BAB 26

10.3K 160 16
                                    

Aryan termenung untuk seketika..sudah 2bulan lebih dia berkahwin dengan Erina namun tiada lagi tanda2 Erina hamil..keinginan dia untuk mendapat anak makin membuak buak bila terdengar rakannya sudah mendapat anak

Telefon berdering membuat Aryan kembali ke realiti

"hello"

"hello sayang"

"Sara?kau nak ape?aku sibuk"

"Ehh waittt..look Aryan..i col bukan nak pujuk u ke ape just i nak bagitahu something"

"dahlah sara aku penat..penat dengan drama kau.."

"drama i u penat..tapi drama bini u..u tak penat"

"dia isteri aku..kenapa aku nak penat"

"well..yess dia isteri u..u tak tahu ke sekarang ni dia dengan sape?i nampak dengan kepala i sendiri yang sekarang ni dia masuk hotel dengan client"

Berdesing telinga Aryan lantas dia berdiri

"kau kat mana"

******

"Jay tq so much sebab u tolong yakinkan Aryan untuk terima i"

"so k lah Erina.lagipun aku tengok kau ni ok untuk dia..dan aku percaya kat kau..kau boleh jaga kawan aku tu..eh kejap tau aku nak g toilet"

Erina tersenyum..Air dihirup perlahan..

"Erina!!"Erina tersedak minuman yang dihirupnya ditoleh ke belakang empunya suara itu

"eh Iyan..u buat ape kat sini"

"kau buat ape kat sini?"

"la..i tadi baru lepas jumpa client..now tengah lepak"Erina menyengehkan giginya

"wei iyan..wahhh bukan main lama tak nampak kau"

Aryan melihat Jay kemudian menyambut tangan Jay yang dihulurkan itu

"kau buat ape kat sini Jay?"Aryan mula curiga

"ouh..aku baru check out tadi kat hotel ni terus ternampak Erina..tu ajak lepak"

Aryan mula panas bila terdengar perkataan Check out itu..

"iyan?kenapa ni?"

"dah jom balik"

"iyan lepak lu..lama kan tak jumpa"JAy menarik lengan Aryan lalu duduk sekali dengan mereka

Erina mula berasa pelik dengan kelakuan Aryan

"kau nak tau tak Iyan..dari rupa kau ni macam kau nak cop aku check out dengan Erina"

Aryan membetulkan kedudukannya

"iyan..kau kenal aku kan..aku pun kenal perangai kau ni..takkan aku nak check out dengan Erina..kot ye pun kau tanye dulu,,jangan marah macam ni,,benda boleh settle...setan mana rasuk kau kali ni?"

Aryan mula berfikir,dipandang Erina yang memandangnya

'takkan Erina nak tipu aku..'

"sayang"masing2 beralih ke empunya suara itu

"Iyan kenalkan isteri aku..kau sendiri tak caye ngn aku yang aku dah kawin.look..ni my wife..aku datang sini sebab nak honeymoon"

Aryan yang tegang itu mula reda "aku..aku mintak maaf Jay..just aku serabut sikit 2 3 hari ni"

Jay menepuk bahu Aryan lalu meminta diri kerana ade urusan lain

Erina yang melihat Aryan termenung itu meraih tangan suaminya

"Iyan..kalau i nak curang..i takkan curang tempat yang open macam ni..nak2 Malaysia ni..baik i pegi luar negara ke..cakap kat u i outstation..now tell me..sape yg bagitahu u?"

Aryan mengeluh dan memandang Erina kemudian memberitahunya

"Sara"

Erina tidak terkejut malah tersenyum..

"Sayangg..i dah banyak kali cakap kat u yang Sara tu nak runtuhkan rumah tangga kita..yang u dengar buat ape..dari dulu lagi dia selalu burukkan i depan u..takkan u nak pisang berbuah dua kali sayang" Lembut aje pertuturan Erina..kerana buat masa ini tiada guna untuk bergaduh atas salah faham ini..

Aryan mula serba salah..sepatutnya dia sudah tahu perangai bekas isterinya itu..namun kerana cemburu dan ego dia percaya

"dah jom balik..sekarang ni pun i tahu yang pontianak tu tengah tengok kita sekrang ni..so..buat muka hepy macam takde benda yg berlaku..kita kasi dia panas sikit" Erina mengenyitkan matanya membuatkan Aryan tersenyum..

"shittt..mandram ape yang kau pakai Erina sampai Aryan tunduk macam tu je kat kau"Sara berlalu dari hotel itu terus memecut keretanya..

********

Malam berlabuh begitu juga Sara yang hanyut dengan arak dan nafsunya..

"hey beby..kenapa ni sorang2"

"pergi lah..aku tak nak kena kacau"Sara menepis tangan lelaki itu yang menyentuh pinggangnya

Iskandar yang dari tadi memerhati terus menuju ke arah Sara

"jangan sentuh hak aku"

Sara yang kemabukan itu terus memeluk Iskandar

"Issss..u pegi mana..kenapa u tak tolong i rosakkan hubungan Aryan dan Erina..haaaa"

Iskandar menarik Sara keluar dari club itu dan menuju ke keretanya..Sara diletak di tempat penumpang..Iskandar menghidupkan enjinnya..Belum sempat minyak ditekan Sara memegang lengan Iskandar

"kenapa u tak tolong i Is..kenapa u tinggalkan i sorang2.."Sara menangis teresak esak..

Iskandar hanya diam

"U!!! i cakap dengan u..kenapa u diam..kenapa u tak tolong i rampas Aryan balikkk"

"Sara!!..kau boleh move on tak..Aryan dah tak nak dengan kau..buat ape kau nak dia lagi..kau bukan cintakan dia pun..kau hanya nakkan Erina jatuh je..kau tak suka ape yang Erina ade..kau cemburu dengan Sara.."

"yeee..aku benci Erina..aku benci pompuan sial tu..sebab dia..sebab dia..semua orang sayangkan dia..aku tak de sape pun sayang..dari dulu lagi ak benci kehidupan dia..parents dia..mertua dia pun sayang kan dia.." Sara menangi sepuasnya....

"Aku just nak kasih sayang Is..Aku dah takde sape..parents aku sekarang pun dah tak hiraukan aku..diorang pulaukan aku Is.."

Iskandar mula bersimpati dengan Sara kemudian memegang bahu wanita itu untuk mengadapnya

"listen Sara..ape yang kau rase tak sama dengan ape yang kau fikir..firasat cemburu kau tu penghasut utama kau untuk jadi macam ni..aku kenal kau dah lama Sara..kau bukan jenis yang macam ni..kenapa kau boleh jadi macam ni sara..Kenapa?"

Sara memandang Iskandar dan memeluk lelaki itu sambil menangis teresak esak..

Jika Pilihanmu itu Kaca
Untuk apa aku hadir sebagai Permata




PERAMPAS ITU AKU (COMPLETE)Where stories live. Discover now