"iyan we need to talk" Sara menembus pejabat Aryan untuk meraih kembali miliknya
"ape lagi yang kau nak Sara?tak cukup selama ni kau buat kat aku?sekarang kau datang sini nak bincang?bincang ape lagi..kita dah over.."Aryan berdiri dan meningglkan Sara..
Sara menangis sepuasnya..Ketika itu Erina terdengar pergaduhan mereka so move to the scene
"humm Sara..baliklah..kalau kau teruskan macam ni tak de guna jugak..Iyan takkan balik kat kau pun"
Sara memandang Erina dengan marah lantas telunjuk dituju ke arah ERina
"listen Erin..benda ni belum selesai lagi..walaupun aku dah bercerai dengan Iyan..aku akan goda dia balik macam mana kau buat..ini peringatan Erin sebab kau hancurkan rumahtangga aku"
Telunjuk Sara ditepis Erina dan tersenyum sumbing
"well kau lupa satu benda Sara..Iyan dulu hak aku yang kau ambil dari aku..kau lupe erk..meh aku ingatkan kau"
"tak payah..kau tengok nanti ape aku buat Erin"
Sara terus keluar dari bilik itu manakala Erin hanya tersenyum "well..hak aku pasti akan jadi hak aku jugak..mana iyan ni?"Erina terus beredar mencari Aryan
**********
Erina balik dalam keadaan suram..mana tak suram kalau suami balik tak cakap pun kat dia..dia tunggu kat pejabat Aryan..
"dah balik Erin..pergi mana?"Puan Alia menegur anaknya itu
"Erin keluar jumpa kawan jap bu.."tipu Erina
"Erin naik dulu bu..penat sikit"
Erina membuka tombol pintu biliknya dan melihat Aryan yang sedang membuat kerja nya..
"kenapa u tak cakap yang u balik awal..i tunggu u kat pejabat u tau..tu untung faizal yang cakap kat i..kalau tak memang sampai ke malam esok i tunggu tau"Erina duduk di atas katil..
Aryan menghiraukan pertanyaan Erina..Erina mendengus lantas menuju ke arah ARyan
"u kenapa ni?i cakap dengan u kan"Erin bercekak pingang di depan Aryan
"Aryan?huh..tak faham dengan u..lepas kita kawin memang u tak nak cakap dengan i or u sengaja bagi i panas macam ni?benda dah lepas so biarkan jela..pasal tu ingat u sorang ke kena..i pun kena tau..malah i ni jadi mangsa keadaan u tau..n u mac.."
"stop it Erin!"jerkah Aryan kepada Erina..Terdiam Erina..Aryan berdiri dan bertentang mata dengan Erina
"listen..buat masa sekarang ni aku rase takde benda untuk kita cakap..aku stress.kau boleh faham tak..benda ni jadi sekelip mata..dengan tibe2 aku jadi duda and aku dah jadi suami orang dalam sehari je"
Nafas Erina turun naik gerun
"kalau kau rasa kau jadi mangsa keadaan..aku dua kali ganda jadi mangsa keadaan korang..dahlah Erin..aku tau kau yang rancang kita kawin macam ni..aku dah tau semua.."
Terbuntang mata Erin lantas dia ingin memegang tangan Aryan namun ditepis
"cukuplah..aku penat Erin..aku nak keluar hilangkan stress"Aryan meninggalkan Erina disitu kaku..
Erina hanya melihat bayangan Aryan lalu dia menekup mulutnya "macam mana dia tau..Elisha?"
Telefon didail panggilan diangkat "Hello Erin?asal col?"
"aku nak tanya kau..kau ade bagitau ape2 psal rancangan kita kat Aryan?"
"what?mana ade douh..aku silent tau pasla benda ni..secret will remain secret antara kita..asal?dia dah tahu ke?"
"ha a..dah tahu..tapi sape yang bagitahu"
"Yang tu aku tak tahu..baik kau selesaikan baik2"
Panggilan dimatikan.."sape?Sara?tak mungkin..Aryan pun tak layan Sara sekarang"
Erina buntu..masalah..kalau Sara tahu confirm sakan gelak dan goda Aryan balik..
'think Erina think'
********
"tq bro sebab kau siasat Erina"
"no hallah bro..aku kesiankan kau je..kena mainkan pompuan macam tu aje..tapi aku tengok Erina tu lain dari Sara.."Jay kawan Aryan
"Entah..aku rase macam kena perbodohkan dengan dua wanita..huh.."Nafas ditarik dalam.
"tapi aku yakin ape yang Erina buat tu sebenarnya dah baik..dia tolong kau tunjukkan perangai sebenar Sara kat kau..kau bayangkan kalau bukan plan dia dengan Elisha kau rase kau tau ke sekarang ni SAra buat ape?dengan sape?alih2 nanti mengandung bapak mana pun tak tau"
Ade betul jugak Jay cakap
"buat masa sekarang ni aku memang tak boleh go dengan Erina.."
"KAu fikir lah baik2..Erina tu aku tengok ok je..walaupun ape yang dia buat ni x ok..tapi..sekurang kurangnya dia dapat hak dia balik"
"hak ape?"
"kau?tanggungjawab..dia nak kau tanggungjawab dekat dia ape yang kau buat kat dia dulu"
Aryan termenung..
"Bro..Erina tak pernah keluar dengan mana2 lelaki..even walaupun aku tahu dari Elisha tapi memang aku boleh gred 100% takde sape sentuh dia..kelab pun tak pergi..dia berkepit dengan Elisha je bro"
Aryan memandang Jay dan memandang air dengan pandangan kosong
YOU ARE READING
PERAMPAS ITU AKU (COMPLETE)
RomanceDari kawan jadi lawan itulah persahabatan antara Erina dan Sara apabila Sara merampas kekasih hati Erina iaitu Aryan Setelah 2 tahun Erina hadir didalam hubungan Sara dan Aryan Strategi Erina bermula untuk merampas kembali kekasih hatinya Apa yang a...