" 야! 너 여기서 뭐하고 있니?
Ya! neo yeogiseo mwohago issni?""apa kau buat kat sini?" Aku kata kat dia dengan rupa terkejut dan bijikmata yang dah nak tercabut. Bukankah sepatutnya dia dekat Amsterdam.
"아니, 내말은.
ani, naemal-eun." *tak. maksud aku*aku tak pasti tu Rryan. Kalau dia Rryan macam mana dia tahu aku kat rumah tae. Lepastu aku rasa pelik so aku tanya dia semula,
"어떻게 여기있을 수 있니?
eotteohge yeogiisseulsu issni?"Aku tanya dia "macam mana kau boleh ada kat sini" takkan dia pasang GpS pulak an.
Dia tak sempat jawap lagi aku tanya lagi. Sebab nak kepastian. Mana tahu dia pelanduk 10rupa an. Kat dunia ni banyak muka sama evan bukan siblings
"Are you Rryan?"
"Yeah. Its me, Im came here to find you. I call and massage. No answer. So you enjoyed you life at here." kata Rryan nampak macam sayu dan kecewa selepas melihat hyo.
"Rryan? Betul betul Rryan? OhMYGoD! macam mana kau" baru nak tanya macam mana dia datang. Dia terbang ke, berenang ke, atau menyelam tapi muka takpuas hati kat tepi aku ni bikin spoil. Sal muka dia macam nak makan orang?
"okay first, As you look, aku dalam keadaan basah. So tunggu hyo dalam kereta k, kejap lagi hyo datang"
Aku terus masuk kedalam dengan menarik taehyung dah macamm beruk suspen. Aku tahu dia tersangat nak ingin tahu apa yang jadi, tapi aku takboleh nak explains semua benda sekarang.
"Kata tadi nak pinjam kan aku baju kan? So please, Aku takda masa"
"Huh? Senang macam tuu jee kau nak pergi dengan mamat English tu..habis tu aku siapa nak jaga" katanya sambil peluk tubuhnya.
"tae please kali ni je" aku merayu. Rryan tengah tunggu aku.
"okay kejap, firstly aku nak tahu siapa dia? Apa hubungan kau dengan mamat tu?"
"He's my bestfriend, dia kawan aku dekat Amsterdam satu jurusan medical dengan aku. Kitorang takda apa apa hubungan just it."
"Really? Habis tu yang kau teruja macam emas jatuh dari langit pahal"
"manada.." jawapku singkat, dan terus rampas baju yang ada ditangan tae. Aku terus pakai, tak kisah lah baju apa janji baju aku pakai jee..
Aku pakai lipstik, dan BB cream sikit lepas tu nak turun kebawah.
"Jap. Lepas kau jumpa dia.. Kau datang sini lagi kan?" katanya dengan muka sayu.
"mmmmmmmm..ok lah tapi takjanji" aku terus laju lari,
"Yaishh..Berharga sangat ke lelaki tu sampai dia jadi terburu buru macam tu? Sal tak boleh tunggu lama sikit ke? Dah macam kereta api aku tengok, semua nak buat laju laju"
✨🍫
Aku tarik Rryan keluar dari kereta pergi kesatu cafe.
"Explain. Apa kauu buat kat sini? Macam mana boleh sampai sini? Dan macam mana kau tahuu aku ada kat rumah tuu?"
Aku nak tahu semua benda. Yang paling aku terkejut. Dia boleh ada kat sini.
"okay. First aku datang nak cari kau, aku call, massage semua tuu kau takbalas so aku ambil keputusan untuk cari kau kat sini. Aku dengar kau pulang kesini tiba tiba, so semalam aku sampai, aku fikir nak pergi rumah kau pagi tadi, so aku pegi, tapi your mom said, kau kat sini, dia bagi alamat, so aku datang. The end"
"whatda؟ Ya! Kim Rryan, kauu datang sini semata mata nak cari aku?"
Kataku dengan tahap entah taktahu nak cakap apa.
"Hmm. Aku datang sini semata mata UNTUK KAU."
Aku faham dan aku tahu. Evan status hubungan aku dengan Rryan sekadar bestfriend tapi aku tahu dari first year kitorang kenal dan jumpa dia dah suka dekat aku.cuma dia takberani nak cakap dan aku sangat kenal Rryan lebih dari yang lain.
Kalau dulu dia nak pandang mata aku pun malu malu. Tapi lately ni sebelum aku pulang sini, sebelum semua benda ni jadi, sebelum onnie aku pergi, dia dah berubah. Dia dah macam lebih berani untuk suarakan isi hati dia.
"kau datang nak cari aku. Kenapa?" soalku ingin tahu.
