‘Met Bella McRonald.’

‘Ehm.’ Ik had niet verwacht dat ze opnam! En nu? Wat moet ik nu zeggen? ‘Hey, ik ben Niall Horan en ik heb je koffer’?

‘Hallo?’ hoor ik Bella zeggen. ‘Ehm, ja sorry,’ stamel ik.

‘Waarvoor bel je en wie ben je?’ vraagt Bella, met een geïrriteerde ondertoon in haar stem.

‘Ik ben Niall Horan en ik bel je omdat ik je koffer heb. We hebben blijkbaar onze koffers omgewisseld op het vliegveld,’ zeg ik.

‘Niall Horan?’ Aan de stem van Bella hoor ik dat ze het niet gelooft. ‘Blijf dromen jongen.’ Ze hangt op.

Ik kijk naar mijn mobiel, toets het nummer nog een keer in en zet mijn mobiel nu op de luidspreker.

‘Bella McRonald.’

‘Niall Horan,’ zeg ik op dezelfde toon als haar. ‘Jij weer?’

‘Luister, ik ben echt Niall Horan en ik heb je koffer. Ben jij Bella Alicia McRonald?’ vraag ik. Het is even stil aan de andere kant.  ‘Meen je dit echt? Wacht, ik kijk even in mijn koffer.’

**

‘Kan ik morgen langskomen om de koffers op te ruilen?’ vraagt Bella.  ‘Tuurlijk!’ zeg ik. ‘Kingdome Street 46,’ vervolg ik. (Geen idee waar ze wonen, dus verzonnen)

‘Dank je. Tot morgen.’ Bella hangt op. Ik doe hetzelfde. Bella komt morgen. Het meisje dat naast mij stond op het vliegveld.

Op dat moment gaat de voordeur open en veel lawaai komt binnen. Perrie, Eleanor, Joanne en Ivonne komen al pratend binnen. Ik sta op en geef ze alle vier een knuffel.

Liam loopt naar de keuken om wat cola in te schenken voor iedereen.

‘En Nialler? Heb je dat meisje gebeld?’ vraagt Zayn. Ik knik. ‘Ze komt morgen hierheen om de koffers om te ruilen,’ zeg ik.

Eleanor glimlacht naar me. ‘Je toekomstige vriendin Ni? Zou leuk zijn!’

Harry schiet in de lach. ‘Hij heeft liever eten. Zoals Nando’s.’

Liam komt de woonkamer in met een dienblad met glazen cola. Hij zet het blad op het tafeltje en gaat zitten. Ik pak een glas.

‘Hoelaat komt dat meisje?’ vraagt Eleanor. Liam en Louis kijken me aan. ‘Dat meisje van de koffer?’

Ik knik. ‘Ze komt om twee uur.’ 

Bella p.o.v.

Okay, dat was apart. Belde Niall Horan mij nou? Ik loop naar mijn kamer en bekijk de kleding in de koffer.

Ik moet toegeven; hij heeft wel een goede smaak! Ik pak een rood shirt, bruine broek en een pet uit de koffer en kleed me om.

Ik ga voor de spiegel staan en maak een foto. De foto plaats ik op Facebook, Twitter en Instagram, met als tekst;

Koffers omgewisseld om vliegveld met Niall Horan. Tada! Staat me goed hè? @Niall_Horan_

Glimlachend ga ik  op mijn bed zitten en kijk in mijn logbestanden. Het nummer van Niall staat bovenaan.

Ik sla het nummer op en stuur de foto via een smsje naar hem toe.

>Bella;

Ik  moet toegeven; je hebt een goede kledingsmaak! X >

Dan trek ik mijn eigen kleding weer aan en bekijk de rest van de kleren van Niall.

Niet te geloven dat ik morgen naar Niall ga. Dé Niall. Niall Horan! Van One Direction!

Mijn mobile gaat over. Mama, staat er op het scherm. Ik druk op het groene hoorntje.

‘Hey mam!’

‘Hi Bella. Heb je een fijne vlucht gehad?’ vraagt mijn moeder.

‘Ja, ik was net van plan om een restaurantje te zoeken voor vanavond. Is de politie nog langs geweest?’ vraag ik.

Het is even stil. ‘Ze hebben de dader,’ zegt mijn moeder dan.

‘Wie?’ vraag ik.

‘Harry Styles.’

-----------------------------------------------------------------

Niet verwacht hè? Ik weet ook niet waarom ik dit typte, maar ik heb nu ineens een idee..!

Ik wil dit boek als het af is vertalen naar het Engels. Maar, dat weet ik nog niet zeker.

Dus, wat zouden jullie willen? Dit boek ook in het Engels? 

(Foto zijkant vond ik echt leuk! ---->)

You make me Strong... (1D) {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu