2bulan kemudian
"iyann!!!wake up!!asal degil ni tak nak bangun"
Aryan menggeliat "alaaa..Erin bagilah aku tidur sikit lagi"
"sikit lagi?u sekarang kita dah lewat tau..meeting dengan papa u lagi..dengan client kite kat Terengganu lagi..dah cepat"
Aryan dengan malas2 bangun..
Erina menyiapkan sarapan pagi seperti biase jam dilirik 8.30
"oh god..dah lewat..Iyan..i pergi dulu tau..makanan bawah saji tau"
Erina bergegas ke pejabat..Aryan yang baru sudah berpakaian itu tidak sempat untuk menghalang isterinya pergi kerja
"baru nak hantar..makanlah dulu" Aryan kagum dengan Erina walaupun dia sibuk tapi makan minum semua terjaga..Untung Aryan
**************
"Erin..client ni i think u terkejut sikit sebab..she someone u know"
"sape pa?"
Pintu bilik dibuka..ZaPP!!!
'Sara'
"hai Erin..hai datuk"
"Erin..Sara pemegang client terbesar di Terengganu dan dia sekarang supplier kita dekat sana"
Erina mendengus dan berbisik pada papanya "pa takde orang lain ke?"
"no dear..im sorry..rupenya Uncle Wan kamu tu papa Sara"
"what???"
"yess?u talking about me Erin?"Sara menyampuk
"papa tinggalkan kamu berdua..bincang baik2 Erin..lupakan kisah silam ok"
Erina berjalan menuju ke kerusi yang tersedia di dalam pejabatnya..
"so rancangan ape ni?tibe2 muncul..u nak destroy i punye rumahtangga balik ke SAra?"
Sara hanya ketawa kecil "yess Erin..clever..pandai kau kan..well..mana suami aku?"
"suami?huh.hahahahha..kelakar sangat Sara..ex husband ok..aku rase tak payah lah nak jadi macam aku rampas balik..sampai bila tak habis main rampas2 ni..tak gitu..move on Sara"
Sara mendecit "well..selagi aku tak dapat Aryan..takde sape boleh ambil dia"
Erina beriak biasa "yelah..lagipun kau tu dah talak 3 bukan 2 bukan 1..kau kena kawin dulu lepastu cerai..ops..aku rasa iskandar kot ok..yelaa..kau kawin mestilah nak setubuh kan.. well mana tahu dapat baby..falling in love..the end" Erin membuat gaya menyampah bila sebut falling in love..
Sara mula panas..nak panaskan Erina tapi dia pulak yang panas
"kauuu!!!!"
"what Sara?"
"erghhh..takde guna cakap dengan pompuan macam kau ni"
"well kalau dah takde guna kenapa nak datang?kenapa nak menggedik nak jadi supplier lah..client terbesar lah..sanggup berpuluh puluh ribu kau suruh daddy kau tu taburkan kat syarikat kitorang supaya terikat dengan kau?lepas tu kau nak bankrup kan kami..macam tu?"
Sara terkejut bagai tahu rancangannya
Erina berdiri dan membetulkan kotnya "well Sara..benda tu dalam drama la baby..dalam realiti kau boleh cari supplier yang lain..boleh teruskan projek tu.."
Sara kian resah kemudian dia bangun untuk keluar dari bilik itu panass ajerrr telinga nya
"eh nak pi mana?mai la habaq kat aku rancangan hang?sedap ke tidak..mana tahu aku boleh tambah sikit2 rancangan kau supaya jadi real macam aku ni"Erina menyilangka tanganya di dada kemudian berjalan ke arah Sara sebelum meneruskan ayatnya
"and for your information la..aku dah pregnant tau..anak Aryan.."
Terbuntang mata Sara terus dia melihat Erina yang sedang usap perut kempisnya itu lalu tersenyum sinis
"huh..well nampaknya bila kau cakap macam ni buat rancangan aku makin menjadi jadi la ni..tq for your information Erin" Sara mengambil tasnya lalu keluar dari situ dengan ketawa terbahak bahak
Erina hanya melihat pemergian Sara dengan senyuman sinis "well kau dah masuk perangkap aku la Sara..ni Erina la..bodoh"
***********
"hello"panggilan disana diangkat
"hello sayang kat mana?"Erina mundar mandir dalam officenya
"ade kat ofis ni kenapa?otw nak g jumpe client Terengganu pasal projek kita"
"Client Terengganu?No..i dah jumpa dia tadi..dah settle dah pun..and kalau u jumpe pun u pasti taknak jumpa lagi"
"why?"
"urghh ur ex wife la"
"Sara?"
"yup..sara..sape lagi ex wife u kalau bukan Sara..n untuk pengetahuan u..dia ade bagitahu i yang dia rancang nak robohkan our relay tau..so u jangan sesekali pegi jumpa janda tu ok.."
"tapi ni kan pasal projek kita..kalau lmbat2 nanti lambat la siap..lagi cepat lagi bagus kita tak perlu jumpa dia dah"
"well..ok lah kalau macam tu..i ikut..kat mana jumpa?"
"Restoran cempaka"
"ok..wait for me..noooo..u ambik i kat sini"
"laaa..aku dah nak sampai ni Erin..nak patah balik lagi"
"what?no..u kena ambil i sekarang..now..nanti Sara tu menggedik suruh hantar dia balik office..entah office atau bilik dibawanya..now Aryan!!"
"iyee..bisingla kau ni"
Telefon dimatikan..Kereta dipatah balik ke pejabat isterinya
YOU ARE READING
PERAMPAS ITU AKU (COMPLETE)
Roman d'amourDari kawan jadi lawan itulah persahabatan antara Erina dan Sara apabila Sara merampas kekasih hati Erina iaitu Aryan Setelah 2 tahun Erina hadir didalam hubungan Sara dan Aryan Strategi Erina bermula untuk merampas kembali kekasih hatinya Apa yang a...