🌻 13

409 63 45
                                    

.
.
.
Dokyeom tersengih sensorang cam orang gila bila teringat Seohyun. Lahai comelnya malu~

"Kau dah kenapa sengih-sengih ni, Kyeom?"

Joshua menghampiri Dokyeom yang duduk di sebuah meja depan kedai. Sekarang waktu rehat, tu yang dia melepak tu.

Dokyeom sengih lagi.

"Tadi pagi aku keluar joging, hyung. Eii yepinye!" Dokyeom menggongcang bahu Joshua sebab dia terlampau gembira.

"Wouwouwou jangan goncang-goncang. Ohhh sebab tu la kau lambat masuk kerja?"

Dokyeom angguk sambil sengih. Pagi tadi dia masuk lambat 30 minit sebab lepas teman Seohyun joging, omma ajak sarapan sekali.

Mana boleh tolak ajakan bakal mak mentua. Huehue.

Hari ni hari paling yeppi untuk Dokyeom. Keluar dengan Seohyun, makan dengan mak mentua, pastu nak pegi kerja Seohyun hantar sampai depan pintu.

Dah macam isteri betul-betul dah.

Joshua pulak dah pegi kerja dulu. Maklumlah, pekerja terbaik abad ini. Bukan nak tunggu ke aphe.

"Suka la kau."

"Eh mesti." Dokyeom tepuk bahu Joshua.

"So, apa kau nak buat pasni?"

Dokyeom angkat bahu. Seohyun macam dah bagu green light. Eh eh. Bila teringat Seohyun, Dokyeom sengih lagi.

Joshua menggelengkan kepalanya.

"Susah cakap ngan orang angau. Belum bercinta dah sengih sensorang, nanti dah bercinta entah-entah gila."

"Ala hyung jeles en?"

"Takde masa aku. Dah sambung kerja." Joshua bangun dari duduknya. Seperti yang dikatakan sebentar tadi, Joshua Hong ni pekerja terbaik.

Tiap-tiap tahun dapat reward au.

"Jeles cakap. Readers ada tu tunggu hyung. Jangan jual mahal nanti jadi loner." Dokyeom gelak besar di akhir katanya.

"Woi!"

***

Esoknya~~~~~ (tak salahkan skip? 😁)


Seohyun termenung sambil memikirkan apa yang Dokyeom semalam.

"Pakai je la. Nak bagi Seohyun dengar satu lagu ni. Pastu bagi jawapan."

"Jawapan ape?"

"Jawapan bagi soalan yang bakal ditanya esok."

Seohyun golek-golek atas katil. Bosannya hari ni. Omma tengah maraton drama Bukan Gadis Biasa kat bawah. Taknak la kacau omma.

Biasanya kalau Seohyun bosan, dia akan duduk kat meja belajar tu and lukis la pelbagai jenis kartun imaginasi dia. Almaklumlah, orang pandai melukis.

Takpun buat quotes pakai calligraphy.Dah la lawo, kreatip pulak. Haih jeles pulak titew ni. Seketul potato disini merasa cemburu yew.

Amenda aku ni. Tibe sungguh.

Tapi sekarang ni buku lukisan Seohyun dah habis. Jadi untuk mengelakkan dia kepishangan sensorang dalam bilik, Seohyun siap-siap nak pegi kedai buku.

𝘆𝗼𝘂 𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗺𝘆 𝗱𝗮𝘆. Where stories live. Discover now