Im already go to home sebenarnya, tapi disebabkan taehyung masih ditahan dihospital so aku terpaksa untuk jaga dia selama 2minggu, sebab sebelah tangan dia iaitu tangan kiri masih dalam proses penyembuhan dan rawatan so dokter suruh dia duduk rumah sakit supaya dia takbuat kerjaa berat.
Actually I dont care about him, dia nak jadi apa lantak lah. Tapi hati berperikemanusiaan aku ni taksanggup juga nak biarkan dia duk dalam hospital sorang, sebab aku takkenal dia sanggat rapatt pun tak. So aku rasa awkward sangat kalau berduaan je dengan dia.
Pagi tadi dia suruh aku pulang kerumah dia. Siap bagi no pin rumah dia kat aku untuk ambil baju dan laptop. Seriously aku takfaham macam mana dia boleh percaya kat aku? Kang aku ni penjahat then nak masuk mencuri kat rumah dia baru taw...
nasib baiklah aku orang baik..
Aku masuk kedalam wad vvipnya, makanan yang mama bagi tadi sebelum pergi hospital aku singahh jap kerumah mama suruh ambil, aku simpan dalam peti ais, baju aku simpan dalam almari, laptop aku letak diatas mejaa.
Aku terfikir gak. Ini bilik hospital ke hotel?
Kelibat taehyung tidur aku pandang, dia tidur at least taklah aku rasa awkward sangat. Aku capai buku dan duduk diatas kerusi tepi katil dia..
Serious aku dengan buku memang takboleh nak kawan, dia boleh dikategorikan dalam ubat bagi aku,bila aku rasa susah nak tidur aku akan baca bukuu.
Lama kelamaan mataku terasa berat dan mula jatuhkan kepala ditepi katil.
🌼❤️✨
Tetiba aku terbangun bila dengar suara ketikan pada keyboards laptop. Aku bangun dan pandang taehyung yang sibuk bekerjaa dihadapan laptopnya.
"Eo? Kan aku dah cakap, takpayah nak mengada kerjaa kat sini kenaa rest, kalau macam ni sampai bila tangan tuu nak baik? Dia boleh jadi cacat bebetul tau tak. Canner tulang dia nak cantum semula kalau asyik gerak sana sini?"
Omelku sambil berdiri kemaskan diri yang tengah serabut.
"dah taktahu nak buat apa, aku kerje lah"
aku ambil laptop dan muat dalam almari. Lepastuu kunci kalau tak memang tangan dia gatal nak buat kerjaa 24jam
"kat sini tujuan dia untuk rest, kalau nak kerja dekat office, kang tangan kau tak baik kau salahkan aku lagi"
"alaa.. Aku ada kerjaa penting ni nak kena buat."
"NO"
Jawabku dengan serious.
"kau sebenarnya risaukan aku kan?" katanya sambil tersenyum.
Aku berjalan menuju kepintu untuk keluar. Tak daa mood nak layan
"Arkkkkk..ahhh.." dia berteriak kecil serupa kesakitan.
Dia buat lagak sakit dekat tangan. Dan akupun kembali masuk dengan cepat.
"kenapa sakit kat mana?"
"Dokterrrrr!!"
Soalku dengan cemas. Dan terus memanggil dokter
Tapi tanganya laju menutup mulutku."aku nak kencing jee"
Aku mengulingkan anak mata keatas. Tak masalahnya asal nak kencing kena buat buat sakit? Saja nak buat aku risau ke?
Aku menarik nafas.
"janganlah main-main,kang aku tinggal kau kat sini sensorang kang haaa"
"cepatlah kang pundi aku pecah kat sini kang haaa" katanya dengan mukaa menahan.
Aku membawanya ketandas. Bawa jerr k. Ni dah kira tugas isteri jaga suami dah ni. Haihhh.. Sebab dia takboleh nak pakai dua tangan aku terpaksa jadi tangan kiri dia.
"dah ke belum?"
"belum"
"dah ke belum?"
"belum"
4minit kemudian.
Aku mengeluh. Kencing sebaldi ke apa?
"jihyo-ya?"
"hmm"
"dah"
"keluarlah"
Aughhhhhh! Nak jugak aku sambut depan pintu tandas baru nak keluarr..
