Lepas hasil pemeriksaan terahir, taehyung dah dibenarkan pulang. Tapi aku yakin mesti dia minta pulang awal dekat dokter yang bertugas tuu sebab setahu aku dia kena duduk hospital 3minggu tapi sekarang dah boleh pulang. Susahlah kalau orang terlalu memikirkan kerja ni. Sakit pala aku.
"so esok encik dah boleh pulang. Tapi masih takboleh nak pergi kerjaa lagi, sebab tangan encik masih dalam proses penyembuhan" kata dokter dekat aku dan taehyung.
"dokter. Takboleh ke biar je dia ni tinggal sini? Sebab kalau pulang rumah pun takda sapa nak jaga. Habis tu macam mana dia nak jalani kehidupan harian dia dengan tangan bengkok tu?"
"cik ofcause seseorang kena jaga dia.tangan pesakit dah mula membaik so saya sarankan kalau nak pulang bolehlah tapi sikit berhati hati. Kalau nak stay pun boleh" kata dokter memberi penjelasan.
"kalau macam tu saya nak pulanglah" katanya tak semena mena suka hati dia.
"EH- kalau pulang rumah siapa nak jaga kau?"
"kaulah siapa lagi?" katanya sambil senyum senget.
Aku pulak yang kena? Dok hospital bagus bagus nak duk rumah dia pulak..
"so. Esok siap siap kita pulang. Aku dah taktahan duduk sini"
Kakinya aku cubit perlahan lahan. Bongok! Kenapa nak kena sebut taktahan tu dekat hadapan dokter. Kesian dia 😂 hospital ni dah macam second home dia. Kang hati dia terasa kesian dia. Tersenyum senyum jee dokter tuu dengar taehyung yang bercakap terlalu jujur.
✨❤️🌸
Aku pulang kerumah. Penat. Nak tidur. Baru sahaja nak masuk kebilik dan terus merebahkan diri niat aku tergantung bila papa memanggil.
"jihyo?" panggil papa.
"yaa. Paa" jawabku. Sambil menguap. Fikiran dan memang sedia nak tidur. Lagipun lately ni kitorang asyik bertengkar. Dua duaa asyik nak memanas. Aku dan mama okay tapi dekat papa agak sedikit panas. Dia always nak aku ganti semua tempat onnie.
"macam mana taehyung?" tanya nya soal keadaan tae.
"okay. Esok dia dah nak pulang tapi masuk kerjaa tu tak lagi" kataku sambil mata tertutup.
"macam mana? Bila kamu nak start kerja? Kalau papa boleh suruh tae ajar kamu pasal syarikat"
Topic yang paling aku benci sal kena keluar sekarang dalam keadaan aku tengah nak tidur ni.
"Boleh tak. Kita bincang lain kali. Hyo penat. Ulang alik hari hari dari hospital siang malam jaga tae. Takboleh ke bagi hyo ketenangan,"
"Papa tahu. Kamu takkan setuju. Papa kenal kamu bila kamu nak. Kamu akan cepat rebut peluang tu tapi bila tak kamu saja buat bodoh kan? "
"yes. Memang Hyo takkan setuju.. Sebab! Tu bukan tempat hyo.. Hyo tak layak.. Hyo yakin dan hyo sangat percaya onnie akan kembali dekat kita semula" aku cakap perlahan lahan sebab taknak ganggu emosi dia lagi.
"SONG JIHYO!! takpayah nak keruhkan lagi keadaaanlah. Takda manusia yang boleh hidup lama ditengah lautan. Kita kena fikir pasal masa depan"
"papa! Kenapa papa cepat sangat lupakan jihan? Hyo masih takboleh terimaa semua ni! NO!! PLEASE paaaa. Kita kena tunggu dia"
"sampai bila? Macam mana kalau dia takpulang jugak?"
"kalau onnie tak pulang jugaak. Hyo percaya semua tuu takdirr" aku terus naik keatas malas nak betekak lagi. Ekceli aku seorang yang sangat keras kepala. Cuma jihan onnie yang selalu ikut cakap papa dan mama dari kecik lagi. Aku memang sejenis kepala batu. Aku suka buat benda yang aku minat berbanding dipaksa.
YOU ARE READING
나는 그 사람이 아니야🌸-
Fanfic[Aku Bukan Dia/나는 그 사람이 아니야/Im not her] "Jongsinjaryoe tae, Jihan is Jihan takda kena mengena dengan adik dia, perasaan kauu, sayangg kauu, cintaa kauu semua untuk jihan, diaa cinta pertama kau tae! jangan tergoda dengan apa yang kau lihat" katakata...