1 년- Satu Tahun 🌸

332 40 6
                                    

Jihyo POV.

1 tahun kemudian...

Setahun berlalu.. Macam takpercaya, setahun berlalu. 2020 dah masuk, dan kini setahun sudah aku bekerjaa disyarikat itu, aku masih takready lagi nak maju selangkah kehadapan. Tapi papa terlalu memaksa aku.

Setahun berlalu, hidup aku masih begini, kerjaa disyarikat dengan identiti yang masih belum terbuka, ya. Aku masih takready lagi. Tapi papa masih takfaham dengan aku.

Setahun tuu bagi aku terlalu awal. Banyak yang aku belajar dari dari bawah ni. Nasib baik aku terfikir untuk mula dari bawahh. Kalau aku terus terima jawatan ceo tu memang habis lingkup syarikat papa ni.

Now aku faham. Onnie tak duduk goyang kaki jee dalam office dia, kerjaa dia sebagai ceo sangat berat, sebab tu aku tak ready lagi untuk hadap jawatan tu. Kalau boleh nak masa lagi.

Hubungan aku dengan tae?

*jihyo tarik nafas dalam*

Ya. Aku suka dia, tapi aku takmampu nak rampas hak kakak kandung aku sendiri, setahun jugak lah aku try jual mahal, kadang tuu tergodaa, kadang terhibur jugak dengan peragai dia, kat office dingin semacam, kat luar kalah berok. Tapi aku masih boleh tahan perasaan aku. Evan papa sendiri cakap yang dia nak jadikan tae menantu tapi aku taklayan. Buat bodoh jee kalau topic tuu keluar.

Setahun ni banyak jugak jadi, mama aku mula fokus dengan butik, dia dah boleh move on dengan onnie sikit sikit, kadang tuu adalah jgk dia menagis bila tiba tiba teringat kat onnie. Papa pulak macam tu lahh. Takhabis habis nak pushh aku jadikan aku macam onnie sedangkan aku ni memang takbiasa dengan semua ni. Tapi nasib baik aku cepat belajar. Setahun jadi pekerjaa biasa memang penuh dugaan. Macam tuu lah usaha aku nak mula dari bawah.

End pov.

🌼

Dari lunch sampai sekarang mama takhabis habis nak ingatkan aku yang malam ni, aku dan keluarga tae ada dinner, Lol. Dengan kerja belambak, masa ni la jugak nak dinner bagai.
Tiba aku dapat text dari tae.

"pukul 8 aku datang ambil kat rumah"

Aku just tengok tanpa reply, and kembali fokus dekat kerja aku. Jam baru pukul 4petang.

"Song jihyo!" panggil timjangnim. Ketua tim kami

"Ya, saya" kataku laju dan terus melangkah kemeja nya, aku berdiri tengak serupa tiang bendera.

Dia bagi fail, sambil hentak fail tu diatas meja. Aku hanya berdiri dengan tunduk.

"siapkan kerja ni! Saya nak esok" katanya dengan lantang dan tegas.

"tapi kerja yang siang tadi tak siap lagi. Takkan saya kena buat dua dua sekali" kataku dengan nada rendah. Yela nak melawan aku ni siapa je?

"saya tak peduli. Yang pasti semua kena siap esok" katanya dan berkemas untuk pulang.

Aku menghela nafas, ambil fail itu dan menuju kemeja ku dengan bahu yang terturun, gila! Seriously, gila. Ni dah mengalahkan kerja ceo tau!

Tapi nak marah, nak maki aku tak mampu. Aku cuma pekerja biasa. Ni baru kerjaa bawahan aku dah mengeluh, macam mana lah aku nak mengetuai syarikat ni, silap hari bulan. Boleh lingkup.

Dalam lif, papa jihyo memasuki lif, terlihat ketua timjangnim yang memimpin jihyo didalam itu.

"macam mana dah buat jihyo serik tak?"

Ketua tim itu mengangguk.ketawa mereka pecah disitu, sebenarnya papa hyo yang suruh buat macam tu. So jihyo cepat cepat nak ambil jawatan ceo tu. sahaja sahaja jer supaya jihyo give up and fokus jadi ceo.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 29, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

나는 그 사람이 아니야🌸-Where stories live. Discover now