😵
Kami pergi ketaman hospital. Hanya berdua mengelilingi taman, taman itu terlihat damai dan sejuk pada waktu malam. Tetiba tanganku terasa hangat. Tanganku dimasukkan ke poket bajunya.
Bila aku nak menarik keluar dia membawa aku duduk disalah satu kerusi. Dan tanganku masih didalam genggaman poket bajunya.
"kita buat apa duk sini?" keluhkuu.
"kita buat kenangan. Atleast aku ada kenangan dengan kau untuk dikenang nanti" katanya dengan senyuman kehangatan seperti kopi panas dari timur tengah. 😌🔫
"macam lah kita tak jumpa lagi lepas ni sampai nak buat kenangan bagaii" kataku dengan annoying kasar.
"so maksudnya lepas ni kau nak jumpa aku lagi lahh? Evan aku dah keluar dari hospital ni?" soalnya dengan terujaa.
"hmm tengoklah. Kalau ada mood"
Tshh.. Taehyung membuang pandangan ketepi.
"aku nak semua orang tahu. Ini bukan tempat aku. Ini tempat jihan onnie. Termasuk Berada disisi kau. Bekerjaa dalam syarikat. Semua ni bukan hak aku."
Taehyung kembali menghalakan wajahnya kearah aku.
"tapi jihan dah takda. Kalau kau pun takda. Macam mana aku. Mama dan papa nak teruskan hidup? Kitorang takmampu nak hidup tanpa kau lepas jihan dah takda"
"tapi aku. Aku ada pilihan hidup sendiri. Takkan aku nak tinggalkan mimpi dan impian aku dekat sana. Aku nak jadi seorang dokter bukan atas kemahuan mama dan papa tapi sebab onnie. Aku dah janji dengan dia. Dia relakan mimpi dan impian dia dekat aku. Dia rela buang cita cita untuk jadi seorang dokter sebab aku"
"Kitorang ada impian dan cita cita yang sama. Dan salah satunya kena mengalah dan yang mengalah adalah jihan onnie. Untuk sampaikan impian kitorang aku kena jadi seorang dokter tapi papa takfaham! Dia nak aku ganti tempat jihan sebab taknak syarikat jatuh. Aku taknak ego dengan diri sendiri"
Dalam keadaan aku meluahkan segalanya. Airmataku jatuh keatas pipi. Teringat kenangan dan apa yang telah dia lalui demi aku. Aku tak sanggup. Jihan onnnie dah macam setengah nyawa aku.
Airmataku diusap perlahan. Kepalaku jatuh diatas bahunya tanpa aku sedar. Belakangku diusap perlahan agar tetap tabah dalam menjalani kehidupan.
Kami kembali ke bilik taehyung. Aku menarik selimut kedadanya bila dia dah baring diatas katil pesakit. Rasa awkward pulak apa yang jadi tadi. Boleh lak aku tak perasan kepala aku dekat bahu dia.
"kenapa pipi kau merah?" soalnya.
Cepat aku matikan lampu tidur dan siap sedia mengambil handbag.
"arh. Esok aku datang kalau ada apa apa just call nurse. Nanti aku minta dia tolong tengokkan kau. Kalau ada apa apa call aku tau"
Dengan tergagap gagap. Aku bercakap laju serupa beruk kena kejar. Laju jee aku tutup pintu dan lari anak menuju kekaunter hadapan. Gilaa pesal pulak aku nak merahh merahh membaraaa lepas ingat apa yang jadi tadi?
Lepas dah bagjtau nurse. Aku pulang kerumah. Esok nak kena rawat dia lagi.
✨❤️🌼
And finally short update untuk cerita ni 😂 maaf lama menyepi 🤧
Dont forget vote and comment✌️✨🔫
YOU ARE READING
나는 그 사람이 아니야🌸-
Fanfiction[Aku Bukan Dia/나는 그 사람이 아니야/Im not her] "Jongsinjaryoe tae, Jihan is Jihan takda kena mengena dengan adik dia, perasaan kauu, sayangg kauu, cintaa kauu semua untuk jihan, diaa cinta pertama kau tae! jangan tergoda dengan apa yang kau lihat" katakata...