🌻 16

394 63 91
                                    

Saya sayang anda semua~❤ •◡• ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ
.
.
.
"Jangan nakal-nakal tau. Ikut cakap bakal suami tu elok-elok."

Seohyun kerut dahi. Apa appa ni? Menci titew. Seohyun bukak pintu kereta dan terus keluar.

"Nanti balik dengan Dokyeom tau? Appa malas nak amik."

Appa ni nampaknya dah berkenan betul dengan Dokyeom ni. Huih. Cuma Seungcheol je la. Macam mana nak bagitau ni?

"Yolah. Paipai appa." Seohyun melambai ke arah Tuan Choi yang menghantar dia ke taman tema. Perlahan-lahan kereta mereka hilang dari pandangan.

"Seohyun!"

Seohyun menoleh ke arah empunya suara. Nilah dia orang ketiga yang kacau diorang nak date.

"Hoshi hyung, jangan la jerit-jerit. Malu la." Dokyeom malu bila orang kat situ semua pandang Hoshi pelik.

"Leklek sudah." Hoshi sengih.

Seohyun menghampiri Hoshi dan Dokyeom yang berada di depan pintu masuk taman tema. Dokyeom kata semalam berlima. Mana lagi 2 orang?

"Mana lagi?"

"Woozi hyung pegi jamban. Tu la orang cakap jangan makan petai banyak-banyak tanak dengar. Kan dah."

Dokyeok menjawab. Tadi sebelum gi sini diorang singgah makan mamak dulu. Sebab takut kenyang sangat, semua order roti canai je.

Woozi ni je tetiba mengidam nak makan sambal petai. Hambek kau.

"Joshua?"

Semalam Dokyeom ada cakap jugak yang dia nak ajak Joshua. Tapi orangnya takde.

Takkan la dia teman Woozi pi jamban en?

"Shua hyung merajuk sebab readers rijek dia kat chap 14. Tu yang dia tak jadi nak ikut."

Halah halah Hong Jisoo ni. Nak majuk puloks. Pujuk patt.

"Ha, tu Woozi dah siap. Jom!" Hoshi terus berlari ke arah Woozi yang tengah betulkan baju dia dan tinggalkan Seohyun berdua ngan Dokyeom.

Seohyun pandang Dokyeom, Dokyeom pandang Seohyun.

Astu dua-dua malu.

Seohyun dah blushing. Jangan la awkward sangat weii.

"Hoi gagak dua sejoli kat situ tu! Cepatlah sini!" Woozi menjerit memanggil mereka berdua.

Orang dah tak sabo ni nak main kuda pusing HAHAHAHAHA.

"Jom?"

Dokyeom senyum ke arah Seohyun. Tangannya dihulurkan kepada Seohyun. Halah suwwit ciot. Jeles haku.

Seohyun buat muka blur walaupun dalam hati dah kembang setaman. Huehue. Apesal Dokyeom ni sweet sangat hari ni?

Melihat Seohyun yang takde reaksi, Dokyeom terus mencapai tangan Seohyun dan menghampiri satu lagi pasangan kapel iaitu SoonHoon.

Melihat Seohyun yang takde reaksi, Dokyeom terus mencapai tangan Seohyun dan menghampiri satu lagi pasangan kapel iaitu SoonHoon

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ha jangan jeles.

"Auch tuwittnyaaaa. Woozi meh le pegang tangan titew jugak."

Hoshi menggoyang-goyangkan lengan Woozi. Woozi pulak dah buat muka menyampah. Eii hamster ni kang.

Seohyun blushing. Pegangan tangan dia dan Dokyeom masih tidak dileraikan. Nak nyanyi lagu naju nice jap.

Eh tibe.

Dokyeom pula hanya tersenyum.

"Dah jom. First destination kita nak pegi mana?"

Dokyeom berfikir sekejap. Nak ajak naik roller coaster, nanti hilang macho depan Seohyun. Habis terkeluar segala jeritan dolphin dia. Hehehe.

"Ha aku tau!"

Semua orang memandang Woozi.

"Ni tempat wajib pegi kalau pi taman tema."

Semua orang pelik. Woozi pulak hanya tersengih. Cer teka tempat apa?

Kalau betul Woozi belanja makan mekdi. Tapi pakai duit sendiri. Huehue.

"Jom ikut aku. Hehe."

***

"HUWAAHH!"

"OMMA BUSOWO!!"

"AHHHH HYUNG BELAKANG TUU!!"

"YAAHHHHH!!"

Woozi dan Seohyun saling berpandangan. Dua ketul manusia yang hampir hilang nyawa di belakang mereka dipandang.

Tak sekarang ni diorang baru 10 langkah tau masuk dalam rumah hantu ni. Dokyeom dengan Hoshi beria menjerit kenapa?

"Woozi hyung tak takodd ke?"

"Tak. Bukannya betul pun. Kan Seohyun?"

Seohyun mengangguk setuju dengan apa yang Woozi cakap. Dia tak takut pun, just kekadang tanjat je la. Tapi still boleh kawal diri.

Takdelah nak jerit cam Dokyeom ngan Hoshi. 😑

"Kajja! Ayuh kita sambung perjalan kita! Semut berkawad satu-satu, hoora hooray~"

Woozi sambung jalan dengan tangan di poket sambil nyanyi lagu didi and fwen. Halah comel siot.

Teringat pulak time Woozi jadi teletubies. Ohohoho.

Seohyun tersengih nakal ke arah Hoshi dan Dokyeom. Mereka berdua pandang Seohyun dengan pandangan, 'jom-patah-balik-sekarang'.

Seohyun tergelak.

"Jom. Dah bayarkan? So kena la hadap sampai habis."

"Seohyunnnn"

Seohyun tak jadi nak jalan bila Dokyeom panggil dia.

Dokyeom menghulurkan tangannya sambil tersenyum manis. Dengan harapan Seohyun akan menyambut chentanya ewahh.

"Aniyo. Hoshi ada teman awak. Woozi tunggu!"

Dan Seohyun pun meninggalkan Dokyeom dan Hoshi berdua di situ...

"Takpe Kyeom. We can duit."

"Nae hyung. Kita boleh!"

"FIGHTING!"

Seohyun hanya tersenyum bila tengok Hoshi dan Dokyeom yang meneruskan perjuangan mereka.

Baru dia tau yang Dokyeom ni sunfish. Atototo.

🌸🌸🌸

𝘆𝗼𝘂 𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗺𝘆 𝗱𝗮𝘆. Where stories live. Discover now