동생/ Adik🌸

296 54 4
                                    

Aku turun kebawah untuk breakfast . Macam biasa tugas aku sebagai bibik selama mamat tu masih tak sembuh ofcause kena jalankan. Kang papa tuu mengomel kata aku ni tak terhutang budi dan nyawa lah apa lah. Malas aku nak dengar.

"good morning maa." kataku sambil mengucup kedua pipi mama.

Eomma sedikit membaik berbanding sebelum ni. Aku lega setelah lama berkurung dia mula sedikit membaik daripada sebelum ni. Aku memeluk mama erat taksangkaa anak kesayangan dia pergi begitu cepat, susah untuk mama kembali ceria seperti dulu. Kini hanya aku yang tinggal,

Aku hanya memperhatikan papa yang bersarapan sama, kami langsung takbertegur sapa. Memang selalu bergaduh dan bertekak tapi aku tak buat semua tu sebab sengaja tapi aku takboleh nak tahan marah aku sendiri. Aku just nak dia tahu apa yang aku rasa.

"papa. Maafkan hyo pasal malam tu. Hyo tak segaja nak lawan cakap papa tapi hyo terdesak" kataku sambil tunduk dan mengaku salah.

Ekceli aku orangnya yang takseberapa nak ego sangat. Bila marah dah hilang komfom aku akan rasa bersalah lepas tengking or terlepas cakap.

Papa tak endah kan aku. Dia terus berdiri capai beg dan keluar menuju kekereta untuk pergi office. Keluarga aku hancur dan tak sebahagia dulu. Mama pulak murung, papa pulak always desak aku ikut keputusan dia macam aku takda hala tuju hidup.

Aku mengeluh.

Setelah sampai rumah taehyung. Aku terpegun, terkejut setelah memasuki pintu utama. Ruang tamu dia macam kena tsunami kenapa? Habis semuaa bungkus makanan diatas meja dibiarkan. Aku tau dan dah agak dia memang saja nak suruh aku uruskan rumah dia termasuk diri dia jgk.

Aku meletakkan kimchi dan lauk lauk yang mama kirim tadi dalam peti sejuk. Hampir kosong, dia tak belanje ke? Habis tu dia makan apa semalam?

Saja kan nak buat aku jadi banyak fikiran. Takhabis masalah kat rumah. Dia lagi. Lepas tulis barang barang dapur yang habis, aku menuju kebiliknya. Tak bersuara langsung entah hidup atau mati mamat ni?

"kim taehyung?.."

Panggil ku dihadapan pintu. Takkan tetiba nak bukak pintu pulak kan.

Tak jawapan mahupun sahutan darinya.

"taee?"

Masih sunyi dan sepi. Suara berjalan pun takdak. Sampai Lenguh tangan aku ketuk

"Oi. Aku masuk tau."

Taksempat melangkah pintu dah terbuka, dia dengan hanya tersarung bathrobes paras peha sambil mengeringkan rambut dengan tuala mengunakan sebelah tangan hanya tersenyum memandang aku seperti sesuatu.

"you, pandai you datang tepat waktunya aku perlukan bantuan kau" katanya sambil menarik aku masuk dan menghulurkan tuala dekat aku.

"nak buat apa tuala ni?" kataku. Dia pulak tunjuk cara yang dia buatkan tadi sambil duduk diatas kerusi hadapan cermin.

Aku mengeringkan rambutnya dengan tuala kering, dia hanya duduk diam sambil memadang cermin, bila aku pandang cermin kami kembali bertatapan mata antara satu sama lain.

Ciakkk ciakk ciakkk.. Dia senyum dohh.. Shitt.. Manis 😑

Laju aku membuang pandangan kelain dan kembali mengeringkan rambutnya. Setelah itu aku mencapai hairdryer dan mengeringkan rambutnya sehinggah kering.

Sebelum keluar.

"Ah.yaa aku nak pergi supermarket jap. Sebab barang kat dapur kau dah habis. So aku takbuat breakfast lagi. Kau nak ikut atau duduk rumah? Yela kalau kau ikut pun takda function pun an. 😌"

나는 그 사람이 아니야🌸-Where stories live. Discover now