"Sara stop it..stop hancurkan hidup kau!" Iskandar menghalang Sara yang ingin menoreh tangannya menggunakan pisau
"Aku taknak hidup Is..takde guna aku hidup kalau takde sape yang pedulikan aku"
"shhh..jangan cakap macam tu..aku ade..aku ade untuk kau"
"kau tipu!!..kalau kau ade kenapa kau tak tolong aku pisahkan Aryan dengan Erina!!!" Sara berteriak kuat..
Iskandar bertindak dengan pantas mengambil pisau di tangan Sara dan memeluk Sara sekuat hati
"Lepaskan aku!!!..lepaskan aku is..aku dah takde guna untuk hidup..papa dan mama aku dah tak sayangkan aku..Aryan dah tinggalkan aku..aku benci kau .aku benci kau" Sara menangis sepuasnya dalam pelukan Iskandar..
Iskandar mampu diam dan menenangkan Sara
"shhhh..aku ade..aku takkan tinggalkan kau...aku janji..aku takkan sesekali tinggalkan kau" Iskandar mengusap perlahan kepala Sara sehingga Sara diam terlelap kerana keletihan
**********
ting tong"sape tu sayang" Aryan melihat Iskandar yang sudah dijemput masuk isterinya itu
"kau nak ape datang sini" wajah Aryan berubah marah..
Erina segera meminta diri ke dapur..
"Iyan..aku datang sini..aku nak mintak maaf dekat kau..aku..aku.."
"kalau kau datang sini nak mintak maaf atau kau nak cakap pasal Sara..tak payah..aku dah muak dengan kau dan dia..kau bawak dia jauh2 dari sini biar aku tak perlu tengok muka dia lagi" Aryan berlalu menaiki biliknya meninggalkan Iskandar yang termanggu disitu..
Erina ketika itu membawa air melihat Iskandar yang ingin beredar
"is..kita duduk luar dulu..saya nak cakap sesuatu"
usai duduk Erina mula bertanya
"u nak cakap ape kat Iyan?pasal Sara?"
Iskandar mengeluh dan mengangguk
"kenapa dengan sara?"
"huh..sejak beberapa minggu ni dia alami kemurungan..selalu dia stress..sampai satu saat dia cuba nak bunuh diri.."
Erina terkejut..tak sangka sara sampai begitu sekali
"impak dalam tekanan dia lebih mendalam bila parents dia buang dia macam tu..dia dipulaukan..sekarang ni dia ade kat rumah aku.."
Erina bersimpati dengan Sara..Walaupun Sara banyak menyakitkan hatinya tapi dia tetap kawan dahulu..
"Jadi kenapa u datang sini cari Aryan?"
"aku nak mintak tolong Aryan jumpa Sara sekali je..bagi Sara peluang untuk bercakap dengan dia..Aku kesiankan Sara.." Iskandar termenung jauh
Erina melihat muka Iskandar yang keruh itu..
"U balik dulu..nanti i cube bincang baik2 dengan Aryan.." Iskandar memandang Erina dan tersenyum
"Kau tak bencikan sara ke?yela walaupun sara buat ape2 kat kau..kau tetap bagi Aryan bawa jumpa dia"
"takde guna aku nak dendam lama2 Is..dia dengan aku pun pernah kawan..aku tolong màna aku mampu..lebih dari tu aku mintak maaf la"
Usai bicara Iskandar mengundur diri takut Sara ditinggalkan sendiri di rumah..
*****
"yunk..nak cakap sikit..tapi janji no angry2 tau"
"ape"Aryan meletakkan telefonnya disisi katil dan memandang Erina
Erina yang sedang berbaring itu terus duduk dan menghadap Aryan..
"pasal Sara"
"nooo..dah tidur"Aryab terus membaringkan tubuhnya dan berpaling arah dari Erina..
"Sayang..dengarlah dulu..tadi Is datang sebab nak mintak tolong u jumpa Sara..Sara sekarang ni tengah tak ok..kemurungan dia teruk sampai dia cuba nak bunuh diri"
masih tiada sahutan pun pergerakan dari Aryan..Erina mengeluh..Erina membaringkan tubuhnya dan menghadap belakang Aryan..Tangan digosok belakang Aryan..
"Pergi lah jumpa Sara..she need u..i mean..dia perlukan nasihat seseorang..gud nite sayang"
Aryan yang memejamkan mata itu membukakan matanya..Ye..Dia kesiankan Sara..tapi..kenangan yang pahit itu sentiasa menerjah..
*****
"sara makan sikit..dah 2hari kau tak makan"Iskandar memujuk Sara..
Sara memandang Iskandar dengan sayu..Air mata terus mengalir laju..
"kenapa kau baik dengan aku Is..Bukan aku ni sampah je untuk korang semua.."
"Aku mintak maaf kalau ak terkasar hari tu..aku berang sebab kau still nak dapatkan Aryan sedangkan Aryan dah bahagia dengan Erina.."
Iskandar menatap wajah yang sugul itu..Susut tubuh Sara..lebam di serata tubuh akibat dia sengaja mencederakan dirinya itu dipandang rintih .
"Aku mintak maaf sebab tak tolong kau dapatkan Aryan..sebab..aku tak nak tengok kau menderita dengan orang yang kau tak sayang..kau sanggup gadai kebahagiaan kau semata mata hasad dengki..Aku sayangkan kau Sara..tapi kau buta .kau tak nampak..masa tu kau nampak aku ni seorang lelaki yang jadikan kau pemuas nafsu"
Iskandar meletakkan mangkuk bubur itu terus keluar dari bilik itu..
Sara hanya melihat pemergian Iskandar..
Bila diingatkan kembali ye..Iskandar selalu ade untuk dia senang mahupun susah..tapi..hatinya tak mampu untuk menerimanya buat masa ini..hatinya kosong..penuh dengan dendam..Emmm..nak jodohkan Iskandar dengan Sara ke tidak erk??
cadangan??
YOU ARE READING
PERAMPAS ITU AKU (COMPLETE)
RomanceDari kawan jadi lawan itulah persahabatan antara Erina dan Sara apabila Sara merampas kekasih hati Erina iaitu Aryan Setelah 2 tahun Erina hadir didalam hubungan Sara dan Aryan Strategi Erina bermula untuk merampas kembali kekasih hatinya Apa yang a...