🌻 17

365 66 59
                                    

.
.
.
"Jinjja? Diorang jalan sampai habis tak?"

"Sampai habisla. Muka dedua cuak je. Hahaha."

"Hahaha penakut rupanya dia tu."

"Biarlah. Comel apa Dokyeom tu."

"Ha yolah. Orang bercinta memang macam ni. Semua benda betul."

"Kau try la bercinta baru tau macam mana. Eii dia ni."

"Jangan maghoh. Baidaweh tahniah! Aku lupa nak cakap haritu. Dah tak single dah member aku ni."

"Alah kau ni. Aku single ke tak, kau tetap bestfriend aku tau."

"Atototo so sweet. Meh sayang sikit. Nah amik flying kiss aku. Muah."

"Eii pebenda eh?"

"Guro guro. Weh omma aku panggil makan. Aku letak dulu ea?"

"Baru nak borak pepanjang dengan kau. Cepatnya letak..."

"Ala nanti kita sambung lagi okay? Paipai dahling."

"Ye la. Selamat makan. Paipai too dahling."

"Jaga Dokyeom baik-baik."

"Eh semestinya! Hahaha."

"Hahaha baii Seohyun! Saranghae!"

Seohyun meletakkan telefonnya di atas meja lepas call Eunji. Dia nak pi ruang tamu. Riuh je kat bawah, mesti semua orang ada tu.

Semalam Seungcheol ada tanya aku pegi mana. Nasib baik omma ngan appa pandai cover. Selamat...

"Ha, ni pun Seohyun. Seohyun sini jap."

Seohyun pelik tetiba omma panggil dia. Betul la, semua orang ada kat ruang tamu. Kenapa omma panggil ni?

Nak bincang tarikh nikah ke? Ohohoho. Guro.

"Gapo dio?" Seohyun pergi ke arah omma dan appa. Seungcheol yang tengah elok duduk kat atas sofa tu ditolak ketepi.

"Masalah la dia ni."

"Tepi le sikit. Orang nak duduk."

Seungcheol beralah dan beri ruang sedikit untuk Seohyun duduk.

"Ni, omma dengan appa ingat nak pegi piknik esok. Yolah, sleepover diorang ni lagi 2 hari."

"Nae. Alang-alang tu kita spend time la macam family gitew." Tn. Choi menyokong kata-kata isterinya.

"Kenapa tanya Seohyun? Amaghi ler kita pegi." Benda baik, tak elok ditolak. Lagipun memang dah lama gak Tn.Choi tak bawak diorang pi piknik macam ni.

Bole dating hokhok.

"Ok la. Kalau Seohyun on, japgi packing barang. Esok kita pergi supermarket beli makanan, pastu pi pantai." Tn.Choi mengarah.

Kita kena buat perancangan awal. Kang tetiba ada benda tak dijangka berlaku acane? Habis menggelabah.

"Ok naise. Ok anak-anak hensem appa, bergerak sekarang. Pastu pegi tido."

Seohyun kerut kening. Orang baru turun bawah, appa dah suruh tido. Huhuhu peanut saiya. Lagi satu, sejak bila diorang semua ni jadi anak appa.

Rasanya yang jadi anak appa sorang je nanti. Huehue. Konfiden je Seohyun ni. Japgi author buat plot twist, nanes tak bersyahadah kang.

Mereka semua menurut dan bangun dari duduk. Seohyun memerhati mereka dan tetiba ter-eye contact dengan Dokyeom.

Dokyeom wink kat Seohyun sekilas sebelum cepat-cepat keluar dari rumah. Nanti kantoi dengan Seungcheol, naya.

"Wokay, Cheol pun nak tido ni. Gudnite~"

Seungcheol menguap besar sebelum bangun dari duduk. Rambut panjang Seohyun sempat ditarik, pastu dia lari naik atas.

"Adoi--eh kuajo unta ni. Omma, appa Seohyun naik dulu." Seohyun terus naik atas. Nak kejar abang dia tu.

Elak kena jual kat Shoppee je Seungcheol ni. Nanti dapat diskaun 10.10 hohoho.

"Asyik gaduh je dua beradik ni. Tapaham la saya." Tn.Choi mengeluh. Dari zaman sekolah, sampai dah besar camni pun asyik gaduh je.

Dulu kecik-kecik elok je main Barbie sama-sama.

"Haritu diorang gaduh sebab Cheol nak tengok Didi, Seohyun pulak nak tengok Dora. Last-last saya tukar Tanyalah Ustaz, terus senyap."

Tn.Choi tergelak. Gaduh pun, takdela sampai tak tegur berhari-hari.

"Kejap je anak kita dah besar."

"Seohyun dah bercinta, Cheol tu bila la pulak ye?"

Ha dengar tu. Mak mentua korang dah tanya tu. Cepat-cepat suruh Cheol masuk meminang.

Tn.Choi tersenyum bila teringat Seohyun cakap yang dia dating dengan Dokyeom. Tn.Choi tumpang gembira.

Ye la. Dia tengok Dokyeom tu baik je. Sesuai buat menantu. Hensem, suara sedap, comel macam nak simpan dalam poket. Huehue.

Caer author tengok dia.

Curang dengan Jeonghan kejap takpe en?
.

🌸🌸🌸

Seyes wei. Dikey ni bias wrecker huhuhu~

𝘆𝗼𝘂 𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗺𝘆 𝗱𝗮𝘆. Where stories live. Discover now