🌻 24

323 57 28
                                    

.
.
.
Jun meletakkan telefonnya lalu menghampiri Jeonghan yang sedang menyusun bunga di belakang kedai.

Ya anak-anak... Abe Jeonghan dan Jun kita kerja kat kedai bunga. Jadi flower boy gitew. Ni baru betul dalam hati ada taman.

"Vernon kata dia tak dapat join kita esok la hyung. Family dia nak celebrate birthday sama-sama."

Jeonghan membetulkan duduknya. Penat woo dari tadi bongkok je.

"Ala, baru nak celebrate sekali."

"Tulah. Kita celebrate dengan Dokyeom je la. Twins dia takde."

Jun mengambil kotak bunga yang baru sampai tadi lalu dihulurkan kepada Jeonghan.

"Asal bagi hyung?"

"Eh, ni kan kerja hyung. Jun jaga kaunter depan je. HAHAHAHAHA "

Jun gelak besar sebelum menghilangkan dirinya ke depan kedai. Kalau la ada cashier or penyambut tetamu yang hensem macam Jun ni, konpem ramai pelanggan beratur hshshshs.

"Dasar lo."

Jeonghan hanya menjeling Jun lalu menyambung kerjanya.

"Hyung."

Jeonghan rolling eyes. Tak sampai 5 saat, Jun datang lagi. Mentang-mentang pelanggan takde sangat harini.

"Apa lagi? Daripada kau buat dosa membawang baik tolong hyung ni hah. Lagi bagus, dapat jugak pahala."

Jun pegang dada. Makan dalam ye. Tabah la Jun. Jun sengih lalu turut membantu Jeonghan menyusun stok bunga.

Jap nak membawang.

"Hyung, apa progress plan kita?"

"Oh ya. Semalam Shua kata okay, tapi dia risau."

Jun pelik. Haritu masa plan, semua setuju. Dah ni kenapa Joshua nak risau pulak?

"Nape pulak?" Bunga yang sudah selesai dileraikan dimasukkan ke dalam pasu plastik untuk dipamerkan.

"Katanya takut benda jadi lagi teruk. Dia taknak."

"Ala, tak sempoi la Shua hiyong ni."

"At least dia ada rasa bersalah buat benda jahat. Kita?"

Lalu Jun disahkan kemurungan sebab ayat Jeonghan deep sangat. Hiks.

Moon Junhwi tersakiti.

***

Telefon yang dari tadi berbunyi diangkat. Sape pulak la yang mengganggu Seohyun nak melukis ni haih.

Precious ❤

Melihat nama yang tertera, butang hijau segera ditekan.

"Dokyeom !"

Sapa Seohyun riang. Namun berlainan dengan Dokyeom. Suasana senyap seketika. Seohyun masih menunggu Dokyeom.

"Awak? Awak okay tak?"

"Hmm..."

Seohyun jadi risau. Dari panggilan, dia dapat tau yang Dokyeom tak okay. Suara di ada unsur kecewa, macam nak taknak.

"Saya nak jumpa awak."

Seohyun tersenyum. Dah lama jugak tak keluar berdua. Selalu keluar dengan Mingyu je.

😤😤😤

"Kat mana? Awak nak ajak saya date eh?"

"Kat taman. Date untuk kali terakhir."

"Eh?"

Seohyun pelik. Dah kenapa tetiba kata nak date untuk kali terakhir? Huish seram.

"Kalau awak dah tak sayang saya, jangan buat saya macam ni. Saya tau saya tak sebagus Mingyu."

"Kyeom--"

Tuttt--tuuttt

Panggilan terus dimatikan.

Seohyun dah gelabah. Barang lukisan yang berterabur atas meja dikemas semula. Sweater disarung dan Seohyun berlari turun ke bawah.

Tangannya ligat menaip sesuatu di telefonnya.

...

Cheol hiok 🐕
;Cheol, taman area perumahan now.
; Cancel plan
.

...

🌸🌸🌸

Heyyo !
Miss me ?

𝘆𝗼𝘂 𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗺𝘆 𝗱𝗮𝘆. Where stories live. Discover now