🥀🌸✨😔
Aku kembali kerumah setelah berjalan jalan dengan Rryan, terlihat ramai tetamu berada dirumah. Aku yang taktahu apa apa hanya masuk. Terlihat mama papa tersenyum gembira dihadapan taehyung dan seorang yang terlihat seperti pereka terkenal.
"Ha.. Sampai pun" papa memanggil ku ikut serta.
"ada apa ramai ramai ni?" soalku dengan wajah tersenyum.
"Taehyung dah ambil keputusan untuk kawin dengan kamu"
Senyum aku tadi hilang. Berubah jadi 🙁.
"chamkan! Apa dia? Kawin dengan hyo?" soalku semula takut salah dengar. Jantung aku laju mengepam dah macam lepas marathon.
"ya. Dan papa setuju" katanya selamba.
Taehyung pula hanya pandang bawah dengan wajah takbersalah, bila aku pandang dia.
"Papa setuju? So now ada papa tanya, Hyo setuju ke tak?" soalku dengan emosi yang takterkawal. Aku pandang wajah papa tepat keanak matanya dengan nafas yang naik turun.
"papa takperlukan persetujuan kamu, kamu anak papa" kata papa dekat aku.
Aku macam takpercaya. Sanggup tae buat aku macam ni? Takda angin takda hujan tetiba nak aku kawin dengan dia. Apa masalah dia? Apa dah jadi ka dia sampai terdesak sangat nak kawin. Aku tak kesahlah dia nak kawin kaa cerai kaa tunang ke. Tapi aku taknak perempuan pilihan dia tuu aku.
" i think this is the best way for us, tae rasa ada baiknya kita cepatkan perkhawinan ni" kata tae tiba tiba setelah itu berdiri memandang aku dan papa.
Apa pulak daaa best way for us, tuu best way untuk diaa tau! Bukan aku!
😔
"kenapa korang buat hyo macam ni?" soalku dengan wajah datar yang sedang menahan airmata. Tekak aku sekarang ni sakit gila rasa nak tercabut tau tak! Aku tahan airmata aku dari jatuh depan mamapapa dan lelaki tak guna ni. Sebab aku taknak diorang tahu aku lemah.
"Papa buat untuk kebahagian hyo jugak! Kami taknak hyo jauh dari kami lagi, kami taknak kehilangan lagi" jelas papa dekat aku.
Okay aku faham. Mybe after apa yang jadi papa takut kehilangan aku pulak. Tapi yang aku takfaham kena kawin dengan tae. Fikir pasal kawin pun aku rasa pening tau tak!
"cukup, cukup lah buat hyo derita kat sini. Paksa hyo tinggalkan mimpi hyo. Jangan sampai lepas ni hyo pulak tinggalkan rumah ni macam onnie" ucapku dan langsung tinggalkan rumah.
Taehyung mengejarku sampai luar. Menarik tanganku. Namun cepat aku tepis. Aku memandang kearah wajahnya.
" aku tak sangka kau buat aku macam ni, kau buat onnie macam ni, kalau kau terdesak sangat nak kawin. Pegi cari orang lagi lah tae, yg aku bukan orangnya" setelah itu aku masuk dalam kereta. Dan memecut laju.
Taehyung memandang kebawah. Dia berteriak sekuat hatinya tanpa peduli sekeliling.
😣
Rryan menepuk-nepuk belakangku, aku menagis sambil menundukkan wajah. Aku taknak dia tengok muka buruk aku masa nagis, and ini adalah first time aku nagis depan dia. Dekat Amsterdam evan aku nagis rindu mama papa takpernah tunjuk dekat depan dia.
"Kau rasa apa patut aku buat?" soalku.
"jangan tanya aku. Kau tahu kan idea gila aku takboleh pakai, kalau boleh aku nak jee ajak kau lari"
YOU ARE READING
나는 그 사람이 아니야🌸-
Fanfiction[Aku Bukan Dia/나는 그 사람이 아니야/Im not her] "Jongsinjaryoe tae, Jihan is Jihan takda kena mengena dengan adik dia, perasaan kauu, sayangg kauu, cintaa kauu semua untuk jihan, diaa cinta pertama kau tae! jangan tergoda dengan apa yang kau lihat" katakata...