BAB 17 (AKAD PAKSA)

11.8K 166 3
                                    

"what the fuck are u thinking Erin"Aryan memberang..Songkok dihempas di atas katil

"kau dah gila ke?aku baru cerai dengan Sara..and kau rancang nak kenakan aku?kahwin macam ni?"

Erina hanya duduk mendiam sahaja dan menunduk..

Aryan mula panas bila Erina mendiam lalu mencengkam dagu Erina untuk memandang dia

"im talking to u Erin..answer me!!" cengkaman dilepas dengan kasar..Wajah diraut dengan kasar dan memandang tajam pada Erina.

"well..nampaknya aku faham semuanya..kau!!kau memang rancang semua ni untuk balas dendam dengan aku kan"

Erina yang mendiam bangkit dan melepaskan tudung dikepala dan membuka bajunya seolah olah Aryan tiada disitu.

Aryan mula tidak keruan bila Erina membuka bajunya lalu menangkap pergelangan Erina..

"lepaskan aku iyan"lembut namun tegas pertuturan Erina..Erina hanya menjeling sekilas dan melepaskan genggaman Aryan..

Tuala diambil lalu dia menuju ke kamar mandi..Air dibuka dan Erina menyandarkan tubuhnya ke dinding bilik mandi itu dan kemudian tersenyum sinis...

*************

"sialllll..betina tak guna kau Erina!!!!"Sara meraung sekuat hatinya..

Sara baru sahaja ingin ke bilik Aryan dan memujuk lelaki itu namun apa yang dilihatnya Aryan sudah ditangkap basah oleh pegawai..

Sara meraup rambutnya dengan kasar.."Erina..Erina.."Air mata kian deras mengalir..

************

Keesokannya Aryan dan Erina berkemas untuk pulang ke KL..Masing2 tak bersuara..Erina hanya diam..Berlakon macam tak bersalah lah..walaupun tu rancangan dia kena la ikut sekali lakonan konon2 kawin paksa..choii..

Dalam kereta hanya radio menjadi peneman mereka..Erina memandang ke luar tingkap..sesekali terdengar keluhan dari tempat pemandu..

Aryan memandu dalam keadaan tidak fokus kemudian dia berhenti di R&R..Aryan keluar dari kereta dan menuju ke tandas..Erina hanya melihat dengan pandangan kosong kemudian dia mengambil telefonnya lalu mendail nombor Elisya..

"mission complete.."

"yeee..nanti pandai2 lah aku berlakon..kau jangan risau lah.."

talian dimatikan..Erina tersenyum puas "well Aryan..Sara..im sorry buat hubungan korang hancur..well Sara kau layak dapat semua ni"

Aryan kembali ke kereta "kau tak nak ape2 ke?"

Erina hanya menggeleng..Terbit perasaan serba salah di hati Aryan..Bila diingatkan hal semalam memang dia terlalu kejam tapi..Erina sudah melampau..Kalau bukan Erina datang ke biliknya benda ni takkan jadi..

*******************

"what have you thinking Aryan?"Datuk Rashid (a.k.a papa Aryan) bersuara lantang..Bergema rumah mewah itu dek kemarahan papa Aryan..

Datin Khatijah isteri kepada Datuk Rashid menenangkan suaminya yang panas itu

"Abang..dahla..ingat darah abang tu..diorang dah besar..dah boleh pikir mana baiknya"

Datuk Khalid yang hanya mendiam mengeluh lalu memandang Aryan "Benda dah jadi..Aryan?"

"ye..yee Datuk"

"Tak payah datuk2 sangatlah..kita dah berkeluarga sekarang..dan Erina..Anak papa satu satunya dah menjadi isteri kamu yang sah walaupun dalam keadaan yang..hummm"Tak dapat dihabiskan ayatnya itu

Erina memberi riak biasa dan memandang Aryan..Puan Alia menggenggam tangan Erina dan kemudian bersuara 

"Isteri pertama kamu macam mana Aryan?"

Aryan tersentak lalu mengambil nafas yang dalam sebelum DAtin Khatijah memintas 

"Diorang dah bercerai Alia..Bagus jugak dah bercerai..Perempuan macam tu tak layak jadi menantu saya" Khatijah mendengus marah

Puan Alia terkejut namun enggan bertanya mengapa..Biarlah itu antara mereka sekeluarga..

***********

"ibu..paa..tq sebab ibu terima Aryan"Erina mula berasa bersalah..Kerana kebodohannya maruah ibu dan papanya tercemar

"sayang jangan cakap macam tu..pilihan Erin..pilihan ibu dan papa tau..kan abang?"

Datuk Khalid hanya mendiam..Erina lantas memeluk papanya dan menangis teresak "im sorry papa..sorry sebab malukan papa..sorry sebab tak dengar cakap papa"

Ayah mana yang tidak lembut hatinya bila anak kesayangan menangis

"sudahla Erin..benda dah jadi..papa tak marah mahupun menghukum kamu..kamu dah besar sayang..lain kali kalau kamu nak buat sesuatu..fikir dulu sayang"

Erina mengangkat mukanya dan papanya mengesat air matanya yang kebasahan itu..

"dah jangan nangis..buruk anak papa ni..nanti kita bincang balik tentang majlis kamu ni..kena lah meriah jugak walaupun kawin tangkap"

Erina masam mencuka..Masing2 tertawa..

**********

PERAMPAS ITU AKU (COMPLETE)Where stories live. Discover now