"aku dengar, aku dengar semua berita tentang kau dari Lily, dia kata Kau takpasti sama ada nak habiskan study atau tak sebab keadaan keluarga kau sekarang, dia cerita yang papa kau paksa kau untuk ganti tempat onnie kau, so sejak tuu aku takyakin kau akan datang semula kat sana. Aku taktahu, kalau aku tahu semua ni akan jadi. Mybe aku dah bagitahu perkara sebenar tentang isi hati aku dekat kau dari awal"
Aku dah agak dah. Dia memang nak confess kan perasaan dia kat aku. Tapi sebelum dia suarakan isi hati dia,Bagitau apa yang dia rasa lebih baik aku hentikan. Sebab situasi aku takmengizinkan aku untuk terima sesiapa sekarang.
"Aku tahu apa yang kau rasa.. Aku tahu apa yang kau nak sampai kan.. Tapi sekarang evan diri aku sendiri..aku takmampu nak buat keputusan.. Apa yang jadi dekat sini terlalu kacau.. Aku faham apa yang kau rasa.. Tapi aku takboleh nak cakap apa apa.."
Aku memegang kedua tangan Rryan.
" aku tahu perasaan kau dekat aku, dari first kita kenal, cuma aku saja buat taktahu, sebab aku nak hubungan kita kekal. Kata orang bila sahabat dan sahabat bercinta nanti putus susah nak kawan semula. So aku taknak benda tu jadi dekat kita, aku nak kau jadi kawan aku sampai bila bila. Sekarang ni aku takda pilihan lain, mybe aku kena ikut cakap papa aku. Takpun aku kena choose sama ada cita cita atau family. Tapi aku taknak buat keputusan terdesak sampai keluarga aku jadi terluka lagi. Aku harap kau faham aku"
"takpa. Aku cuba untuk faham kau, aku akan tunggu kau, sampai semuanya tenang. Aku akan bagi masa dekat kau tak kesah sampai bila bila"
Aku bawak dia keliling seoul, ekceli Rryan lahir dekat sini tapi lepastu family dia pindah dekat Amsterdam dan tinggal sana sampai sekarang, aku pun terkejut juga masa first berkenalan lepas aku bagitahu dia aku dari sini dia terus cakap korea. Ingatkan dia learn or study rupanya mommy dia asal sini daddy dia asal sana.
Aku sangat berterima kasih dekat dia yang memahami tapi yang aku takfaham mamat sekor ni. Dari tadi berdering dering fon dekat 20kali call tanya soalan bodoh. Mana pergi kicap kat rumah dia. EH? MACAM LAH KICAP BOLEH JALAN SORANG. OFCAUSELAH DIA BERDIRI SEBELAH KAWAN DIA SOS DALAM ALMARI. NI NAK TANYA AKU LAK. MACAM LAH TU RUMAH AKU.
Lepastu dia call tanya. Mana ubat dia okay tuu relevan sikit tapi yang lain langsung takleh terima alasan dia. Saja nak kacau aku date la tu
Lepastu dia tanya pasal beglaptop. Konon nak buat kerja belambak so aku terpaksa pulang sebab haritu aku yang simpan kunci almari dia sebab taknak dia buat kerja curi curi. Dia kena banyak rest.
Sampai rumah aku jeling dia. Sambil bukak almari.
"lain kali jangan jadi budak budak please, tak macholah kacau orang dating"
"aku takbolehlah. Aku takboleh nampak orang yang aku suka jalan dengan orang lain. Lelaki lak tu"
"bagi aku dia bukan lelaki. Just kawan. macam kau dengan aku"
"Ani. Kita bukan kawan. Kau dan aku Kita bukan kawan"
Dia menolak aku perlahan kedinding.
"habistu?" soalku nak tengok keikhlasan pada dirinya
"kauu..... Kauu sesuatu yang bakal jadi milik aku" bisiknya.
Cut 😭
Sorry guys 😭 sebenarnya tadi dah lengkap Chapter ni, tapi lupa save terus keluar dari app watpad ndk pasal pasal hilang setengah chap so yang lain taktersave 😭 ya allah, macam mau membunuh orang rasanya 😭😭😭 ndk sanggup dah mau sambung. Tadi bukan main semangat dah mau update. Part penghujung chap dah elok tersusun 😭😭😭😭😂😂😂 lupaaaaaa pula save 😌 ndkda mood sudah mau sambung yang terputus.
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
Hope enjoy chap ni. 😭 Macam biasa vote comment share😭
YOU ARE READING
나는 그 사람이 아니야🌸-
Fanfiction[Aku Bukan Dia/나는 그 사람이 아니야/Im not her] "Jongsinjaryoe tae, Jihan is Jihan takda kena mengena dengan adik dia, perasaan kauu, sayangg kauu, cintaa kauu semua untuk jihan, diaa cinta pertama kau tae! jangan tergoda dengan apa yang kau lihat" katakata...