Dah kalau namanya lelaki, memang macam ni kan? Suka tak tepati masa dan janji. Orang kata pukul 11:30, dia datang pukul 12.
Lambat 30 minit je pun... Tapi pada Seohyun, 30 minit tu berharga tau tak? Lagi-lagi orang tengah penat ni.
Maklumlah, baru balik Jepun... Dua minggu kat sana. Holiday ngan sepupu rapat dia, Yoo Dongwoon dan Yoo Doyeon.
Kembar lelaki perempuan tu.
Best kalau ada oppa yang jenis tunaikan janji macam Dongwoon tu.
Banyak kali Seohyun merungut, katanya abang 'kesayangan' Seohyun ni tak guna orangnya.
"Mana pulak si unta ni? Aku dah penat, dia boleh lambat-lambat pulak."
Jam di pergelangan tangan kanan dikerling sebelum keluhan berat dilepaskan. Dah 34 minit lambat dah ni. Baik tak payah offer nak ambik.
Semalam, masa Seohyun call oppa dia nak bagitau yang dia dah nak balik, bukan main beria mamat tu nak amik. Siap bagi warning lagi.
"Pukul 11:30 sharp eh. Kalau kau lambat aku tinggal kau kat airport. Biar kena tangkap dengan bangla."
Dan, sekarang ni sape yang lambat? Dia ke oppa dia? Terbit easa menyesal tolak pelawaan Doyeon tadi, yang nak ajak dia tumpang sekali.
Tapi memandangkan rumah mereka jauh dan Seohyun dah janji yang oppa dia nak ambik, pelawaan Doyeon ditolak dengan gelengan kepala.
"Dia datang, aku potong-potong bulu mata dia. Biar takde bulu mata dah." Oleh sebab dah geram sangat dengan abang dia, Seohyun menarik kasar bagasinya ke pintu keluar kasar.
Dalam hati tak berhenti-henti nak menyumpah abang dia.
"Okay, Hyun. Kau eja nama dia. Kalau dia tak datang lepas kau habis eja nama dia, naik teksi."
Seohyun bersandar pada dinding sambil mengeja nama abang dia. Rasa macam pengemis pun ada gak ni.
"C...H...O...I... Choi."
Masih takde tanda-tanda yang abang dia akan datang.
"S...E...U...N...G...C...H...E...O...L... Seung--"
"Seohyun!"
Seohyun tarik nafas lega. Baru nak samuk kat abe kesayangan dia ni ha.
Kelihatan seorang lelaki kacak memakai hoodie merah gelap berlari anak ke arahnya. Seohyun jeling lelaki tu.
Seungcheol yang baru sampai menarik nafasnya. Penat macam lari 5 km!
"Hyun! Sorry oppa lambat!"
Seohyun jeling lelaki tu sekali lagi.
"Alo~ Hyun~ Janganla marah oppa~"
Seohyun menarik nafas dalam-dalam sebelum tangannya pantas menarik telinga Seungcheol kuat.
"Aduh duh! Hyun! Sakit!"
"Tau pun sakit! Datang la lambat lagi! Inilah janji Melayu!"
"Tapi Hyun, kita orang Korea."
"Mwo?!"
"HYUN! SAKITLAH! JANGAN TARIK RAMBUT AKU!!"
***
Seohyun melepaskan pandangannya ke luar kereta. Geram dengan Seungcheol tu tak habis lagi.
Boleh pulak dia buat lawak bodoh masa orang tengah marah? Tak pasal-pasal kena tarik rambut.
"Hoi, Cheol."
"Hmm?"
"Kereta sapew kau pinjam ni? Sukati je naik kereta orang."
YOU ARE READING
𝘆𝗼𝘂 𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗺𝘆 𝗱𝗮𝘆.
Fanfiction𝐚 𝒍𝐞𝐞 𝒅𝐨𝐤𝐲𝐞𝐨𝐦 𝐟𝐚𝐧𝐟𝐢𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧 . jumpa balik ex - crush zaman sekolah , ingat best ke ? . ━━━ ⌗ completed.