취 했니?- Kau Mabuk Ke؟🌸

275 50 0
                                    

Smart phone yang dipegang terpapar gambar jihan dan jihyo. Taehyung menenangkan fikiranya dengan minuman yang boleh membuatnya melupakan hal dunia dan masalahnya. Gambar itu ditatap sambil menuangkan minuman dalam gelas.

Dia takfaham apa yang dah jadi. Sejak nampak someone yang persis dan sama seperti jihan 2hari lalu, otaknya semakin takkeruan. Perempuan tuu lenyap dalam sekelip mata, hilang tanpa jejak ditambah lagi lagaknya yang menghindari setiap inci cctv yang mengarah kearahnya.

Kalau betul tuu dia. Kenapa dia hidup macam tu? Kenapa dia takkembali kerumah parents dia. Pelbagai spekulasi bermain dimindanya. Boleh jee perempuan tuu bukan jihan tapi otaknya menolak jawapan itu. Ofcause dia rasa taktentu arah. Sekejap dia yakin tuu jihan sekejap tak.

JIHYO pov ❄️✅

Setelah mendapat panggilan dari club pada pukul 1pagi aku berlari menuju kestation bus berdekatan, 5minit kemudian setelah teksi berhenti langsung aku memberikan location. Setelah sampai aku masuk keclub malam itu dan mencari kelibat tae. Beberapa minit yang lalu aku dapat call dari dia, dia call aku dalam keadaan mabuk, becakap pun macam orang tengah ngigau

Dia masih meneguk segelas minuman keras dalam keadaan separuh sedar itu, wiski berumur 58tahun itu disertakan wine anggur, termasuk beberapa botol beer berada dihadapan nya. Dia dah gila ke? Berapa jenis alcohol dia minum?

"너 술 마셨어.
neo sul masyeosseo?" Soalku dekat dia setelah sampai dan melihatnya, dia minum alkohol(sul) ke? Tapi aku cepat pukul mulut sendiri. Dah nampak dia minum tanya lagi soalan bodoh pahal?

Aku perhatikan dia. Dia bukan jenis macam ni

"왜, 문제가 있니? 왜 그렇게 마셔야하니?
wae, munjega issni? wae geuleohge masyeoyahani?" Aku duduk dekat sebelah dia. Tanya dia kenapa? Dia ada masalah ke? Kenapa dia minum banyak sangat ni?

Dia ketawa lepas tengok aku dengan riak risau.

"아니, 문제 없어.
ani, munje eobseo." katanya takda masalah. Tapi aku takpercaya mesti ada sebab dia jadi macam ni. Lately ni dah macam orang gila aku dengar pasal dia.

"거짓말 하지마. 문제가 있다는 건 알아.
geojismal hajima. munjega issdaneungeon ala." aku kata takpayah nak tipu, aku tahu dia ada masalah.

Dia memandang aku dengan Serious.

"내 문제는,
nae munjeneun," masalah aku adalah.

"너 너무 귀여워.)
neo neomu gwiyeowo." kau comel sangat. Sambungnya sambil meneguk lagi segelas minuman,setelah beberapa saat membuatkan aku berdebar ingin tahu masalah sebenarnya tapi dia mainkan rasa debaran aku macam tuu je.

Takguna.

Masa ni aku nak jee sumbat mulut dia dengan botol wiski tuu, aurhhgg! Aku seriously dahh semangat nak dengar dia kongsi masalah dia dekat aku tapi hampehh.. Mabuk mabukk pun still annoying

Bytheway, club nii bukan jenis club hitam tempat manusia selalu buat maksiat tu, then 999 datang pergi serbuu, tangkap, penjara, reman, ramen, masuk majalah tigaa sekali.. Bukan tau..

Dia adalah tempat sesuai untuk someone yang nak minum segala jenis alkohol tanpa ganggu atau serbuan pihak berkuasa, means tempat boek punyaa khass untuk yang ada money jee.Dan tempat ni dibuka secara  berlesen so dia bukan tempat terlarang.

❤️✨

Aku mencapai gelas yang hendak dia isi dengan beer itu laju.

"그만 마셔. 나중에 어떻게 집에 가고 싶니?
geuman masyeo. najunge eotteohge jibe gago sipni?" aku kata cukup jangan minum,  nanti macam mana dia nak pulang rumah?

나는 그 사람이 아니야🌸-Where stories live. Discover now