🌻 20

324 61 40
                                    

.
.
.
Seungcheol keluar dari bilik air sambil mengelap rambutnya yang basah dengan tuala. Ekceli kan... ada sesuatu yang mengganggu dia dari petang tadi masa kat pantai. Penat dia nak pikir. Nak tau apa?

Seohyun dengan Dokyeom.

Petang tadi dia nampak Dokyeom pegang tangan Seohyun dan bukakan gelang Seohyun.

Diorang ni... ada apa-apa ke?

Seungcheol campak tuala dia atas katil dan terus pergi ke ruang tamu. Dun wuri, dia dah siap pakai baju ye. Member dia semua kat ruang tamu, buat aktiviti sendiri.

Macam mana nak tau pasal Dokyeom dengan Seohyun ni ek? Haih.

"Huehue idea sudah marey."

Woozi yang berada di ruang tamu dihampiri.

"Woozi, hyung nak pinjam phone sekejap boleh?"

Woozi pandang Seungcheol pelik. Takkan takde phone sendiri? Kan pakai aipong?

Apa kaitannya?

"Buat apa?"

"Ermmm...nak call bos kat tempat kerja. Lupa nak bagitau nak cuti."

Woozi mengeluh lalu menghulurkan telefonnya kepada Seungcheol.

"Nah. Nanti bayar balik topap."

"Iyolah."

Seungcheol mengambil telefon Woozi lalu keluar dari chalet mereka.

Telefon Woozi digodeh-godeh. Mana tau ada gambar ke apa-apa bukti yang boleh membuktikan bahawa Dokyeom dan Seohyun berchenta.

"BBB?"

Group yang ber-icon kan gambar bawang itu ditekan. Kenapa dia tak tau pun kewujudan grup ni?

Mesej yang ada dalam grup tu semua dibaca lalu Seungcheol tersengih. OHOHOHO MISI BERJAYA.

Dah dapat tau apa hubungan dorang hehe.

"Sampai hati Hyun tak bagitau aku. Huhuhu nak majuk la gini."

Seungcheol scroll lagi ke bawah.

Lalu terjumpalah gambar Seohyun dan Dokyeom dating kat amusement park. Gambar sama yang Hoshi hantar kat instagram tadi.

Ouh, jadi dua orang tu adik dia? Dengan Dokyeom?

Nak kena ni.

Perlu ke berahsia sampai macam tu sekali?

Masih lagi menggunakan telefon Woozi, Seungcheol pantas mendail nombor Seohyun.

"Yeoboseyo? Nape wuji?"

"Hyun, ni aku Cheol. Jumpa aku jap tepi pantai. Kita berdua."

"Eh Cheol--"

"Jigeum. We need to talk."

🌸🌸🌸
.

Ayok sekop marah. Tatau.

𝘆𝗼𝘂 𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗺𝘆 𝗱𝗮𝘆. Where stories live. Discover now