🌻 23

351 61 56
                                    

.
.
.
"Seohyun."

Seohyun menoleh apabila namanya dipanggil. Seungcheol yang sedang menonton televisyen itu dihampiri.

"Nape?"

"Kau nak pergi mana?"

"Jumpa......Mingyu"

Seungcheol pelik. Kenapa Seohyun nak pegi jumpa Mingyu pulak? Bukan ke Dokyeom namchin dia?

Sejak bila putus ni? Kenapa Seungcheol tatau apa-apa?

"Takpayah buat muka camtu. Plan sendiri pun lupa."

"Plan apa?"

Seohyun rolling eyes. Seungcheol dihampiri lalu dia membisikkan sesuatu di telinga abangnya.

Seungcheol berfikir seketika. Tak lama kendian dia meng'oh'kan statement Seohyun.

"Lupa la tu. Dah ai is gerak dulu. Babai~"

"Belikan mekdi."

Seohyun jelir lidah kat Seungcheol lalu terus keluar dari rumah.

Seungcheol tergelak lalu sambung tengok cerita Moana. Taknak belikan konon, japgi balik dua plastik mekdi dia bawak.

Percayalah.

Kata-kata Seohyun selalu bertentangan dengan perbuatan dia.

***

Dokyeom melabuhkan punggungnya di sebelah Joshua yang sedang fokus pada phonenya.

"Hyung rehat ngan sape nanti?"

"Hmm? Dengan Jeonghan. Dia hutang bibimbap dengan hyung hari tu."

Dokyeom hanya meng'oh'kan. Senyuman mula terukir di bibirnya bila teringat kat seseorang.

Phone di dalam kocek diambil, dan nombor Seohyun didail.

"Hello, Seohyun. Awak buat apa sekarang?"

"Ohhh. Saya ingat nak ajak awak lunch sekali."

"Dah lunch? Omma masak apa hari ni?"

"Yeke? Takpela camtu. Bye."

Dokyeom meletakkan phonenya di atas meja kasar. Kita kat sini ingat kat dia, dia tak ingat kita langsung.

Joshua yang perasan perubahan Dokyeom menegur.

"Kenapa? Seohyun nak lunch sekali tak?"

"Dia dah lunch, hyung."

Joshua mengangguk. Takkanlah sebab Seohyun dah lunch je Dokyeom monyok tadi?

"Oh... Mesti omma masak tomyam kan? Fuh, hyung rindu--"

"Dia lunch dengan Mingyu hyung."

Joshua speechless. Dokyeom hanya menunduk sambil pandang phone dia.

Kenapa Mingyu?

"Positif je la. Mana tau ada orang lain."

"Diorang berdua je. Haritu pun sama, masa kita lunch kat mamak tu. Kyeom nampak Seohyun dengan Gyu berdua kat kedai depan tu."

Dokyeom menyembamkan mukanya ke atas meja. Sedih bila kekasih dia keluar dengan member dia.

Orang bercinta memang cepat jeles ke.

"Aku ni tak sempurna untuk Seohyun kan?"

Joshua pandang Dokyeom pelik. Dah kenapa dia cakap camtu?

Dulu-dulu bukan main konpiden cakap Seohyun mesti terima dia, suka dia. Sekarang mana konpiden tu hilang?

"Kyeom, janganlah camni."

"Aku sedih la hyung. Seminggu ni Seohyun langsung tak chat aku. Ada pun sekejap je, tak macam dulu. Mingyu dekat group pun dengan bangganya cakap dia keluar dengan Seohyun, macam aku tak wujud kat situ."

Dokyeom meluahkan apa yang terbuku dalam hatinya. Betul la. Dia duk perati je dua ketul ni. Makin galak pulak keluar berdua.

"Dia dah tawar hati dengan aku ke hyung?"

Joshua pun tatau nak cakap apa. Dia takde pengalaman dalam bab bercinta ni. Haih. Sesape tolong la dia.

"Takpe la hyung. Aku lunch sorang je, macam selalu."

Dokyeom bangun lalu terus masuk ke bahagian dapur. Joshua nampak Dokyeom lap hujung mata dia dengan baju.

Dokyeom nangis?

Joshua rasa serba salah tetiba.

Tapi....

Betulke Seohyun dah tawar hati dengan Dokyeom?

🌸🌸🌸


Hallu~

𝘆𝗼𝘂 𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗺𝘆 𝗱𝗮𝘆. Where stories live. Discover now