🌻 special chap

517 57 11
                                    

Watatata Highschool, 6 years ago.
.
.
.
"Kyeom, kau dah belikan belum kek beras aku ?"

Mingyu bertanya tanpa memandang Dokyeom yang baru je nak duduk. Dia tengah menggelabah ni. Kerja sekolah Maths semalam belum siap lagi.

Lepas rehat ni dahla subjek matematik. Mati la dia kalau tak siap.

"Eh ye la. Aku lupa. Kau makan aku punya sandwich je la."

Mingyu berhenti menulis lalu memandang Dokyeom yang sedang menghulurkan sandwichnya.

"No. Aku nak kek beras jugak."

"Alah kau ni. Memilih pulak. Dah la suruh orang belikan." Dokyeom menggulingkan matanya.

Salah dia juga sebab lupa beli tadi. Sekarang dah kena patah balik pegi kantin. Dah la jauh.

"Pergi la Kyeom... Kau tak kesian ke tengok member kau ni ?"

Nak tak nak dia mengalah jugak.

"Aku pegi belikan la ni. Kau sabar jap."

"Cantek, mekaseh bro." Mingyu menyambung semula kerjanya.

Dokyeom bangun lalu menuju ke arah kantin.

Sesampai sahaja dia di kantin, rak yang menempatkan kek beras yang dah siao dimasukkan dalam plastik dihampiri.

BUK !

"Auch !"

Dokyeom gelabah. Sebab terlalu fokus sangat dekat kek beras, tak sedar pun dia terlanggar orang.

Dokyeom mengambil bungkusan roti yang terjatuh lalu dihulurkan kepada gadis di hadapannya.

"Mian, saya tak nampak tadi." Wajah gadis itu dipandang.

"Gwenchanha. Terima kasih. " gadis iti tersenyum manis lalu tunduk hormat ke arahnya.

Dokyeom terkaku. Macam ada panahan cinta gitu, tetiba menusuk kalbunya. Automatik dia tersenyum.

"Senyum-senyum dah kenapa ? Hati dah kena curi ke ?" Jungkook yang kebetulan lalu disitu menegur Dokyeom.

"Sape tu ? Tak pernah nampak pun ?"

"Perempuan tadi tu ke? Oh, budak baru. Hoobae kita tu."

Dokyeom tersenyum.

"Ha, ada niat nak mengusha la tu."

"Eh diam la kau. Dah tepi-tepi." Dokyeom menolak tubuh Jungkook lalu menuju ke arah kek beras tadi.

"Eh?"

Dokyeom terkedu.

"Dah habis ?"

***

"

Seohyun, kenapa muka kau merah ni ?" Eunji menegur sahabatnya.

Seohyun duduk lalu menekup pipinya.

"Ingat tak sunbae yang kita usha hari tu?"

"Dokyeom sunbae ? Kenapa ?"

" Tadi aku terlanggar dia hiks "

Eunji ternganga. Cepatnya la kawan dia ni kena notice dengan crush. Haih.

"Yeke? Untunglah kau. " Eunji mencubit lengan Seohyun lembut, lalu pinggangnya dicucuk-cucuk.

"Untung apanya. Malu adalah." Seohyun menekup mukanya. Malunya ! Macam ni ke rasa bila bertemu mata face to face dengan crush sendiri?

"Hai, awak Seohyun kan?"

Seohyun dan Eunji memandang ke arah punca suara. Serta-merta Seohyun blushing semula.

Guess what ? Dokyeom datang meja dia dengan Eunji.

"Ya, saya Seohyun. Kenapa sunbae?"

"Takdelah. Saja nak kenal-kenal dengan bakal isteri saya. " Dokyeom tersengih sebelum berlalu pergi.

Eunji dan Seohyun berpandangan.

"Bae dan comel, tapi..."

"Gatal ! "

Seohyun dan Eunji tergelak.

"Macam ada harapan je." Eunji sengaja mahu bergurau dengan Seohyun.

"Harapan apanya ? Dia dah last year okay kat sini. Lagi 2 bulan je dah nak habis belajar."

Seohyun membuka plastik rotinya sebelum roti coklat itu digigit.

"Yelah, Choi Seohyun."

Seohyun tersenyum nipis sambil mengunyah rotinya.

'Sunbae ni gatal rupanya.'

🌸🌸🌸

Done special chap ! Relatable ke dengan chapter ni ? Sorry kalau bosan ye anak-anak.

Sorry juga tau sebab lambat gila hapdet special chap. Menggelabah sebab nak sekolah, sampai hilang chap.

Bubye sayangku semua.
❤❤❤

©hanyuiera, 2020

𝘆𝗼𝘂 𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗺𝘆 𝗱𝗮𝘆. Where stories live. Discover now