쇼핑 - Shopping 🌸

234 51 2
                                    

❤️

Aku dibangunkan oleh mama.

"hyo? Bangun, dekat bawah tuu taehyung dah tunggu kamu"

Laju aku duduk.

"what? Apa dia buat kat sini and kenapa dia tunggu hyo?" kataku suspen dengan kedatangan dia, lepastu siap tunggu aku pulak tu, lainlah kalau dia datang jumpa papa aku takhairan.

"katanya nak bawak kamu pergi shopping, kan next week kamu dah starts kerja" jelas mama tentang motif kedatangan dia.

"ala~ hyo taknak shopping dengan dia" kataku dan langsung sambung tidur didalam pelukan mama.

"pergilah hyo, kesian dia. Mama tengok semangat dia semenjak kamu setuju masuk syarikat ni lain macam, nampak sangat dia gembira dengan kehadiran hyo"

Okay, sebabkan mama aku nak aku ikut dia, dan aku rasa takbaik jugakan biarkan dia macam tu je. Atas alasan demi mama, aku setuju nak dia teman aku. Aku bersiap siap mandi dan memakai pakaian setelah itu aku langsung turun, mereka terlihat duduk diruangtamu bertiga bermasuk tae. Mama dan papa.

❤️

Lepas aku turun semua mesti macam lepas mengumpat aku. Macam lepas tengah gosip pasal aku. Kalau tak? Kenapa asal aku datang mesti dorang diam?

"Hmm. Cepatlah tercegat lagi kat sini kenapa? Ni taehyung dah lama tunggu kamu bersiap" kata papa marah kat aku.

Mesti macam tu peragai papa kalau kat aku. Mesti bela si taeyung tuu, takpernah nak sebelahkan aku. Macam lah tae tuu anak dia. Alang alang suka sangat ambik lah tae tuu jadi anak angkat. Tsk!

Aku terus mengikuti langkah taehyung keluar. Dekat mama aku senyum dekat papa aku jeling. Ee! Kalau tak mama memang tak lah aku nak keluar dengan mamat taeyung ni.

Dalam kereta aku just buat muka bengong, muka mengantuk and last tertidur. Sebab semalam aku lambat tidur gara gara drama del luna tuu! Aurgg sekali tengok memang kau akan tertagih, eih takpasal pasal aku kena awal bangun pulak pagi.

Sampai aku taksedar aku tidur.

Taehyung ketawa sambil memandang kearah wajah jihyo. Dia tenung dari bibir hinggah dagu.

"pesal kau tidur pun kena cantik?" katanya sambil tersenyum.

Setelah membiarkan jihyo tidur sejam dan sejam tuu jugak dia pandang muka jihyo. Dia membangunkan jihyo perlahan lahan. Jihyo hanya mengeliat. Terbangun dan memandang sekeliling.

"Oh? Kita kat mana ni?" soal jihyo dengan otak nya yang masih blur plus kosong

" dalam kereta, sejam aku tunggu kau bangun, takjugak bangun bangun" kata tae.

"Laa? Tunggu? Memanglah kalau kau tunggu aku takkan bangun, silap silap kau boleh tunggu sampai esok pagi tau tak!"

Taehyung hanya mengelenggkepala. Dari mana lah dia dapat gen kuat tidur ni? Taehyung pun takfaham

🌸

Kitorang masuk dalam satu butik pakaian brand Bears. Aku menuju ketempat tuxedo lelaki dan mencapai baju berwarna coklat keperangan, dan letak dibadan taehyung.

나는 그 사람이 아니야🌸-Where stories live. Discover now